Gå til innhold

Hva synes dere om Northug-dommen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

13 minutter siden, Ekstra skrev:

For å mene noe om det må man jo vite noe om straffenivået i tilsvarende saker og det gjør jeg ikke.

Lurer litt på om det at han er så kjent har medført noe straffeskjerping.

Den er som den bør være.  Han har her bevist to ganger at han ikke har evner til å kjøre forsvarlig. 

Anonymkode: f78e1...536

Forsvareren mente 5 mnd var passe. Aktor mente 8. Han fikk 7. Jeg tolker det som at straffen er på nivå med det som er vanlig praksis. Verken mer eller mindre.

Ellers har jeg ingen spesiell mening. Det må kanskje være såpass strengt siden det var andre gang,

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har han gjort

Anonymkode: 8a61b...436

Ja, det heter seg at han har mistet lappen på livstid, men sannheten er at han kan søke på nytt om 5 år og få den tilbake...

Anonymkode: ae7ea...d67

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det heter seg at han har mistet lappen på livstid, men sannheten er at han kan søke på nytt om 5 år og få den tilbake...

Anonymkode: ae7ea...d67

Det synes jeg er helt greit. Det må være mulig å gjøre opp for seg på fem år.

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt for mildt. Burde mistet sertifikatet permanent.

Anonymkode: f78e1...536

Han har mistet sertifikat for alltid. Jeg tror jeg nevnte det her inne en gang tidligere som straff men folk mente at den var for streng. Men han mister sertifikat for alltid. Men kan søke på nytt om 5 år. Mener at slik som han har kjørt så er det helt riktig. Var en uskyldig tobarnsfar i området her som mistet livet pga slik kjøring tidligere. Så jeg mener at de bør være streng på dette. 

Anonymkode: 621ea...392

12 minutter siden, Grendel skrev:

I følge radioen er det slett ikke sikkert han får tilbake førerkortet etter 5 år når han er tidligere dømt.

Han kan søke, men nåløyet er trangt andre gang.

Utifra hva jeg har fått med meg så skal han ha kjørt helt uaktsomt flere enn en gang. Så jeg håper på at slike som utsetter andre for den fare mister kjørekortet for alltid. Han er såpass voksen i alder at det ikke bare kan skyldes umoden galskap. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Utifra hva jeg har fått med meg så skal han ha kjørt helt uaktsomt flere enn en gang. Så jeg håper på at slike som utsetter andre for den fare mister kjørekortet for alltid. Han er såpass voksen i alder at det ikke bare kan skyldes umoden galskap. 

Tror ikke man bedømmes raskere fordi det går rykter om at man har gjort noe flere ganger (heldigvis). Men han er dømt for å ha kjørt med promille tidligere, det kan gjøre det vanskeligere for ham å få tilbake sertifikatet enn om det var en enkeltstående dom.

6 minutter siden, Ekstra skrev:

Tror ikke man bedømmes raskere fordi det går rykter om at man har gjort noe flere ganger (heldigvis). Men han er dømt for å ha kjørt med promille tidligere, det kan gjøre det vanskeligere for ham å få tilbake sertifikatet enn om det var en enkeltstående dom.

Ja, når han har den dommen fra tidligere så bør det være vanskeligere.  

Nei vi skal ikke høre på ryktene selv om det ofte ikke er første gang en person som blir tatt for råkjøring gjør det. 

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, i alle fall så var ikke 5 år lenge nok i første runde. Samtidig synes jeg "for alltid" kanskje er litt drøyt. Han er ikke samme person når han er 50 eller 60 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...