Gå til innhold

Tok frossent lammekjøtt i mikroen for å tine fort

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde noe dumt. Vet det ikke skal gjøres. Jeg tok rått lammekjøtt rett fra fryseren og  på vanlig mikrobølgepogram for å få det tint fort. Bør jeg kaste kjøttet? Er det farlig for kroppen nå ? 

Anonymkode: d646c...706

Fortsetter under...

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Nei, hvorfor skal det være farlig? 

Hva med gasser fra kjøttet? Det var helt frossent. Tok det inn i mikroen på samme pogram som jeg varmer opp ferdiglaget lasagne på foreks. Jeg håper at det kan spises likevel. Vet at man bør tine det enten i kaldt vann eller i kjøleskapet først.  Men det går vel helst bra  :)

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med gasser fra kjøttet? Det var helt frossent. Tok det inn i mikroen på samme pogram som jeg varmer opp ferdiglaget lasagne på foreks. Jeg håper at det kan spises likevel. Vet at man bør tine det enten i kaldt vann eller i kjøleskapet først.  Men det går vel helst bra  :)

Det mister en god del vann når du tiner det fort, og kan bli litt "slapt i fisken". Det kommer da ikke noen spesielle gasser ved å tine det i mirkoen? Hva slags gasser skulle det være? Du kan helt klart spise det.

13 minutter siden, påskelilje skrev:

Det mister en god del vann når du tiner det fort, og kan bli litt "slapt i fisken". Det kommer da ikke noen spesielle gasser ved å tine det i mirkoen? Hva slags gasser skulle det være? Du kan helt klart spise det.

Ok. Jeg tar sjansen på at det går bra. Er vel at kjøttet mister saft som gjør at man bør tine det på rett måte :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...