Gå til innhold

Har du en flink og hyggelig fastlege?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja jeg er fornøyd.

FL skriver gode henvisninger og har mange ganger ordnet opp for meg i spesialisthelsetjenesten, fordi der ser de gjerne ikke hele bildet, manglende eller feil informasjon o.l.

FL skriver svært gode attester, det er enormt verdifullt i diverse søknadsprosesser. 

Vi har mye kontakt digitalt og via telefon etter mitt ønske, jeg må ha endel oppfølging på diverse, men ønsker ikke mange fysiske timer for ting som kjapt kan avklares eller ordnes. Det fungerer veldig bra.

Nå har jeg hatt samme FL i mange år, lenge var jeg på en turnusliste, som kronisk syk så er det å ha en FL over tid, der vi blir kjent, ikke minst en FL som har oversikten, veldig verdifullt.

Jeg har faktisk bedt en overlege kontakte FL, da det ble alt for mye for meg å forklare, oppdatere osv da jeg var svært syk, det kom noen beskyldinger jeg måtte motgå. FL ordnet opp i alt dette og påpekte at det var ønskelig at andre behandlere kontaktet dem når det var behov for informasjon, da det ofte er FL som sitter med overblikket over hele situasjonen til pasienten. 

Jeg «vanker» endel steder der kronisk syke deler erfaringer, det virker som noen har gode FL, får den hjelpen og dialogen som behøves, mens andre opplever å ikke bli hørt, ikke henvist videre ved behov, ikke dialog til å finne løsninger osv. Flere beskriver at omtrent alt blir hengt på knaggen for den kroniske sykdommen, selv om de selv opplever at det er noe annet.

Jeg synes det er supert at vi i dag enkelt kan (for mange) digitalt ha kontakt, sende en mld med relevant info o.l istedenfor å måtte via andre på tlf.

(jøss så mye jeg klarte å lire av meg om temaet FL i dag da 😂)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...