Gå til innhold

stråler ned blæra og må presse ut tisset. hva er dette?

Anbefalte innlegg

jeg blør ikke når jeg tisser men når jeg tisser så må jeg presse ut tisset. vært sån i en uke. så er det som noe som stråler ned fra øverst til nederst på blæreområdet mitt avogtil i dag. litt ømt iblandt, som om noe presses inni der. 

Fortsetter under...

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Urinveisinfeksjon? 

Anonymkode: 64dcd...0a3

kan urinveiainfeksjon være smertefri og gi sån stråling ned blærepartiet? og gi skumnende urin? 

2 timer siden, Blomsterfluen skrev:

kan urinveiainfeksjon være smertefri og gi sån stråling ned blærepartiet? og gi skummende urin? 

Jeg har aldri hatt uvi, men urinen blir nok skummende fordi du presser litt ekstra. Det er ikke noe faresignal i seg selv. 

12 minutter siden, laban skrev:

Jeg har aldri hatt uvi, men urinen blir nok skummende fordi du presser litt ekstra. Det er ikke noe faresignal i seg selv. 

oj. jeg såg på huden i tisseorådet i skrittet og huden er lilla og det er en tykk "kabel" på ene siden av leppene som er lilla. den er hard. i tillegg, etter at jeg har tisset så stråler det pulserrnde ned blæreområdet mitt. 

Annonse

13 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

oj. jeg såg på huden i tisseorådet i skrittet og huden er lilla og det er en tykk "kabel" på ene siden av leppene som er lilla. den er hard. i tillegg, etter at jeg har tisset så stråler det pulserrnde ned blæreområdet mitt. 

Too much information.!!!GÅ TIL LEGEN!!!!! Tror du folk skal svare på din inspeksjon av underlivet?

Anonymkode: 4b80a...d1b

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Too much information.!!!GÅ TIL LEGEN!!!!! Tror du folk skal svare på din inspeksjon av underlivet?

drittsekk!!!!!!!! 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går an å oppføre seg selv om du har aspergers.

Anonymkode: e27f5...535

jeg oppfører meg men jeg blir sinna når noen ab folk bare kjefter på meg. 

41 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg oppfører meg men jeg blir sinna når noen ab folk bare kjefter på meg. 

Det er ikke så lurt å beskrive i detalj hvordan du ser ut nedentil - det blir for privat og intimt på et åpent forum. Fastlegen din deriomt, han/hun har som jobb å lytte, se og vurdere, slik at du kan få hjelp når noe er galt.

Selv om du ikke mente noe galt med det du skrev, ble det litt for mye, og det var det noen her som sa fra om. Da ble du sint, og det er nok lurt å tenke seg litt om når en blir sint på nett, og vente litt med å svare. Å skrive at noen er en drittsekk hjelper ikke.

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

29 minutter siden, påskelilje skrev:

Det er ikke så lurt å beskrive i detalj hvordan du ser ut nedentil - det blir for privat og intimt på et åpent forum. Fastlegen din deriomt, han/hun har som jobb å lytte, se og vurdere, slik at du kan få hjelp når noe er galt.

Selv om du ikke mente noe galt med det du skrev, ble det litt for mye, og det var det noen her som sa fra om. Da ble du sint, og det er nok lurt å tenke seg litt om når en blir sint på nett, og vente litt med å svare. Å skrive at noen er en drittsekk hjelper ikke.

Jeg synes ikke svaret Blomsterfluen reagerte på var spesielt vennligsinnet og høflig det heller. 

• 3 uker senere...

Annonse

45 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

erytocytter (eller noe sånt) testen viste 1+.

Det er vel (litt) blod? Da er det et poeng hvorvidt du tok testen helt i starten eller helt i slutten av mensen. Det skal veldig lite til for å få det utslaget. Men altså, jeg er ingen fagperson - det er noen sykepleiere her som trolig vet bedre. 

3 minutter siden, laban skrev:

Det er vel (litt) blod? Da er det et poeng hvorvidt du tok testen helt i starten eller helt i slutten av mensen. Det skal veldig lite til for å få det utslaget. Men altså, jeg er ingen fagperson - det er noen sykepleiere her som trolig vet bedre. 

det er ikke blod men proteiner tror jeg. jeg tok testen midt  mellom eggløsningen og mensen. jeg vasket skrittet først. 

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

det er ikke blod men proteiner tror jeg. jeg tok testen midt  mellom eggløsningen og mensen. jeg vasket skrittet først. 

Jo, ertyocytter er røde blodlegemer, kommer gjerne i urinen i forbindelse med urinveisinfeksjon.

26 minutter siden, Lillemus skrev:

Jo, ertyocytter er røde blodlegemer, kommer gjerne i urinen i forbindelse med urinveisinfeksjon.

ok. jeg trodde det var eggeviteproteiner, jeg. 

Morgenurin?

Midtstråle?

Litt blod kan like gjerne være en liten rift. Men siden du også har plager:

Du kan kontakte fastlegekontoret. Forklare symptomene. Spørre om du får komme med en urinprøve.

Skaff et rent urinprøveglass. Kan kjøpes på apoteket.

Du skal ta prøven første gang du tisser om morgenen. Først vaske som du hadde gjort.  Så tisse litt i do, så i glasset.

Om det går noe tid før du får levert glasset, sett det i kjøleskap.

Om du tar prøven selv: La glasset stå litt. Urinen skal være romtemperert. Du tar strimmelen i urinen og opp igjen. La den ligge flatt. Du venter litt før du ser på resultatet på strimmelen. Vanligvis 2 minutter for leucocytter og ett minutt for de andre.

Anonymkode: c07f7...aa5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...