Gå til innhold

Å kalle folk feit.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Når det gjelder feit, black face vitsing med jøder og alt så mener jeg kontekst og måten man gjør det på betyr alt.

Serien Friends har blitt veldig populær igjen blant tenåringer. Den er tydeligvis tidløs, men akkurat den "fat Monica delen" virker utdatert i 2020. Det bare en tynn skuespiller som kler seg ut som en overvektig kvinne og danser rundt. Ikke mer overvektig enn ganske mange amerikanere og nordmenn. Det er ikke noe dypere humor enn at tjukke folk er komiske. Jeg tenker bare at det er litt kjipt for overvektige som ser på. 

Trygdebeistet er en kommentar til fordommene. Det blir noe annet. 

Kongen av queens er bare en vanlig fyr som blant sliter med vekta. I verste fall får han en frekk kommentar av dama. Det er gjenkjennbart og ikke noe folk blir støtt av tror jeg. Det er bedre enn at alle skuespillere skal være topptrente. 

1 time siden, Grendel skrev:

Når det gjelder feit, black face vitsing med jøder og alt så mener jeg kontekst og måten man gjør det på betyr alt.

Serien Friends har blitt veldig populær igjen blant tenåringer. Den er tydeligvis tidløs, men akkurat den "fat Monica delen" virker utdatert i 2020. Det bare en tynn skuespiller som kler seg ut som en overvektig kvinne og danser rundt. Ikke mer overvektig enn ganske mange amerikanere og nordmenn. Det er ikke noe dypere humor enn at tjukke folk er komiske. Jeg tenker bare at det er litt kjipt for overvektige som ser på. 

Kongen av queens er bare en vanlig fyr som blant sliter med vekta. I verste fall får han en frekk kommentar av dama. Det er gjenkjennbart og ikke noe folk blir støtt av tror jeg. Det er bedre enn at alle skuespillere skal være topptrente. 

Og har du fått med deg at iskremen skal skifte bilde? De kunne ikke ha en eskimo jente på? Hva skjer med samfunnet?

2 timer siden, Grendel skrev:

Enig med deg og gode eksempler. Jeg «cringer» litt når jeg ser Fat-Monica i repriser. Som du sier så skal det være komisk, på samme måte som de andre vises fra ungdommen med rar hårsveis. 

Det er sjelden vi ser folk i fat suit, men desto oftere at de overvektige skuespillerne får roller der overvekten skal understreke at de er komiske/dumme/uattraktive. Det er kjipt, men noe helt annet enn at folk i alle størrelser finnes på film eller i serier, som fx Kongen av Queens. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...