J.R. Skrevet 28. desember 2020 Skrevet 28. desember 2020 Noen som har hørt utrykket "psykoserisikosyndrom" før? Hva betyr det? At en er i risikosonen for å utvikle en psykoselidelse? 0 Siter
kupton Skrevet 28. desember 2020 Skrevet 28. desember 2020 Ja, det er slik begrepet skal forstås. Oftere snakker en om prodromalfasen. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 Skrevet 28. desember 2020 42 minutter siden, kupton skrev: Ja, det er slik begrepet skal forstås. Oftere snakker en om prodromalfasen. Hva består prodromalfasen av? Anonymkode: aa559...46c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 Skrevet 28. desember 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva består prodromalfasen av? Anonymkode: aa559...46c Manglende driv, fravær fra skole, tilbaketrekking, snuing av døgnet kutter ut venner osv. Anonymkode: 08c09...419 0 Siter
J.R. Skrevet 28. desember 2020 Forfatter Skrevet 28. desember 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva består prodromalfasen av? Jeg klarte nesten ikke spise mat, dårlig tannpuss, dusja mye mindre enn før, var enormt prega av nervøsitet og skyldfølelse, ble mer mistenksom, selvhenførende i den grad at jeg trodde alle såg på meg og dømte meg, jeg ble rett og slett sittende fast i egne tanker. Kunne ligge i senga å ikke gjøre noe i flere timer. Jeg begynte også å se røyk, lukte røyk/brann, høre navnet mitt bli ropt, se skygger i øyekroken. Jeg kutta ikke ut venner og kom meg etter hvert gjennom skolen også. Å være med vennene mine var det eneste som tok vekk litt av de verste tankene. Endret 28. desember 2020 av J.R. 0 Siter
Marye Skrevet 28. desember 2020 Skrevet 28. desember 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Manglende driv, fravær fra skole, tilbaketrekking, snuing av døgnet kutter ut venner osv. Anonymkode: 08c09...419 Høres ut som meg etter psykosen ikke før 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.