Gå til innhold

Hva er din favorittfølelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Å ligge i bikini en varm sommerdag alene på fjellet på en holme, så nær sjøen at det av og til spruter noen dråper oppå føttene. Ligge og små slumre, lese, bade når det blir for varmt, se på båtene langt borte (for på den holmen kommer det aldri noen andre...), uten å måtte se på klokka, uten å skulle noe, bare være i ett med sola, den salte sjøen, vinden, fjellet, måkene og ternene..

Åååå - det er flere tiår siden jeg har ligget der alene ❤

Litt vanskelig å forklare, men har kjent på en følelse så sterk at jeg blir den bevisst når:

1. Når jeg kjenner at solen ikke bare skinner, men varmer om våren, og jeg gjerne er i ferd med å gjøre noe fint samtidig

2. Når jr opplever og forteller at livet er ekstra snill med han, og jeg skjønner at han har det godt

3. Når jeg akkurat er ferdig med en god treningsøkt eller et større prosjekt på jobb, og jeg kjenner at jeg er fornøyd med egen innsats og resultatet

4. Når jeg er omgitt av fine folk, venner eller familie, og vi ler og koser oss

Fin tråd! 😊

På 7.12.2020 den 2.19, AnonymBruker skrev:

Bortsett fra orgasme?

Min er når søvnen begynner å ta, du vet du sovner. Det er herlig det. Elsker å sove, søvn er en kur for mye vondter.

Anonymkode: 36dd6...b76

Verken orgasme eller søvn er en følelse. Det er en tilstand som du får en følelse av. 

Anonymkode: 80837...054

Annonse

3 timer siden, påskelilje skrev:

Her i Kristiansand bruker vi ikke ordet svaberg, vi sier " vi legger oss på fjellet/fjellene" 😁 - sånn i motsetning til på gresset eller stranda.

Jo man bruker ordet svaberg i Kristiansand. Jeg bor i Kristiansand og her er det mange svaberg.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo man bruker ordet svaberg i Kristiansand. Jeg bor i Kristiansand og her er det mange svaberg.

Bruker du det muntlig - altså "Skal vi legge oss på svabergene?" ? Det tror jeg aldri jeg har hørt brukt av kristiansandere. Men at det brukes her av folk som snakker annen dialekt + skriftlig, det er jeg med på 🙂

Å kjenne på felleskap med gode venner og familie. Å komme hjem til gården der jeg vokste opp der mor og far bor. Å kjenne på forventning om at noe veldig bra skal skje. Den gode følelsen når man vet at alle ungene har det bra. En følelse jeg ikke vet hvordan kjennes er fravær av uro i magen og tyngde over brystet. Tror det hadde vært min favorittfølelse hvis jeg visste hvordan det føltes. 

Anonymkode: 06f45...612

55 minutter siden, påskelilje skrev:

Bruker du det muntlig - altså "Skal vi legge oss på svabergene?" ? Det tror jeg aldri jeg har hørt brukt av kristiansandere. Men at det brukes her av folk som snakker annen dialekt + skriftlig, det er jeg med på 🙂

Vi sier ikke "kom så legger vi oss på svabergene" i Trøndelag heller, men "kom så legger vi oss på bergene". Å kalle svaberg for fjell blir helt feil for meg. 

15 minutter siden, Lillemus skrev:

Vi sier ikke "kom så legger vi oss på svabergene" i Trøndelag heller, men "kom så legger vi oss på bergene". Å kalle svaberg for fjell blir helt feil for meg. 

Vi ligger ikke på svaberg i Trøndelag uansett. Vi setter oss i fjæra og griller med fleece-jakker og rørospledd. Noen drikker kanskje en Dahls for mye, glemmer hvor de bor og tar en dukkert.

2 minutter siden, Grendel skrev:

Vi ligger ikke på svaberg i Trøndelag uansett. Vi setter oss i fjæra og griller med fleece-jakker og rørospledd. Noen drikker kanskje en Dahls for mye, glemmer hvor de bor og tar en dukkert.

:D Joda - jeg var alltid på andre siden av fjorden om sommeren som barn og der var det faktisk svaberg! Vi kalte det jo aldri svaberg, men "på bergan" da. Fjell var det i alle fall ikke, det kunne ikke falt oss inn overhode å kalle det fjell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...