Gå til innhold

Koronavaksinen, pandemien, samfunn og bioteknologi: Visste du at?

Anbefalte innlegg

• Ved all medisinsk behandling skal det iht norsk lov foreligge et samtykke fra pasienten og dette være informert. Den som skal motta medisinsk behandling har krav på tilstrekkelig informasjon for å kunne forstå hva vedkommende gir samtykker til.
  • Samtykket skal være frivillig og aldri presses frem ved overtalelse. Den enkelte skal ha selvbestemmelse over sitt eget legeme. Vaksiner er medikamenter og vaksinering er en medisinsk behandling som krever samtykke. Dette er en menneskerett.
  • Vaksineprodusentene er fritatt for økonomisk ansvar i forhold til de som blir skadet av vaksinene.
  • Det er svært vanskelig å få anerkjennelse og erstatning for en vaksineskade.
  • Pågående endringer av bioteknologiloven og genteknologiloven har som konsekvens at de nye genteknologiske vaksinene får en svekket regulering og kontroll.
  • I vaksinestudier benyttes ikke nøytralt placebo, men heller en annen vaksine eller aktiv adjuvans. Dette strider mot de krav som foreligger ved all annen sikkerhetstesting av legemidler.
  • Under koronapandemien har demokratiske rettigheter blitt tilsidesatt, mange land ruller ut et overvåkningssamfunn med detaljert, løpende kartlegging av sine innbyggere.
  • Covid-pass, tvangsvaksinering og en rekke restriksjoner er varslet i flere land. De som ikke følger kravene vil risikere å bli fratatt grunnleggende friheter.

Anonymkode: 9aae7...550

Fortsetter under...

Drømmeautomat

Ah, tenk hvis covid-fornekterne hadde brydd seg om virkelig undertrykkelse og frihetsberøvelse i stedet for å utelukkende fokusere på friheten til å smitte andre med en dødelig sykdom. Vi kunne hatt revolusjon for lenge sida!

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I vaksinestudier benyttes ikke nøytralt placebo, men heller en annen vaksine eller aktiv adjuvans. Dette strider mot de krav som foreligger ved all annen sikkerhetstesting av legemidler.

Det varierer. Det er flere trinn i et vaksineforsøk. Man kommer ingen vei med å bare teste en komplisert sammensatt vaksine mot "ingenting", da ville utviklingen ta uendelig lang tid og kreve utallige forsøkspersoner. En i min nærmeste familie var med på en utprøving for noen år siden (ikke mot influensavirus), og da fikk en tredjedel av deltakerne saltvann. 

De punktene som handler om tvang og fravær av informasjon og samtykke ser jeg ikke relevansen av her i landet i våre dager. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det du som er den opplyste?🤡 Hvilke konkrete  land har varslet om tvangsvaksinering?

Anonymkode: 86595...855

Googler du ennå? Venter på svar om tvangsvaksinering😇

Annonse

«Da vi endelig kunne pustet lettet ut fordi vaksinen som skulle redde verden, endelig kom....Og vi tenker at da skulle altså ikke verden gå under pga denne pandemien likevel. Vi er er reddet! ....

Helt til 5 år senere og de første alvorlige langtidsbivirkningene av Covid-19 vaksiner meldes...og det baller på seg. Og verden ser ut til kollapse likevel fordi de fleste ender opp syke og/eller uføre.😳🙈

Krisemaksimering dette, vet jo det. Men man vet jo virkelig ikke noen ting om denne vaksinen...annet enn at det meldes få bivirkninger i løpet av 6-7? måneder...

Jeg er i utgangspunktet veldig for vaksinering generelt. Takker gledelig ja til alle vaksiner barna mine kan få og tar selv influensavaksinen årlig for å beskytte de svakeste.

Dette er derimot et helt nytt og ukjent virus. Ingen vet noen ting sikkert om noen ting enda. Mutasjonene av viruset er også altfor lite forsket på. Hvordan fremstille en vaksine mot et virus med foreløpig ukjente mutasjoner? 

En ting er sikkert og det er at vi alle blir forsøkskaniner i dette ‘vaksinerings prosjektet’. Og dersom nesten en hel verdensbefolkning lar seg vaksinere med en vaksine der det skulle vise seg at den førte til komplikasjoner på lang sikt...så er man plutselig nærmere en dommedag enn man ante...

For ordens skyld, så er det ikke meningen å skremme noen med dette innlegget. Dette er kun mine egne spekulasjoner..basert på en ekkel drøm jeg hadde forleden.  

Jeg har selv enda ikke bestemt meg for om jeg skal tørre å ta vaksinen eller ei.

Anonymkode: e5e34...d2d

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

«Da vi endelig kunne pustet lettet ut fordi vaksinen som skulle redde verden, endelig kom....Og vi tenker at da skulle altså ikke verden gå under pga denne pandemien likevel. Vi er er reddet! ....

Helt til 5 år senere og de første alvorlige langtidsbivirkningene av Covid-19 vaksiner meldes...og det baller på seg. Og verden ser ut til kollapse likevel fordi de fleste ender opp syke og/eller uføre.😳🙈

Krisemaksimering dette, vet jo det. Men man vet jo virkelig ikke noen ting om denne vaksinen...annet enn at det meldes få bivirkninger i løpet av 6-7? måneder...

Jeg er i utgangspunktet veldig for vaksinering generelt. Takker gledelig ja til alle vaksiner barna mine kan få og tar selv influensavaksinen årlig for å beskytte de svakeste.

Dette er derimot et helt nytt og ukjent virus. Ingen vet noen ting sikkert om noen ting enda. Mutasjonene av viruset er også altfor lite forsket på. Hvordan fremstille en vaksine mot et virus med foreløpig ukjente mutasjoner? 

En ting er sikkert og det er at vi alle blir forsøkskaniner i dette ‘vaksinerings prosjektet’. Og dersom nesten en hel verdensbefolkning lar seg vaksinere med en vaksine der det skulle vise seg at den førte til komplikasjoner på lang sikt...så er man plutselig nærmere en dommedag enn man ante...

For ordens skyld, så er det ikke meningen å skremme noen med dette innlegget. Dette er kun mine egne spekulasjoner..basert på en ekkel drøm jeg hadde forleden.  

Jeg har selv enda ikke bestemt meg for om jeg skal tørre å ta vaksinen eller ei.

Anonymkode: e5e34...d2d

Det er vel ingen som tar influensavaksine årlig for å beskytte de svakeste. De svakeste får den som regel selv. Du tar det for at DU ikke skal bli syk.

Krisemaksimering var vel et mildt ord å bruke her. Noen blir garantert syke av vaksinen, som alltid, men tror ingen kommer til å dø av ødelagte lunger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...