Gå til innhold

Tror du valget i USA var rigga til fordel for demokratene/Biden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stadig flere tror det.

Anonymkode: 9b86a...1ed

Nei.

Stadig flere tror heller ikke det. Til og med mange republikanere tar mer og mer avstand fra Trump.

Anonymkode: 8482e...0ad

Ja, tror facebook twitter og co rigget valget i favør Biden.

Konservative folk blir fjernet fra innflytelse online siden masse standard tidligere akseptbale konservative og kristne syn nå er vedtatt å være ondskap.

Selve maskinene og slikt tror jeg ikke det er noe galt med, alltid noen få stemmer som er feil når det er så mange stemmer men ikke en betydelig mengde

Anonymkode: 8358d...ea3

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konservative folk blir fjernet fra innflytelse online siden masse standard tidligere akseptbale konservative og kristne syn nå er vedtatt å være ondskap.

Eksakt hvilke syn er nå vedtatt å være ondskap?

Anonymkode: f3400...8a0

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selve maskinene og slikt tror jeg ikke det er noe galt med, alltid noen få stemmer som er feil når det er så mange stemmer men ikke en betydelig mengde

Kilder?

Anonymkode: 8482e...0ad

Annonse

Worrisome Plenty

Nei, jeg tror Trump kan takke seg selv for å tape valget. Hva er det som han har gjort som er verdt gjenvalg? Økonomien ble noe bedre, før den gikk rett i dass, da pandemien fikk herje helt fritt. Hadde det ikke vært for pandemien tror jeg han kunne vunnet, men når det ble en slik massiv krise så ble hans nonsjalanse for drøy, og upopulær. 

Han har heller ikke fremstått samlende og president-aktig. Han har fremstått som en bøllete og umoden fjomp.

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg antar at mange republikanere har mistet tilliten til media, inkludert sosiale medier. Det kan media takke seg selv for. De har vært så ivrige etter å ta Trump at kildekritikk og ryddig sitatbruk har blitt glemt.

I den forstand kan man kanskje påstår at "systemet" var rigget mot Trump, men faktisk er jeg slett ikke sikker på om han har tapt velgere på det. Det kan like gjerne hende at han har tjent på det.

Jeg har absolutt ingen tro på at mange mennesker på høyt nivå har gått sammen om å jukse med stemmer. Jeg tror ikke på noen konspirasjoner som går ut på at tusenvis av mennesker deler en hemmelighet.

13 minutter siden, Grendel skrev:

Ja, jeg antar at mange republikanere har mistet tilliten til media, inkludert sosiale medier. Det kan media takke seg selv for. De har vært så ivrige etter å ta Trump at kildekritikk og ryddig sitatbruk har blitt glemt.

I den forstand kan man kanskje påstår at "systemet" var rigget mot Trump, men faktisk er jeg slett ikke sikker på om han har tapt velgere på det. Det kan like gjerne hende at han har tjent på det.

Jeg har absolutt ingen tro på at mange mennesker på høyt nivå har gått sammen om å jukse med stemmer. Jeg tror ikke på noen konspirasjoner som går ut på at tusenvis av mennesker deler en hemmelighet.

Men du tror på noen konspirasjoner ikke sant? Du tror ihvertfall ikke på media. Det er jo en begynnelse. Mitt inntrykk av folk som begynner å trekke det meste av det de etablerte mediene skriver i tvil har mye fritid og begynner å konspirere i det små. 

Anonymkode: 2df95...a1f

Annonse

Nei, det tror jeg ikke.

Gunnen til at ikke Biden vant med enda flere stemmer, var alt Trump og republikanerne gjorde for å gjøre det vanskeligere for folk å stemme, som overtidsnekt i postvesenet, reduksjon av postsorteringsmaskiner. I Florida og California ble det satt ut falske "ballot boxes" for innsamling av stemmer. Republikanerne har også aktivt motarbeidet forslag om endringer som ville gjøre det enklere og tryggere å avgi stemme under en pandemi. Det har vært ekstremt anti-demokratisk ordbruk og også oppfordring til å oppføre seg på en måte som kan skremme mange stemmegivere, som å filme demokratiske velgere i stemmelokalet. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men du tror på noen konspirasjoner ikke sant? Du tror ihvertfall ikke på media. Det er jo en begynnelse. Mitt inntrykk av folk som begynner å trekke det meste av det de etablerte mediene skriver i tvil har mye fritid og begynner å konspirere i det små. 

Anonymkode: 2df95...a1f

Nei. jeg tror ikke på noen konspirasjonsteorier overhodet. Jeg tror som sagt at konspirasjoner med et stort antall mennesker er umulig å gjennomføre i et åpent samfunn.

Stort sett tror jeg på media. Når det gjelder Trump virker det som om de har mistet hodet og ikke er så nøye på om de siterer korrekt, eller nærmest fantaserer fritt. Alt for en god sak?

- Har Trump oppfordrer folk til å injisere seg selv med desinfeksjonsmidler for å kurere korona?

- Har Trump virkelig sagt at koronaviruset er en bløff funnet på av demokratene?

Den først påstanden er nesten fri fantasi. Alle kan se at han faktisk sa noe helt annet. Den andre er for så vidt sann, men tatt ut av kontekst så det blir misvisende. I samme tale snakket han om at viruset var mildt. Han benektet ikke at selve viruset eksisterte.

Når republikanere ser at mediene holder på sånn hele tiden mister de så klart tillit etter hver.

34 minutter siden, kupton skrev:

Så mildt at det på vel et halvår har tatt livet av 5 ganger så mange amerikanere som de som falt i Vietnamkrigen.

Og innen mars kan det ha passert antall amerikanere som falt i andre verdenskrig. 

6 minutter siden, kupton skrev:

Så mildt at det på vel et halvår har tatt livet av 5 ganger så mange amerikanere som de som falt i Vietnamkrigen.

Joda. Trump både lyver og sier hårreisende dumme ting.

Så hvorfor kan ikke media bare holde seg til virkeligheten? Er ikke det ille nok?

1 time siden, kupton skrev:

Og i Norge har 400 stk (stort sett gamle og syke) elns dødd. Til sammenligning er det ikke uvanlig at 1400 stk dør av influensa i løpet av et år.

Anonymkode: 42a62...3ae

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og i Norge har 400 stk (stort sett gamle og syke) elns dødd.

...til tross for de strenge smitteverntiltakene, som vi ellers ikke har.

Uten dem hadde vi kanskje vært omtrent på svensk nivå. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...