Gå til innhold

Er du glad i annen drikke enn bare vann?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hvordan jeg skal stoppe med å drikke saft/ cola og te. Har ingen motivasjon til å stoppe.

Er du glad i slike drikker eller drikker du for det meste bare vann? 

Anonymkode: 2cd2c...3cc

Jeg drikker mye Pepsi Max, hjemmelaget iskaffe og saft. Og har ingen motivasjon til å slutte med dette.  Jobber med andre ting som det er mye viktigere at jeg greier, så det er ikke et tema engang. 

27 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg drikker mye Pepsi Max, hjemmelaget iskaffe og saft. Og har ingen motivasjon til å slutte med dette.  Jobber med andre ting som det er mye viktigere at jeg greier, så det er ikke et tema engang. 

Samme her. 

Jeg drikker veldig mye cola (pepsi max og grans cola x). Vann er det sjelden jeg drikker. Jeg har heller ikke motivasjon til å slutte. Men nå er jo lettbrus frikjent fra anklagene om div helsekonsekvenser. Det blir dyrt, men det er noe jeg unner meg.

Anonymkode: 5b2f4...750

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hvordan jeg skal stoppe med å drikke saft/ cola og te. Har ingen motivasjon til å stoppe.

Jeg drikker stort sett bare vann og te (med stevia). Er ikke så glad i brus og svartbrus liker jeg ikke i det hele tatt, det er langt utenfor min fatteevne at folk tryller i seg litervis av det hver dag. 

Jeg drikker solbærsaft til noen sorter middager, men stort sett vann, føler at annen drikke tar for mye av smaken fra middagen, men liker ingefærøl til julemiddagen og den typen mat. 

Lettbrus skjønner jeg heller ikke at folk klarer å drikke, det smaker jo bare ekkelt og kunstig. 

Annonse

Jeg drikker vann (med og uten kullsyre), skummet melk, appelsinjuice, eplejuice, kaffe, urtete, hjemmelaget rips/solbærsaft, øl og vin. Drikker av og til brus (vanlig cola, fanta med sitron eller CBs julebrus - alle med sukker), men det er sjelden. Jeg liker vann, men synes det er godt å veksle litt, men er fullstendig klar over at jeg da får i meg unødvendige kalorier. Det er egentlig det kjipe... 😮 😄 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker mest kullsyrevann (mest fra sodastream, evt. billigvariantene fra X-tra og FirstPrice) og te. Litt kaffe når jeg er på jobb (gidder sjelden lage det når jeg har hjemmekontor), skummet melk til brødmåltidene og vin til kos. Coladrikker liker jeg ikke, og sukkerbrus velger jeg aldri hvis jeg kan unngå det. Juice forbinder jeg med hotellfrokoster.   

I gjennomsnitt i løpet av året blir det kanskje en cappuccino fra kaffebar ca. annenhver uke. 

Jeg ville ha problemer med å slutte med te, men det har jeg heller ingen planer om. 

Jeg drikker to kopper espresso hver morgen. Et glass vin (nesten) hver kveld. Drakk tidligere Coca Cola til evt. pizza/taco/burger samt grapefruktjuice til frokost i helgene, men har sluttet med det etter overgang til lavkarbo. Ikke noe stort savn.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altfor glad i brus. sukkerfri, men det går litt mye penger til det. Hadde greid å skjerpe meg, til jeg fikk igjen veldig mye på skatten, og også hadde lønnstillegg som driftskoordinator. Nå har jeg sagt fra meg den rollen (eller den rollen jeg hadde som det i praksis ble omgjort til formell stilling som jeg valgte å ikke søke på) og jeg burde være mer forsiktig. Får være nyttårsforsett. Eller stoppe når Kiwi stoppet å selge 1,5 liter julebrus til 9 kr. 

Drikker lite rent vann. Nesten kun på jobb.  Når ikke brus eller kaffi, Fun light e.l.

(Ja, jeg vet om ulike meninger om kunstige søtningsmidler, og at også sukkerfri brus kan gi syreskader på tenna osv)

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er glad i slike drikker, men likevel drikker jeg bsolutt mest vann. Synes det er godt med Pepsi Max (og ikke minst ekte Coca Cola i mellom), men ikke særlig sunt å drikke det hele tiden. Vann er hverken godt eller vondt, men det gjør godt å drikke en del. Drikker gjerne en kopp kaffe på morgenen og en kopp te om kvelden i tillegg, og ikke så sjelden også øl eller vin.

Vann er absolutt favoritten min som tørstedrikk, og fortrinnsvis uten kullsyre. Det må jeg ha mye av hver dag. Og på en god andreplass av drikke jeg må ha hver dag, er kaffe. Jeg liker også melk/kulturmelk, og drikker det de fleste dager.

Jeg liker også annen drikke, som øl, vin, juice og brus (oftest Pepsi Max), men ikke noe jeg _må_ ha. Jeg synes egentlig det er ganske rart når flere damer jeg kjenner bruker Pepsi Max som fast og daglig tørstedrikk - at de ikke blir lei? Har også sett kombinasjonen når vi har vært ute og spist: Bestiller vin til maten og pepsi max som tørstedrikk ved siden av. Pussig! Pepsi Max er jo ikke nøytralt, slik vann er, så for meg ville det ødelagt for smaken av vinen.

Annonse

Jeg drikker mye vann, men også farris, øl, kaffe, te, appelsinjuice og rød druejuice - som er en favoritt for tiden. Den er for sterk å drikke "bar", så jeg blander den ut med ca. 2/3 vann. Veldig godt! Brus drikker jeg sjelden, men om det skjer, må det være vanlig sukkerholdig. Kunstig søtstoff blir jeg kvalm og uvel av.

Jeg drikker kaffe og cola zero og har ingen planer om å slutte med det.  Cola zero drikker jeg ikke ofte, men kaffe drikker jeg en god del av.  Vin og øl til kos, og det har jeg planer om å drikke mindre av i det nye året.

Endret av florette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...