Gå til innhold

Spiral, til dere med erfaring

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det normalt at trådene til en spiral stikker ut av skjeden? Eller kan det være fordi jeg har livmorfremfall at de kommer så langt ut? 

Anonymkode: 0fd40...a5f

De stikker gjerne litt ut fra livmorhalsen, men ikke ut fra skjeden!!! Om du har livmorfremfall bør du vel få gjort noe med det? 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg skal opereres for fremfall. 

Det at trådene stikker ut fra skjeden har med fremfallet ditt å gjøre, den skal selvfølgelig ikke være så lange dersom livmorhalsen befinner seg der den skal. :) Håper du slipper å vente så lenge på operasjon.

Annonse

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Det at trådene stikker ut fra skjeden har med fremfallet ditt å gjøre, den skal selvfølgelig ikke være så lange dersom livmorhalsen befinner seg der den skal. :) Håper du slipper å vente så lenge på operasjon.

Takk for svar til en uvitende sjel. Jeg har aldri hatt spiral før, og første tanken min da jeg så trådene var om jeg hadde blitt sydd og at det var slike tråder jeg så, ettersom jeg er nyoperert (de har skrellet livmorslimhinnen og fjernet en polypp, og de satte inn spiral i samme slengen). Da jeg var hos min faste gynekolog på sykehuset som bestemte denne operasjonen ble jeg spurt om hva jeg ville ta først av disse to operasjonene, og ettersom jeg har vært så sterkt plaget av kraftige blødninger som førte til at jeg bl a gruet meg til jobb, reiser osv, så valgte jeg å ta fremfallet sist. Regner med jeg skal på kontroll om 4 mnd, og får vel høre mer da :) 

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

de har skrellet livmorslimhinnen og fjernet en polypp, og de satte inn spiral i samme slengen

Det var vel du som ønsket at spiral ble satt inn siden fjerning av livmorslimhinnen regnes for sikker prevensjon i seg selv ;)

Anonymkode: 2662e...7d3

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var vel du som ønsket at spiral ble satt inn siden fjerning av livmorslimhinnen regnes for sikker prevensjon i seg selv ;)

Anonymkode: 2662e...7d3

Det gjør ikke det, om man får blødninger igjen så bør man bruke prevensjon. Fjerning av livmorslimhinnen gjør at det blir vanskeligere å bli gravid, ja, men kjempesikker prevensjon er det ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...