Gå til innhold

Noe mystisk skjer her. Noen gode på data/ telefoni ?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Jeg har hjemmekontor. Jeg besvare en mail. Det går en stund og så plupper det opp en melding på min PRIVATE mobil som sier : Du har fått en melding fra xxxx ( som er samme navnet på hun jeg besvarte i mail ) 

Når jeg prøver å sjekke hvor den meldingen ligger, finner jeg den ingen steder. Ikke i meldingsboksen, ikke på messenger. Det sto riktignok Chat på meldingen, men jeg har aldri brukt chat og jeg bruker ikke mobilen til noe jobbgreier.

Jeg ringte brukerstøtten og han jeg snakket med der, tenkte nok at det hadde rablet for meg. Begynte å tro det selv også i går. Begynner jo tære på psyken dette livet :(

Men så har det skjedd på nytt igjen i dag. Det er ikke i hodet mitt som rabler. Det er noe annet mystisk som skjer her og brukerstøtten kan fortsatt ikke gi meg svar. 

Jeg kan prøve å kontakte Telenor kanskje, men er det noen her som skjønner hva som skjer ?

Fortsetter under...

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har hjemmekontor. Jeg besvare en mail. Det går en stund og så plupper det opp en melding på min PRIVATE mobil som sier : Du har fått en melding fra xxxx ( som er samme navnet på hun jeg besvarte i mail ) 

Når jeg prøver å sjekke hvor den meldingen ligger, finner jeg den ingen steder. Ikke i meldingsboksen, ikke på messenger. Det sto riktignok Chat på meldingen, men jeg har aldri brukt chat og jeg bruker ikke mobilen til noe jobbgreier.

Jeg ringte brukerstøtten og han jeg snakket med der, tenkte nok at det hadde rablet for meg. Begynte å tro det selv også i går. Begynner jo tære på psyken dette livet :(

Men så har det skjedd på nytt igjen i dag. Det er ikke i hodet mitt som rabler. Det er noe annet mystisk som skjer her og brukerstøtten kan fortsatt ikke gi meg svar. 

Jeg kan prøve å kontakte Telenor kanskje, men er det noen her som skjønner hva som skjer ?

Andre har nok mer peiling enn meg, men tenker det kan ha med at du er pålogget Google både på mobil og PC å gjøre (uten at jeg kan forklare).

Nicklusheletida
29 minutter siden, Ekstra skrev:

Andre har nok mer peiling enn meg, men tenker det kan ha med at du er pålogget Google både på mobil og PC å gjøre (uten at jeg kan forklare).

Selv om det ikke er fra gmail jeg sender fra meg jobbmailer ?

Jeg skjønner ikke forbindelsen. 

14 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Selv om det ikke er fra gmail jeg sender fra meg jobbmailer ?

Jeg skjønner ikke forbindelsen. 

Google vet mer enn du (vi) tror. Et par tilfeldige artikler (ikke gjennomlest), finnes mengder...

http://blog.highperformancelifestyle.net/what-google-knows/

https://lunarline.com/lunarline-blog/google-is-watching-you-heres-what-it-sees/

https://www.siliconrepublic.com/enterprise/google-location-history-privacy

Kan det hende epostprogrammet på PC'en ikke klarer å koble seg opp til serveren på jobben? Mail på telefonen kan fungere allikevel.

Nå sier du ingen ting om hva slags melding det er, så det blir litt vanskelig. Er det en messenger, epost eller hva?

Nicklusheletida
2 timer siden, Grendel skrev:

Kan det hende epostprogrammet på PC'en ikke klarer å koble seg opp til serveren på jobben? Mail på telefonen kan fungere allikevel.

Nå sier du ingen ting om hva slags melding det er, så det blir litt vanskelig. Er det en messenger, epost eller hva?

Det er ikke det. 

Jeg svarer vanlige jobbmailer som kommer inn på jobbpc. Det kan se ut som det kommer et varsel på min private mobil på enkelte av svarene jeg får inn på jobbmailen og på facebook, men bare på enkelte av dem.  Jeg bruker facebook på jobben også, men har aldri tildilgere blitt varslet på mobilen min . Merkelige greier. 

Enda merkeligere er det at det sto chat i det ene varselet når jeg ikke har chat. Riktignok skal jeg begynne med det på jobb snart, men ikke enda så den meldingen vet jeg ikke hvor havnet.

Akkurat nå kom det inn et nytt varsel på mobilen min og da fikk jeg inn en melding på innboksen til firmasiden vår på facebook samtidig. 

Jeg skjønner ikke hvorfor min private mobil blir «blandet inn i » jobben min 😌

Jeg får prøve å få samboeren til å løse mysteriet når han kommer hjem. 

Annonse

Jeg er ikke spesielt god på slike ting, men har skjønt at når noe ikke stemmer på PC eller telefon å er det beste å restarte og oftest ordner det seg.  Og oppdatere når man får beskjed om det.

15 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er ikke det. 

Jeg svarer vanlige jobbmailer som kommer inn på jobbpc. Det kan se ut som det kommer et varsel på min private mobil på enkelte av svarene jeg får inn på jobbmailen og på facebook, men bare på enkelte av dem.  Jeg bruker facebook på jobben også, men har aldri tildilgere blitt varslet på mobilen min . Merkelige greier. 

Enda merkeligere er det at det sto chat i det ene varselet når jeg ikke har chat. Riktignok skal jeg begynne med det på jobb snart, men ikke enda så den meldingen vet jeg ikke hvor havnet.

Akkurat nå kom det inn et nytt varsel på mobilen min og da fikk jeg inn en melding på innboksen til firmasiden vår på facebook samtidig. 

Jeg skjønner ikke hvorfor min private mobil blir «blandet inn i » jobben min 😌

Jeg får prøve å få samboeren til å løse mysteriet når han kommer hjem. 

5 timer siden, Nicklusheletida skrev:

neste gang de skjer tar du skjermbilde av meldingen. dersom ikke brukerstøtte kan hjelpe deg så ta den med til et verksted (power, elkjøp, eplehuset osv). du kan ganske enkelt bare ha kommet borti varselinnstillingene.

Anonymkode: 87d86...bfa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...