Lillemus Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 Tirsdag kveld fikk jeg ganske sterke smerter i underlivet og de fortsatte hele natten og onsdag morgen hadde de økt på, så jeg kontaktet legekontoret der jeg går. Fastlegen min var ikke på kontoret, han hadde vakt på sykehjemmet denne dagen, men jeg fikk time hos en turnuslege en time senere. Jeg ble tatt alvorlig, han snakket med meg en stund, undersøkte meg og sendte meg på lab'en for noen prøver. Etterpå tok han meg inn på kontoret på nytt og sa han hadde ringt St. Olavs hospital i Trondheim og snakket med vakthavende gynekolog og jeg skulle dra dit for nærmere undersøkelser. Der ble jeg undersøkt av to (!) gynekologer og tatt hånd om på beste måte, uten at de kunne si hva som var galt, men en teori hadde de, som jeg også hadde vært inne på selv og er helt enig i. I dag tidlig ringte turnuslegen meg og lurte på hvordan det gikk og om gynekologene hadde funnet noe, han hadde nemlig ikke fått noen epikrise derfra. Han sa det var godt å høre at det går bra og dersom det skulle skje igjen så måtte jeg komme tilbake. Jeg er imponert og takknemlig! Smertene ga seg heldigvis utover kvelden på onsdag, jeg har hatt et par slike runder tidligere i høst, men ikke så voldsomt som dette og det blir vel flere en stund fremover, alderen tatt i betraktning... Overgangsalderen ass. 5 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458434-m%C3%A5-skryte-av-legen-og-norsk-helsevesen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekstra Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 3 timer siden, Lillemus skrev: Tirsdag kveld fikk jeg ganske sterke smerter i underlivet og de fortsatte hele natten og onsdag morgen hadde de økt på, så jeg kontaktet legekontoret der jeg går. Fastlegen min var ikke på kontoret, han hadde vakt på sykehjemmet denne dagen, men jeg fikk time hos en turnuslege en time senere. Jeg ble tatt alvorlig, han snakket med meg en stund, undersøkte meg og sendte meg på lab'en for noen prøver. Etterpå tok han meg inn på kontoret på nytt og sa han hadde ringt St. Olavs hospital i Trondheim og snakket med vakthavende gynekolog og jeg skulle dra dit for nærmere undersøkelser. Der ble jeg undersøkt av to (!) gynekologer og tatt hånd om på beste måte, uten at de kunne si hva som var galt, men en teori hadde de, som jeg også hadde vært inne på selv og er helt enig i. I dag tidlig ringte turnuslegen meg og lurte på hvordan det gikk og om gynekologene hadde funnet noe, han hadde nemlig ikke fått noen epikrise derfra. Han sa det var godt å høre at det går bra og dersom det skulle skje igjen så måtte jeg komme tilbake. Jeg er imponert og takknemlig! Smertene ga seg heldigvis utover kvelden på onsdag, jeg har hatt et par slike runder tidligere i høst, men ikke så voldsomt som dette og det blir vel flere en stund fremover, alderen tatt i betraktning... Overgangsalderen ass. Så bra, godt noe fungerer i helsevesenet ;). Og at det ikke var noe alvorlig galt. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458434-m%C3%A5-skryte-av-legen-og-norsk-helsevesen/#findComment-4014619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.