Gå til innhold

Tror du på liv etter døden?

Anbefalte innlegg

Det gjør ikke jeg.

Jeg skjønner ikke at folk kan tro på det. Jeg skjønner det er en trøst for de som mister noen, men er det sannsynlig?

Hvis vi har en sjel, så hvorfor er vi ikke født udødelige til å begynne med? Nei, liv etter døden er bare ønsketenkning for de som ikke klarer å ta inn over seg att døden ikke er noe annet enn ingenting.

Anonymkode: 2bec6...652

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458541-tror-du-p%C3%A5-liv-etter-d%C3%B8den/
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør ikke jeg.

Jeg skjønner ikke at folk kan tro på det. Jeg skjønner det er en trøst for de som mister noen, men er det sannsynlig?

Hvis vi har en sjel, så hvorfor er vi ikke født udødelige til å begynne med? Nei, liv etter døden er bare ønsketenkning for de som ikke klarer å ta inn over seg att døden ikke er noe annet enn ingenting.

Hvor kommer verdensrommet fra? Det må være noe større der ute enn ingenting. 

Annonse

UtakknemligDiva

Jeg tror det, men det er ikke noe jeg tenker særlig på, for ting er slik det er uansett for alle. Det er bare noen ting det ikke er vits å analysere for mye. Om romvesener også finnes eller om det eksisterer flere jordkloder med mennesker på i et annet solsystem er heller ikke vits analysere. 

Men jeg føler veldig på energier. Det er så mye som kommer igjen og igjen til vi har lært. Dette kan feks være mennesker som er veldig naive og blir lett lurt. Tiltrekker seg de som lurer dem. Hvis de ikke lærer etter 2 ganger kan den 3. bli ganske hard lekse. Jeg føler jeg tiltrekker meg enkelte ting også, bare at det kan være med forskjellige mennesker. Men dette er ikke slik jeg vet, det er synsing. 
Noen mener også at vi kommer til livet for å betale tilbake ting vi gjorde galt i forrige liv. Nesten så jeg føler meg truffet, for i følge min numerologi så har jeg misbrukt friheten min i forrige liv og er derfor ikke så fri i dette livet. Det er også typisk mitt nummer å være utålmodig, noe jeg er. Derfor havner vi tilbake på start hele tiden. De som nå lever luksusliv er de som ikke har noe å betale. Men det eg ikke ser vitsen med, hvorfor skal vi betale tilbake noe vi ikke husker? Står vi liksom og gjør en slags avtale før vi blir født og så skal vi ikke huske hva vi gjorde i forrige liv? Og hvorfor fikk vi tillatelse til å gjøre dette straffbare i forrige liv? Vi kan jo si at jeg fortjente mobbingen jeg gikk gjennom fordi jeg sikkert hadde vært slem mot denne i forrige liv. Igjen, bare syning men jeg synes det er veldig teit tankegang. Farlig å tro på, man kan bli gal.

59 minutter siden, Sol1973 skrev:

Hvor kommer verdensrommet fra? Det må være noe større der ute enn ingenting. 

Jo, men hvordan skulle det gi menneskers evig liv? Universet er fysikk. I følge de fysiske lovene så lever man og så dør man.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...