Gå til innhold

Folk som sier at korona er ikke farlig for annet enn svake

Anbefalte innlegg

Jeg blir litt opprørt av folk som sier at korona ikke er farlig for annet enn svake.  Har sett videoer og lest om friske som også sliter med viruset. Så jeg tror det må være et hardt virus. Noen kan nok få lette symptomer,  men det er fare for å få harde symptomer og tror jeg. 

Hva tenker du om det? 

Anonymkode: bd5f7...644

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om det? 

Anonymkode: bd5f7...644

Vet ikke jeg, synes det blir vanskeligere og vanskeligere å google ting år for år, nå til dags er det bare de som er best til å manipulere algoritmene som kommer øverst, ikke de beste sidene/svarene.

Selv enkle vaskeråd for hvilke produkter du bør bruke til forskjellige ting er jo blitt umulig å finne på google alt du får er sånne kjerringråd om å ta et eller annent produkt fra mathylla di for å vaske alt, og tannbørster for å rengjøre fliser. Ok takk for den, men tror ikke profesjonelle rengjørere på hoteller f.eks holder på slik, bare si meg hvilket produkt jeg kan kjøpe som virker best til forskjellige ting er det virkelig for mye å be om google ?

Men, mitt inntrykk er, at det er farlig for de eldre og de syke. Og jeg ville ikke vært bekymret om jeg ikke var i en av de gruppene, men godt mulig jeg tar feil du får dele fakta med oss så vi blir opplyste, for jeg fant bare svada og studier som motsier hverandre om alt på google, så jeg ga opp og går for intuisjonen min.

Anonymkode: 325e3...85b

Det begynner å bli ganske klart hvor farlig korona er. Det er mye hardere enn influensa, og influensa kan være ganske ille etter min erfaring. Siden det er mye tøffere er det også 3x så mange smittede som dør av det. På toppen av dette er det mye mer smittsomt enn influensa, sånn at helsevesenet kollapser i alle land som ikke gjør noe drastisk.

Det er ikke til å komme bort fra at eldre og kronisk syke rammes mye hardere enn unge og friske, men det gjelder det meste av sykdom.

2 minutter siden, Grendel skrev:

Det begynner å bli ganske klart hvor farlig korona er.

At det er farlig for friske yngre folk synes jeg ikke har kommet klart frem i mediene, har du noen kilde på at det er det? Og hvor farlig snakker du om ? F.eks i forhold til influensa eller å spise junkfood f.eks for perspektiv. 

Her er noe data fra mai f.eks som kommer opp i google:

46XT33OKXNDETIXQ5VFC6AIMP4.png

Så i den byen døde 0.04% av 20-29 åringer som ble registrert å ha coronaviruset. (kan ha vært flere som hadde viruset uten å vite det så det reelle tallet er trolig lavere). Men av de 0.04% må en jo regne med at de med sykdommer som øker risikoen, var overrepresentert. Så rent logisk ville jeg ut ifra denne informasjonen anta under 0.01% risiko for død av viruset for en i den aldersgruppen som var frisk fra før av. Noe jeg personlig ikke vil klassifisere som "farlig", ja noe du vil unngå om mulig men 1 av 10'000 er ikke høyt, pluss sykehusene er blitt mye flinkere til å forhindre dødsfall nå som de har lært mer om medisiner og behandling, så kanskje 1 i 20'000 da? På et vanlig år dør 6 av 10'000 menn hvert år i aldersgruppen 20-29, det er 12 av 20'000 det . Så rent relativistisk sett, bør ungdom frykte å dø av andre ting og være redde for andre ting https://www.ssb.no/dode

Anonymkode: 325e3...85b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...