Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

+Det er en skam hvor lett kriminelle slipper unna. Takk kriminologene, mistenker de  ofte har  politiske interesser langt til  har jeg inntrykk av..

Jeg vil ikke ha det så strengt som i statene, men en mellomting hadde gjort seg. Hvorfor skal psykopater få nye sjanser om og om igjen`?

Anonymkode: 00948...4f7

1 time siden, AnonymBruker skrev:

+Det er en skam hvor lett kriminelle slipper unna. Takk kriminologene, mistenker de  ofte har  politiske interesser langt til  har jeg inntrykk av..

Jeg vil ikke ha det så strengt som i statene, men en mellomting hadde gjort seg. Hvorfor skal psykopater få nye sjanser om og om igjen`?

Godt spørsmål. Min eks er en voldelig psykopat og han slipper ut og finner nye damer å banke gang på gang. Nesten tre år siden alt han gjorde mot meg og ennå ikke vært rettsak. 

56 minutter siden, Glitter skrev:

Godt spørsmål. Min eks er en voldelig psykopat og han slipper ut og finner nye damer å banke gang på gang. Nesten tre år siden alt han gjorde mot meg og ennå ikke vært rettsak. 

Ja, jeg skjønner ikke hvorfor de etter gjentatte overgrep ikke blir dømt til livstid.

11 timer siden, Inko skrev:

En mann i nabolaget er dømt for grov vold til 6 år og 9 mnd fengsel. Han har nå sonet i to år. Har fått vite at han prøveløslates allerede til våren. Altså etter å ha sittet 2 1/2 år i fengsel. Hvordan er dette mulig?

Kan det være at han satt i varetekt mens han ventet på at rettssaken kom opp?

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg skjønner ikke hvorfor de etter gjentatte overgrep ikke blir dømt til livstid.

Ikke godt å si...Jeg er helt for dette med rehabilitering i fengsel osv. Men enkelte kan bare ikke rehabiliteres, og når det går på grov vold, overgrep osv. Så bør de ikke få komme ut igjen spør du meg. Når de gjentatte ganger viser at de ikke er i stand til å slutte. 

Endret av Glitter
1 minutt siden, Glitter skrev:

Ikke godt å si...Jeg er helt for dette med rehabilitering i fengsel osv. Men enkelte kan bare ikke rehabiliteres, og når det går på grov vold, overgrep osv. Så bør de ikke få komme ut igjen spør du meg. Når de gjentatte ganger viser at de ikke er i stand til å slutte. 

Er ikke det forvaring skal sikre, de slipper ikke ut før de er klare. 

Han satt kun kort tid i varetekt. Kanskje en måned totalt. 
Har prøvd å lese meg opp, da kan man prøveløslates etter 2/3 sonet. (Hvis Wikipedia etc har rett.)

Det vil i mitt hode si at han bør sitte inne i fengsel i minst 4 år og 2 mnd. (Evnt bitte litt kortere pga varetekt.) 

Skulle dermed sluppet ut rundt februar 2023 og ikke 2021..... 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Prøveløslatelse

12 timer siden, Sol1973 skrev:

Er ikke det forvaring skal sikre, de slipper ikke ut før de er klare. 

Ja, men det er veldig mange som burde vært i forvaring, men som ikke blir satt i det. Terskelen for å sette noen i forvaring i Norge er veldig høy.

Endret av Glitter
12 timer siden, Inko skrev:

Han satt kun kort tid i varetekt. Kanskje en måned totalt. 
Har prøvd å lese meg opp, da kan man prøveløslates etter 2/3 sonet. (Hvis Wikipedia etc har rett.)

Det vil i mitt hode si at han bør sitte inne i fengsel i minst 4 år og 2 mnd. (Evnt bitte litt kortere pga varetekt.) 

Skulle dermed sluppet ut rundt februar 2023 og ikke 2021..... 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Prøveløslatelse

Jeg har forstått det slik at ett fengselsår i Norge er estimert til å være 9 måneder. Dvs. at 4 år vil være 36 måneder eller 3 år om du vil... Hvorfor ett år bak murene er tre måneder kortere enn det vi andre går ut ifra (om dette stemmer) hadde jeg gjerne likt å få en forklaring på... Mr. Google har trolig svar på det, men jeg orker ikke bruke tid på det i dag...

1 time siden, Eva Sofie skrev:

Jeg har forstått det slik at ett fengselsår i Norge er estimert til å være 9 måneder. Dvs. at 4 år vil være 36 måneder eller 3 år om du vil... Hvorfor ett år bak murene er tre måneder kortere enn det vi andre går ut ifra (om dette stemmer) hadde jeg gjerne likt å få en forklaring på... Mr. Google har trolig svar på det, men jeg orker ikke bruke tid på det i dag...

Nei, det er ikke noe som heter 'fengselsår'.  

Forutsatt at det ikke er noe å utsette på hvordan man har opptrådt under soning er prøveløslatelse vanlig etter at 2/3 av straffen er sonet. Det er en fornuftig gulrot mener jeg, uavhengig av hva man mener om straffnivået i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...