Gå til innhold

2 uker til jul


 cilie

Anbefalte innlegg

Ukens viktigste lærdom: A l d r i slutt med regelmessig veiing. Det er verre enn fryktet, så å pynte meg med det jeg ønsker i julen, og som var for knapt i fjor, er bare å glemme også i år. 
 

Ellers har jeg 5 turer i skogen og vært mye sulten siste uken. Likevel klarer jeg ikke «å holde meg» i helgen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, cilie skrev:

Ukens viktigste lærdom: A l d r i slutt med regelmessig veiing. Det er verre enn fryktet, så å pynte meg med det jeg ønsker i julen, og som var for knapt i fjor, er bare å glemme også i år. 
 

Ellers har jeg 5 turer i skogen og vært mye sulten siste uken. Likevel klarer jeg ikke «å holde meg» i helgen... 

Du er nå flink som er så aktiv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Du er nå flink som er så aktiv :) 

Takk for det! 2020 har vært inaktivt, så på tide å komme i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, cilie skrev:

Ukens viktigste lærdom: A l d r i slutt med regelmessig veiing. Det er verre enn fryktet, så å pynte meg med det jeg ønsker i julen, og som var for knapt i fjor, er bare å glemme også i år. 
 

Ellers har jeg 5 turer i skogen og vært mye sulten siste uken. Likevel klarer jeg ikke «å holde meg» i helgen... 

Synes du har vært flink. Du har gått 5 turer og vært flink hele uka. Det er en god begynnelse. 

Har greid å gå opp litt over 1 kg og har ikke vært flink, men visste at det kom til å bli sånn nå. Av de siste 8 dagene, så har jeg vært flink i 4. Så jeg fokuserer på at jeg ikke har latt det skli ut helt. Nå er det skjerpings i 2 uker før jeg skal ha en pause i jula. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, emilie321 skrev:

Synes du har vært flink. Du har gått 5 turer og vært flink hele uka. Det er en god begynnelse. 

Har greid å gå opp litt over 1 kg og har ikke vært flink, men visste at det kom til å bli sånn nå. Av de siste 8 dagene, så har jeg vært flink i 4. Så jeg fokuserer på at jeg ikke har latt det skli ut helt. Nå er det skjerpings i 2 uker før jeg skal ha en pause i jula. 

Takk for det! Jeg synes det høres ut som du er flink og har en god plan også. Jeg tenker at det får bli litt pause nå i disse juletider, men at jeg derfor prøver å bevege meg og stramme inn ved feks droppe frokost og lunsj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, cilie skrev:

Takk for det! Jeg synes det høres ut som du er flink og har en god plan også. Jeg tenker at det får bli litt pause nå i disse juletider, men at jeg derfor prøver å bevege meg og stramme inn ved feks droppe frokost og lunsj. 

Takk!  Har jo en plan og har faktisk ikke avviket den så veldig mye. Ja, jeg må også ha en pause i jula. Det må jeg for og kunne greie dette på lang sikt. Selv kan jeg ikke droppe noen måltider, da blir jeg så hinsides sulten på kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, veide meg nå, og jeg veier 1 kilo MER enn da vi startet for noen uker siden 😒

Den siste uka har vært særdeles slapp, uten noen turer. Syklet til jobb de to dagene jeg var på kontoret, men det var aaaaaltfor lite fysisk aktivitet (samt for mye øl og vin...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2020 den 7.54, påskelilje skrev:

Uff, veide meg nå, og jeg veier 1 kilo MER enn da vi startet for noen uker siden 😒

Den siste uka har vært særdeles slapp, uten noen turer. Syklet til jobb de to dagene jeg var på kontoret, men det var aaaaaltfor lite fysisk aktivitet (samt for mye øl og vin...)

1 kg er ikke krise da. Og det kunne jo ha vært mer om du «lot det stå til.» 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tilsynelatende gått opp 1 kg. Jaja. Ungene har vært hos meg i helgen og da blir det alt for mye snavling rett og slett. Men jeg lurer på om jeg får hodepine av sukker? Må testes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg har tilsynelatende gått opp 1 kg. Jaja. Ungene har vært hos meg i helgen og da blir det alt for mye snavling rett og slett. Men jeg lurer på om jeg får hodepine av sukker? Må testes ut.

Interessant det du skriver om sukker. Jeg gikk ned 10-12 kg fort for 2,5 år siden (alle på nå🤦‍♀️) og da unngikk jeg karbohydrater - bortsett fra noen utskeielser her og der. Jeg har aldri opplevd maken til hodepine - helt vanvittig. Det har faktisk gjort meg redd for ketogent kosthold (også pga søvn) for jeg vet at det er umulig å ikke innta sukker i ny og ne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, cilie skrev:

Interessant det du skriver om sukker. Jeg gikk ned 10-12 kg fort for 2,5 år siden (alle på nå🤦‍♀️) og da unngikk jeg karbohydrater - bortsett fra noen utskeielser her og der. Jeg har aldri opplevd maken til hodepine - helt vanvittig. Det har faktisk gjort meg redd for ketogent kosthold (også pga søvn) for jeg vet at det er umulig å ikke innta sukker i ny og ne. 

Det er helt normalt med en dundrende hodepine 1-2 uker ved brå overgang til ketogen kost. Jeg begynner å lure på om jeg får hodepine når jeg spiser sukker / sjokolade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er helt normalt med en dundrende hodepine 1-2 uker ved brå overgang til ketogen kost. Jeg begynner å lure på om jeg får hodepine når jeg spiser sukker / sjokolade. 

Ja, men hodepinen kom lenge etter «oppstartsproblemene». Så kanskje noen er veldig var for blodsukkersvingninger. Det er jo veldig mange som praktiserer «spise-dag», «lørdagsgodt», «karbo-dag» osv som dette fungerer for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er helt normalt med en dundrende hodepine 1-2 uker ved brå overgang til ketogen kost. Jeg begynner å lure på om jeg får hodepine når jeg spiser sukker / sjokolade. 

Hvis jeg over tid spiser mer sukker, så får jeg økte muskelsmerter. Så det kan nok hende at du får hodepine av sukker. Hadde ikke forundret meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, emilie321 skrev:

Hvis jeg over tid spiser mer sukker, så får jeg økte muskelsmerter. Så det kan nok hende at du får hodepine av sukker. Hadde ikke forundret meg.

 

Begynner å lure på dette ja, å kutte ned på sukker og sjokolade har man jo ikke vondt av uansett... 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...