Gå til innhold

Kan arbgiver kreve at ansatte kjøper munnbind selv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Arbeidsgiver kan kreve at du skal ha på munnbind på jobb, ja. Men jeg vet ikke om de kan pålegge den ansatte å kjøpe selv eller ikke. 

https://www2.deloitte.com/no/no/pages/legal/articles/kan-arbeidsgiver-paalegge-bruk-av-munnbind.html

14 minutter siden, Maxlime skrev:

Arbeidsgiver kan kreve at du skal ha på munnbind på jobb, ja. Men jeg vet ikke om de kan pålegge den ansatte å kjøpe selv eller ikke. 

https://www2.deloitte.com/no/no/pages/legal/articles/kan-arbeidsgiver-paalegge-bruk-av-munnbind.html

takk. vet du om man har krav på et risikotillegg for å jobbe med mennesker med virus

Anonymkode: 76e9f...f69

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

takk. vet du om man har krav på et risikotillegg for å jobbe med mennesker med virus

Det vet jeg ikke. Jeg prøvde å google litt, men ble ikke så mye klokere. Jeg synes det ser ut til at man ikke har krav på det, men noen arbeidsgivere gir det.

30 minutter siden, Maxlime skrev:

Det vet jeg ikke. Jeg prøvde å google litt, men ble ikke så mye klokere. Jeg synes det ser ut til at man ikke har krav på det, men noen arbeidsgivere gir det.

Hvis du jobber med mennesker med koronavirus .., mente du koronavirus eller hvike virus, er det rart om ikke arbeidsgiver holder arbeidstakere med munnbind. I arbeidstida. Og anna verneutstyr.

Endret av Villanda
13 minutter siden, Villanda skrev:

Hvis du jobber med mennesker med koronavirus .., mente du koronavirus eller hvike virus, er det rart om ikke arbeidsgiver holder arbeidstakere med munnbind. I arbeidstida. Og anna verneutstyr.

Han kan umulig jobbe med korona pasienter, eller andre pasienter da hadde han fått skikkelige bind og masker.

Anonymkode: 39ed9...d5e

Annonse

19 minutter siden, Villanda skrev:

jobber ikke med corona pas., men har en klient som er blitt (mest sannsynlig) syk.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er helt ok at vi må bruke munnbind, men vi blir pålagt å kjøpe selv. er ekstravakt og kona er permittert :( det er grunnet økonomi d blir vanskelig

Kan vanskelig tenke meg at arbeidsgiver kan kreve at ansatte selv skal bekoste dette, 

Anonymkode: 3cf53...34e

På 19.12.2020 den 1.52, AnonymBruker skrev:

Kan vanskelig tenke meg at arbeidsgiver kan kreve at ansatte selv skal bekoste dette, 

Anonymkode: 3cf53...34e

Vi får gratis på jobben som vi bruker på jobb. 

Anonymkode: 3c01c...b2f

På 18.12.2020 den 23.20, AnonymBruker skrev:

det er helt ok at vi må bruke munnbind, men vi blir pålagt å kjøpe selv. er ekstravakt og kona er permittert :( det er grunnet økonomi d blir vanskelig

Jobben fikser det for oss (kommunen). 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...