Gå til innhold

Får så lyst å ta livet av meg!!

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Dette her er alt!! Alt livet har å tilby er dette. Jeg får i det minste være frisk. Fysisk. Eneste jeg gjør er å gå hjemme og sitter og søker jobber. Ser på leiligheter på gøy. Alt jeg ser på er på gøy. Så går jeg meg en tur og slik har hele 2020 vært. Jeg har vært på intervjuer osv men så ender det med at andre går videre. Jeg kommer til å forbli slik resten av livet! Mobberne hadde rett. Eksen til mamma hadde rett. Jeg er en taper. Ei begrenset og kjedelig dame. 
Er det mulig å være så kjedelig? Alt livet består av er å stå opp, spise, gjøre det du kan som rydding hvis det trengs, lese litt nyheter, se på alt andre du kunne ønske du hadde og så går man en tur. Alle dro forbi, jeg står på stedet hvil. Jeg går gått bak i skrktt og blir der værende. 
Jeg kan ikke nyte slike ting som forelskelse, livsplaner, ha ambisjoner for jeg ender så skuffet. Forelskelse er farlig fordi jeg kommer til å ende avvist. Så ny runde med ulykkelig forelskelse. Så har jeg heller ikke igjen livsplaner... jeg vet virkelig ikke hva jeg skal finne på!! Mangler ikke motivasjon, vilje, energi her. Er bare det at jeg sikkert er feil. For talentløs til å finne på det jeg vil. 

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
24 minutter siden, Sol1973 skrev:

Livet er ikke lett, sliter selv med depresjon og følelse av å være mislykket, men jeg håper det blir bedre. Selv når det er som mørkest. 

Så, håper du tenker det samme, at det blir bedre. Du er ihvertfall ikke talentløs. 

Takk, men det har vært slik mange år. Og det er samme jævla kjedelige plassen igjen og igjen!! Jeg står på, prøver å gjøre det jeg kan. Nå er det jobbsøking. Jeg kommer på intervjuer og tror hele tiden det gikk bra. Men så ender det med at det var 1 som var bedre. Jeg er evig 2.plass når jeg i det hele tatt ser ut til å komme meg frem. 

2 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Takk, men det har vært slik mange år. Og det er samme jævla kjedelige plassen igjen og igjen!! Jeg står på, prøver å gjøre det jeg kan. Nå er det jobbsøking. Jeg kommer på intervjuer og tror hele tiden det gikk bra. Men så ender det med at det var 1 som var bedre. Jeg er evig 2.plass når jeg i det hele tatt ser ut til å komme meg frem. 

Er NAV inne i bildet her eller står du alene? Er det lov å spørre hvilken type bransje du peiler deg inn på( jeg mener helt generelt type helse, salg, mat, osv). Driver du med noe frivillig arbeid?

Annonse

UtakknemligDiva
45 minutter siden, XbellaX skrev:

Er NAV inne i bildet her eller står du alene? Er det lov å spørre hvilken type bransje du peiler deg inn på( jeg mener helt generelt type helse, salg, mat, osv). Driver du med noe frivillig arbeid?

Ja jeg driver med noe frivillig for å føle at jeg faktisk gjør noe nyttig her i verden. Nav er i bilder, vært det et par mnd. 

UtakknemligDiva
38 minutter siden, Sol1973 skrev:

Fint at nav er å støtter deg. 

Og? Yay hurra for meg! Det ble nav på meg også tross frisk kropp. Men dette har jeg følt siden jeg var barn. Jeg er født som en feilvare og har visst innerst inne at jeg ikke har noe å ha selvtillit for. Og nå er det bekreftet mer og mer. Du bør ikke ha en eneste diagnose, du skal være 100% perfekt for å få til det minste her. Har man bare en liten feil, mild Asperger så er dette nok til å settes i nav bunken. Jeg er ikke lykkelig med å leve på skattepengene. Og så blir det garantert sutring for at noen av oss bare går og «har fri» på skattepengene deres så må vi ut i jobb, men da får vi såklart bare slik som de selv ikke vil ha. 

Alt det negative du sier her er tankene dine men det er ikke sannheter, det er tanker. Hjertet banker og hodet tenker. Feilen vi gjør er at vi forholder oss til det som om tankene er sanne . "Alt livet har å tilby er dette. " er en tanke hodet ditt produserte. Det sier ikke noe fra eller til om det faktisk er slik. Så gi slipp på det og gå en tur i skogen der du fokuserer på trærne hver gang du tar deg selv i å tenke. (Alt dette er lett å si og ikke noe jeg mestrer selv men noe jeg øver meg på og som jeg tror er eneste vei ut av mørket for oss som har (hatt) slike tanker. Jeg leser denne boka om og om igjen for og holde meg gående... https://www.norli.no/the-power-of-now

Lege Audun Myskja er også god å ha: https://www.nrk.no/trondelag/ti-enkle-tips-til-bedre-helse-livet-ut-1.13505488

Mange vil si: Prøv å tenke positivt! Men et bedre råd er: Prøv å ikke tenke!

Lykke til!

Anonymkode: edf81...5b4

UtakknemligDiva
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt det negative du sier her er tankene dine men det er ikke sannheter, det er tanker. Hjertet banker og hodet tenker. Feilen vi gjør er at vi forholder oss til det som om tankene er sanne . "Alt livet har å tilby er dette. " er en tanke hodet ditt produserte. Det sier ikke noe fra eller til om det faktisk er slik. Så gi slipp på det og gå en tur i skogen der du fokuserer på trærne hver gang du tar deg selv i å tenke. (Alt dette er lett å si og ikke noe jeg mestrer selv men noe jeg øver meg på og som jeg tror er eneste vei ut av mørket for oss som har (hatt) slike tanker. Jeg leser denne boka om og om igjen for og holde meg gående... https://www.norli.no/the-power-of-now

Lege Audun Myskja er også god å ha: https://www.nrk.no/trondelag/ti-enkle-tips-til-bedre-helse-livet-ut-1.13505488

Mange vil si: Prøv å tenke positivt! Men et bedre råd er: Prøv å ikke tenke!

Lykke til!

Ja tanker er farlig. Men noen ganger virker det som det er en del sannhet i det 

UtakknemligDiva
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange jobber har du hatt? 

Anonymkode: a99c3...acd

Hvorfor spør du om det? Min første innenfor familien for å lære meg å være i arbeidslivet, så fikk jeg jobb på en butikk som sommervikar, så fikk jeg en annen type jobb som jeg hadde i ferier, denne hadde jeg 2 år. Så flyttet jeg uten planer, ville bare flytte og fikk avslag etter avslag, men fikk napp på samme type jobb jeg nettopp hadde hatt. Kom dårlig ut i miljøet jeg var og flyttet igjen, men beholdt jobben. Ble litt lengre å pendle men sa opp pga depresjon og mistrivsel og dårlig ledelse. De ville ikke betale meg for 1 uke fordi den ansvarlige hadde gjort noe feil. Men jeg truet tilbake og fikk pengene. Så jeg sa opp selv om jeg betalte husleie uten støtte. Men plutselig fikk jeg telefon om at jeg kunne komme på intervju og så fikk jeg jobben og var i denne i 3 år. Mistrivdes i starten men det kom seg. Så satset jeg på noe annet som bare føltes riktig. Så har jeg hatt jobb gjennom vikarbyrå siden januar, men det var bare 1 uke og det har ikke vært jobber ila hele korona tiden. Var på intervju forrige uke men fikk avslag. Stod mellom meg og en annen. Grunnen var at den andre personen hadde planer om å bli værende, jeg virket mer «rastløs». Har nå en frivillig jobb. 

Annonse

On 12/24/2020 at 11:15 PM, 90tallsbarn said:

Ja tanker er farlig. Men noen ganger virker det som det er en del sannhet i det 

Absolutt! Og vi kan jo også filosofere litt over hva sannhet er 😉 Poenget er at det er bare tanker. Forsøk å ikke ta de på alvor. Observer og distanser deg fra stemmen i hodet som sier slemme ting. Det er bare noe hodet gjør og det fortjener ikke alltid oppmerksomhet. Løp opp en bakketopp isteden. (Selvsagt lettere sagt enn gjort - men gjør det likevel. Stemmen som sier at det er tull, håpløst, for vanskelig er stemmen du ikke skal la bestemme hva som er sant og ikke.)

Og avslutt dagen med å skrive ned tre ting du tross alt er takknemlig for. (Corny ja, men bidrar til å omprogrammere hodet som igjen fører med seg positiv forandring.)

UtakknemligDiva
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt! Og vi kan jo også filosofere litt over hva sannhet er 😉 Poenget er at det er bare tanker. Forsøk å ikke ta de på alvor. Observer og distanser deg fra stemmen i hodet som sier slemme ting. Det er bare noe hodet gjør og det fortjener ikke alltid oppmerksomhet. Løp opp en bakketopp isteden. (Selvsagt lettere sagt enn gjort - men gjør det likevel. Stemmen som sier at det er tull, håpløst, for vanskelig er stemmen du ikke skal la bestemme hva som er sant og ikke.)

Og avslutt dagen med å skrive ned tre ting du tross alt er takknemlig for. (Corny ja, men bidrar til å omprogrammere hodet som igjen fører med seg positiv forandring.)

Løper oppover hver dag. Trening er ferskvare. Det hjelper ja, men det er ferskvare

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...