Gå til innhold

Noen har tjent stort på pandemien. Andre har tapt stort

Anbefalte innlegg

https://www.tv2.no/nyheter/11815926/

Eiendom Norge kunne torsdag fortelle at boligprisene i Norge nå er 7,8 prosent høyere enn for et år siden.

Oslo børs hovedindeks er opp 4% siden ett år siden.

Gratulerer til dere. De fleste eier bolig så de fleste har tjent. Hvem har betalt for morroa?

Helt%20ledige%20november%20-%202020.PNG

Jo prisen er betalt av mange lavtlønte og fattige og boligløse. Gratulerer, du har mistet jobben og tar nok minst ett år før du får den tilbake, men vent litt du kan jo bruke noen år på å omskolere deg til noe helt annet. Etterpå kan du glede deg over at når du skal kjøpe bolig, med din lave lønn, er boligen den 8% dyrere! Jackpot !

Har Norge kjørt en "fair" politikk gjennom korona epidemien synes dere? Evt hva burde vært gjort annerledes? Forskjellene bare øker og øker i samfunnet, vinnerne vinner og vinner mens taperne synker lenger og lenger ned. Hva skjer da på sikt med samfunnet og enhetsfølelsen, og hva skjer med et samfunn uten slikt ?

Kjør debatt !

Anonymkode: 7ed22...39e

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje vi før innføre kommunisme?

Nei, vent litt. Venezuela ja. Hm.

Anonymkode: c48d0...72f

Har nok et poeng der. Hva om de rike i Norge ikke tjente 8% på en global pandemi, bare tjente 6% istedenfor. Hvorfor skulle de gidde jobbe da. Hvis jeg bare fikk 6% formuebonus hver gang en pandmi kom ville jeg blitt skatteflyktning med en gang, da streiker jeg. Jeg MÅ ha 8% formuesgevinst på pandemier. Det er min menneskerett. Og det er de fattiges menneskerett å sørge for den bonusen min trekkes fra deres kontoer.

Husker alle (rike velutdannede boligeiere) snakket om "dugnad", alle må ha dugnad med å bruke maske og gå i isolat og bruke desinfeksjon, hvor er dugnaden for alle de som mistet jobben, fra alle de som vant jackpotten samtidig?

Dugnad my ass.

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nok et poeng der. Hva om de rike i Norge ikke tjente 8% på en global pandemi, bare tjente 6% istedenfor. Hvorfor skulle de gidde jobbe da. Hvis jeg bare fikk 6% formuebonus hver gang en pandmi kom ville jeg blitt skatteflyktning med en gang, da streiker jeg. Jeg MÅ ha 8% formuesgevinst på pandemier. Det er min menneskerett. Og det er de fattiges menneskerett å sørge for den bonusen min trekkes fra deres kontoer.

Husker alle (rike velutdannede boligeiere) snakket om "dugnad", alle må ha dugnad med å bruke maske og gå i isolat og bruke desinfeksjon, hvor er dugnaden for alle de som mistet jobben, fra alle de som vant jackpotten samtidig?

Dugnad my ass.

Hva er "løsningen"?

Anonymkode: c48d0...72f

Ærlig talt vet jeg ikke hva Norge skulle gjort annerledes som ville utgjort noen forskjell.

Taperne er de som jobbet i privat sektor og som havnet på statistikken din. Det gjelder også de som ikke fikk lærlingplass etc. Det er de som er førstelinjeforsvaret, om enn ufrivillig. De betaler prisen som gjør at helsevesenet slipper å havne i samme situasjon som New York og Milano.

Verd å huske på selv om det kanskje ikke var noe annet å gjøre.

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bedriften min gikk dårlig før pandemien, men etter pandemien går det som det suser. Men jeg håper uansett at pandemien tar slutt snart. 

Anonymkode: dcd76...8c4

Hos oss gikk det bra både før og etter pandemien, men det var oppsigelser og permitteringer helt i starten fordi det så så mørkt ut.

Urettferdig hadde det blitt uansett. Det jeg reagerer på er alle de som snylter og alle de griske som strengt tatt ikke hadde trengt koronastøtte. Sånn som de største artistene. Har millionformue de skal opprettholde?

For mennesker som uforskyldt mister aap`n sin og havner på sosialstønad må selge unna alt før de får hjelp. Burde ikke det samme prinsippet ha gjeldt for rike artister med hytter både her og der? Det er jo en risiko å være artist som man bør ta i betraktning.

Anonymkode: a6926...56e

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Urettferdig hadde det blitt uansett. Det jeg reagerer på er alle de som snylter og alle de griske som strengt tatt ikke hadde trengt koronastøtte. Sånn som de største artistene. Har millionformue de skal opprettholde?

For mennesker som uforskyldt mister aap`n sin og havner på sosialstønad må selge unna alt før de får hjelp. Burde ikke det samme prinsippet ha gjeldt for rike artister med hytter både her og der? Det er jo en risiko å være artist som man bør ta i betraktning.

Men når myndighetene holder McDonald's åpent, men stenger små restauranter - hva skal man tro? Det virker nesten som en agenda (ikke Norge)

Anonymkode: 04612...1dc

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men når myndighetene holder McDonald's åpent, men stenger små restauranter - hva skal man tro? Det virker nesten som en agenda (ikke Norge)

Anonymkode: 04612...1dc

Ja, det kan du si. Er nok en del lobbyvirksomhet vi aldri vil finne ut av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...