Gå til innhold

Hva synes du om att Norge "håndplukker" flyktninger?

Anbefalte innlegg

DVS prioriterer religiøse minoriteter og etniske grupper som er forfulgt i sine hjemland? Selv synes jeg dette er en bra ting. Det reiser noen spørsmålstegn. Men synes du det er greit att Norge velger yezidier, ahmadiya muslimer, homofile, kristne osv? Eller bør ikke dette være avgjort etter tro og legning?

Anonymkode: e0051...520

Fortsetter under...

Ja er bra, men de som trenger det mest er de som ikke har råd til reisen og dermed ikke får muligheten til å bli valgt. Så jeg mener systemet er utdatert men gitt systemet er det vel det beste vi får gjort.

Anonymkode: 9e844...7b3

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja er bra, men de som trenger det mest er de som ikke har råd til reisen og dermed ikke får muligheten til å bli valgt. Så jeg mener systemet er utdatert men gitt systemet er det vel det beste vi får gjort.

Anonymkode: 9e844...7b3

Her er det jo nettopp snakk om kvoteflyktninger, som blir valgt ut via FN i flyktningsleirer. Reisen blir spandert av den norske stat, for de som er så heldige å bli «valgt». 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

DVS prioriterer religiøse minoriteter og etniske grupper som er forfulgt i sine hjemland? Selv synes jeg dette er en bra ting. Det reiser noen spørsmålstegn. Men synes du det er greit att Norge velger yezidier, ahmadiya muslimer, homofile, kristne osv? Eller bør ikke dette være avgjort etter tro og legning?

Ut fra overskriften trodde jeg du var en av dem som mener at vi skule velge å gi oppholdstillatelse til de som antas å lønne seg, ofte de som fungerer bra fra før og har yrke eller utdannelse. 

Men svaret er uansett nei, selvfølgelig skal man ikke prioritere å gi opphold til visse grupper, fokus bør være på hvem som trenger beskyttelse, uavhengig av religion.

22 minutter siden, Ekstra skrev:

Ut fra overskriften trodde jeg du var en av dem som mener at vi skule velge å gi oppholdstillatelse til de som antas å lønne seg, ofte de som fungerer bra fra før og har yrke eller utdannelse. 

Men svaret er uansett nei, selvfølgelig skal man ikke prioritere å gi opphold til visse grupper, fokus bør være på hvem som trenger beskyttelse, uavhengig av religion.

Bør man ikke passe inn i kulturen der man kommer da?

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bør man ikke passe inn i kulturen der man kommer da?

Jeg tror ikke jeg passer inn i kulturen her.  Kanskje jeg skulle prøve andre steder?

Anonymkode: b3747...6d1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...