Gå til innhold

1 uke til jul


 cilie

Anbefalte innlegg

God mandag! 
 

Jeg har innsett at det ikke blir «alt er lov» de kommende 2-3 ukene som jeg drømte om. Det vil bli altfor tøft å komme igang igjen i januar. Jeg skal uansett kose meg, men prøver å være mer «mindfull» når jeg gjør det nå og går mye sulten om dagen for å kunne nettopp det. Jeg har fått en liten kjent skade som hemmer litt hva angår løping🙄, men har i hvert fall 3 raske turer skogen og får være fornøyd med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, cilie skrev:

God mandag! 
 

Jeg har innsett at det ikke blir «alt er lov» de kommende 2-3 ukene som jeg drømte om. Det vil bli altfor tøft å komme igang igjen i januar. Jeg skal uansett kose meg, men prøver å være mer «mindfull» når jeg gjør det nå og går mye sulten om dagen for å kunne nettopp det. Jeg har fått en liten kjent skade som hemmer litt hva angår løping🙄, men har i hvert fall 3 raske turer skogen og får være fornøyd med det. 

God mandag til deg og😊

Jeg har lenge sagt at alt er lov fra 23 desember til og med 1 januar. Dette for å greie og holde ut sulten og fysingen.  Men... har begynt å tenke om det er verdt det. Her har jeg brukt mange måneder på å gå ned og så skal jeg gå opp 5 kg bare på noen dager???  Så jeg har bestemt meg for at alt er lov, men skal leve med bremsen litt på. Regner med å gå opp, men skal prøve å la det bli så lite som mulig.  

Siste uka har jeg gått ned litt, så samlet vekttap siden 5 juli er på 12 kg. Det merkes godt på klær og bevegelse. Merker det spesielt godt når jeg går trapper. Så jeg er fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, emilie321 skrev:

God mandag til deg og😊

Jeg har lenge sagt at alt er lov fra 23 desember til og med 1 januar. Dette for å greie og holde ut sulten og fysingen.  Men... har begynt å tenke om det er verdt det. Her har jeg brukt mange måneder på å gå ned og så skal jeg gå opp 5 kg bare på noen dager???  Så jeg har bestemt meg for at alt er lov, men skal leve med bremsen litt på. Regner med å gå opp, men skal prøve å la det bli så lite som mulig.  

Siste uka har jeg gått ned litt, så samlet vekttap siden 5 juli er på 12 kg. Det merkes godt på klær og bevegelse. Merker det spesielt godt når jeg går trapper. Så jeg er fornøyd. 

12 kilo? WOW! Så god du er! Jeg er tilbake til nullpunktet 😮 Som alltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, emilie321 skrev:

God mandag til deg og😊

Jeg har lenge sagt at alt er lov fra 23 desember til og med 1 januar. Dette for å greie og holde ut sulten og fysingen.  Men... har begynt å tenke om det er verdt det. Her har jeg brukt mange måneder på å gå ned og så skal jeg gå opp 5 kg bare på noen dager???  Så jeg har bestemt meg for at alt er lov, men skal leve med bremsen litt på. Regner med å gå opp, men skal prøve å la det bli så lite som mulig.  

Siste uka har jeg gått ned litt, så samlet vekttap siden 5 juli er på 12 kg. Det merkes godt på klær og bevegelse. Merker det spesielt godt når jeg går trapper. Så jeg er fornøyd. 

Så flink du har vært! 12 kg er jo over to str og betyr masse! Misunnelig😛 Da ville jeg kanskje tenkt alt er lov lille og julaften og tilsvarende uka etter, men ellers trent og passet på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Veide meg i dag, og jeg veier nøyaktig det samme som da du startet denne kampanjen 😄 😮 Jaja, sånn er livet.

Det kunne vært verre hvis du ikke passet på da? Og du har vel uansett en stabil, grei vekt. 
Her veier jeg mer 2-3 kg mer enn i sommer, men hadde jeg ikke skjerpet meg litt, så hadde det nok vært mye verre.
 

10 kg ned på 3 mnd er nytt mål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, cilie skrev:

Det kunne vært verre hvis du ikke passet på da? Og du har vel uansett en stabil, grei vekt. 
Her veier jeg mer 2-3 kg mer enn i sommer, men hadde jeg ikke skjerpet meg litt, så hadde det nok vært mye verre.
 

10 kg ned på 3 mnd er nytt mål. 

Joda - du har rett i det. Hadde jeg sluppet meg helt løs, hadde det jo vært verre. Jeg må jo ha en betydelig lavere forbrenning nå enn for ti år siden.

Jeg hadde vært sjeleglad om jeg hadde klart 3 kilo. Men jeg har nok ikke viljestyrke nok.

Nå må jeg i dagens første møte. Har 3 på rappen: 08.00, 08.30 og 09.15 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, påskelilje skrev:

12 kilo? WOW! Så god du er! Jeg er tilbake til nullpunktet 😮 Som alltid...

Tusen takk!  Men nå har jeg mye å ta av da. Bør ned 20 til.  Da har du iallefall ikke gått opp.... bra det også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, cilie skrev:

Så flink du har vært! 12 kg er jo over to str og betyr masse! Misunnelig😛 Da ville jeg kanskje tenkt alt er lov lille og julaften og tilsvarende uka etter, men ellers trent og passet på. 

Tusen takk!  Ja, jeg synes faktisk at jeg har vært flink, men som sagt, så har jeg iallefall 20 igjen. Er inne i en god periode og da får jeg mer til og jeg orker også å gjøre mer.        Ja, det hadde også vært en måte å gjøre det på. Har ennå noen dager på å bestemme meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, påskelilje skrev:

Joda - du har rett i det. Hadde jeg sluppet meg helt løs, hadde det jo vært verre. Jeg må jo ha en betydelig lavere forbrenning nå enn for ti år siden.

Jeg hadde vært sjeleglad om jeg hadde klart 3 kilo. Men jeg har nok ikke viljestyrke nok.

Nå må jeg i dagens første møte. Har 3 på rappen: 08.00, 08.30 og 09.15 😮 

Å, skulle ønske det kun var 3 kg her og. Gang det med 5 her, minst. Jeg skjønner heller ikke hva som har skjedd med kroppen min; forfallet har i hvert fall begynt i et rasende tempo... 😱
 

Jeg har også vært på jobb og til tross for ferie straks, merker jeg at jeg blir nedbrutt av arbeidssituasjonen og får lyst til å spise opp alt julegodteriet nå... Skal prøve å la være🥴 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, emilie321 skrev:

Tusen takk!  Ja, jeg synes faktisk at jeg har vært flink, men som sagt, så har jeg iallefall 20 igjen. Er inne i en god periode og da får jeg mer til og jeg orker også å gjøre mer.        Ja, det hadde også vært en måte å gjøre det på. Har ennå noen dager på å bestemme meg på.

Du er kjempeflink og vet selv hva som funker for deg.
 

Jeg tenker nå at alt skal «flyte bedre» i januar, samtidig som styggen på ryggen sier: - og jeg tror han har rett her - hva skal være annerledes i januar liksom...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, merida skrev:

Tips: kutt ut kveldsmaten og ikke spis noe etter middagen. En snart ferdig utdannet klinisk eneringsfysiolog sa til sin mor/min kollega «det er det du putter i deg på kvelden du legger på deg av». 

Det har jeg hørt er en myte. Det er totalen gjennom døgnet som har noe å si. Jeg spiser aldri frokost, men alltid kveldsmat. Får rett og slett ikke sove uten kveldsmat, mens på morgenen er jeg ikke særlig sulten. 

Da jeg gikk ned i vekt etter et år med overspising så gikk jeg ned 30 kg på 7 mnd. Ved å kutte ut snop og frokost. Også spiste jeg selvsagt ikke store middager så jeg ble stappmett. 

Jeg tenker at det er mange veier til rom. Alle må finne den metoden som de klarer å holde på. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, merida skrev:

Tips: kutt ut kveldsmaten og ikke spis noe etter middagen. En snart ferdig utdannet klinisk eneringsfysiolog sa til sin mor/min kollega «det er det du putter i deg på kvelden du legger på deg av». 

Takk, men her er jeg nok enig med @Glitter Det er vel totalen. I tillegg er vi nok genetisk ulike ifht hormonbalanse osv. Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å gå ned så raskt uten ekstreme metoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, merida skrev:

Tips: kutt ut kveldsmaten og ikke spis noe etter middagen. En snart ferdig utdannet klinisk eneringsfysiolog sa til sin mor/min kollega «det er det du putter i deg på kvelden du legger på deg av». 

Jeg har gått hos Jøran Hjelmeseth og hans ernæringsfysiolog. Han er en av Norges fremste innen dette område. Der lærte jeg mye, bl.a at det er totalen som teller. 

Hvis det og ikke spise kveldsmat passer for deg, så er det bra. Og da fortsetter du med det, men det er ikke alle det passer for. Enhver må finne ut hva som fungerer for en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, merida skrev:

Ja jeg skulle ikke kommet med et sånt tips :) Jeg skrev som sagt bare det jeg selv har blitt fortalt.

 Jeg har funnet min metode, og den funker for meg. 

Alle tips er bra, og det fungerer åpenbart for deg, så kan garantert det for andre og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, cilie skrev:

Å, skulle ønske det kun var 3 kg her og. Gang det med 5 her, minst. Jeg skjønner heller ikke hva som har skjedd med kroppen min; forfallet har i hvert fall begynt i et rasende tempo... 😱
 

Jeg har også vært på jobb og til tross for ferie straks, merker jeg at jeg blir nedbrutt av arbeidssituasjonen og får lyst til å spise opp alt julegodteriet nå... Skal prøve å la være🥴 

Jeg veier jo rundt 15 kilo mer enn jeg gjorde på mitt slankeste, men det er ikke noe mål for meg å komme dit. Men med 3 kilo mindre hadde jeg nok merket det og kjent det på bukser,  tror jeg. Hadde vært veldig glad om de 3 øverste kiloene forsvant. I dag var det ei regnbukse som var blitt himla trang av å henge på vaskerommet i høst... 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

 I dag var det ei regnbukse som var blitt himla trang av å henge på vaskerommet i høst... 😮

Jeg fant nylig ut at kjoler krymper rundt brystet når de ligger nedpakket i en svartsekk i halvannet år. Dårlig kvalitet sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg fant nylig ut at kjoler krymper rundt brystet når de ligger nedpakket i en svartsekk i halvannet år. Dårlig kvalitet sikkert. 

Haha 😁

For et par år siden skulle jeg på kurs noen dager og tok (heldigvis) med meg 2 kjoler.

Da jeg skulle på middag om kvelden,  tok jeg på hovedkjolen. Fikk absolutt ikke igjen glidelåsen 🙃😮😁 Måtte ta den andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...