AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 Del Skrevet 3. januar 2021 1 time siden, AnonymBruker skrev: ja, du kan umulig ha ofte besøk siden alt skal tilfredsstille deg. Anonymkode: 6e233...9e3 Hvis folk sier ja til smalahovud middag forventer jeg at de liker det. Gidder ikke later grøntfor-hipstersalat da lizzom. Og vegiterianere og muslimer er det ingen vits å be, de er alt for vriene i matveien. Anonymkode: ce706...b99 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 Del Skrevet 3. januar 2021 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis folk sier ja til smalahovud middag forventer jeg at de liker det. Gidder ikke later grøntfor-hipstersalat da lizzom. Og vegiterianere og muslimer er det ingen vits å be, de er alt for vriene i matveien. Anonymkode: ce706...b99 Ja for folk som spiser sauehoder er ikke vriene annet enn i viljen, "lizzom" Anonymkode: 6e233...9e3 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 (endret) 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, og samtidig er du aktiv på DOL. Makes sense. Ber du helt tilfeldig ukjente på middag du da? Uten å vite noe ting om deres livssyn eller allergier? Lite troverdig. Jeg ber helst venner og bekjente og jeg vet om de er muslimer eller veganere. Anonymkode: 6e233...9e3 Ja men så aktiv på dol er jeg vel ikke, 🙂 om du søker, Endret 4. januar 2021 av Madelenemie 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du så mye folk på middagsbesøk? Anonymkode: ce706...b99 Ja dessverre 😞 men men 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du så mye folk på middagsbesøk? Anonymkode: ce706...b99 Yepp jeg har Asperger syndrom og ønsker at alle mine gjester til fingertuppene skal være fornøyd med middagen og omvisningen ! jeg er nøyaktig og ønsker at mat og opphold skal gi mine gjester glede. jeg ønsker imidlertid minst mulig kommunikasjon med gjestene, derfor er jeg kun i kulissene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis folk sier ja til smalahovud middag forventer jeg at de liker det. Gidder ikke later grøntfor-hipstersalat da lizzom. Og vegiterianere og muslimer er det ingen vits å be, de er alt for vriene i matveien. Anonymkode: ce706...b99 Hei jeg har oppdratt 4-5 barn som gode vegetarianere.:-) siden de elsker smalahovud, så tenker jeg dette handler om god smak. Smalahovud er er måltid rikt på fett, og fett gjør folk godt på de fleste måter, humør og kognitive funksjoner hos de fleste bedres ved godt fettinntak. i fettet sitter smaken, så spiser man ikke godt med fett blir man mest sannsynlig en som overspiser, eller overdriver på light brus. så smalahovud er en av flere gode innspill for en bedre folkehelse ja for fett er ikke bare godt, det er tilfredsstillende og helsefrembringende! tommel opp for smalahovud også for min tradisjon, ribbe:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 (endret) På 28.12.2020 den 16.02, AnonymBruker skrev: Eller gjelder fortsatt den gamle regelen om at man spiser det en får servert? Anonymkode: ce706...b99 Ja, av høflighet er man pliktig å by på noe som treffer gjestenes behov og ønsker syns jeg. Dersom dette oppleves som problematisk bør man heller la invitasjonen ligge usendt. Nå har jeg bare skumlest tråden, men er enig med dem som sier at man tross alt inviterer noen til middag for hyggens del, og da sier det seg selv at folk skal kunne kose seg med maten i et middagsselskap. Man trenger slettes ikke legge om hele menyen eller by på noe komplisert, men bør legge seg litt i selene og sørge for at alle rundt bordet får noe spisbart i hver servering. Nå er jeg kanskje over snittet glad i å lage mat, men med dagens utvalg på butikker og tilgjengelige oppskrifter på nett burde ikke dette være et stort problem om man bare legger godviljen til Endret 4. januar 2021 av Kayia 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 53 minutter siden, Madelenemie skrev: Hei jeg har oppdratt 4-5 barn som gode vegetarianere.:-) siden de elsker smalahovud, så tenker jeg dette handler om god smak. Smalahovud er er måltid rikt på fett, og fett gjør folk godt på de fleste måter, humør og kognitive funksjoner hos de fleste bedres ved godt fettinntak. i fettet sitter smaken, så spiser man ikke godt med fett blir man mest sannsynlig en som overspiser, eller overdriver på light brus. så smalahovud er en av flere gode innspill for en bedre folkehelse ja for fett er ikke bare godt, det er tilfredsstillende og helsefrembringende! tommel opp for smalahovud også for min tradisjon, ribbe:-) Vet du ikke nøyaktig hvor mange barn du har oppdratt? Og vegetarianere som elsker smalahovud? Anonymkode: 6e233...9e3 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 Jeg registrerer at flertallet her, selv om det er noen unntak, gir støtte til vegetarianerne og ønsker (heldigvis) å legge til rette for sine gjester. Det synes jeg er positivt, men det hadde vært interessant å høre fra en vegetarianer selv hvordan det egentlig er og i hvor stor grad hans eller hennes kosthold blir tatt hensyn til. Hva sier vi kjøttetende folk når vi får servert vegetarkost? Jo, en del av oss rynker på nesen og en del velger t.o.m. å ikke komme i selskapet. Jeg kjenner godt en vegetarianer som så langt det går forsøker å spise vegant (uten å være konsekvent) og det jeg ser at hun kan fortelle om, er at hennes tidligere svigerfamilie (dvs. svigermor og svigerinne) virkelig la henne for hat fordi hun ikke spiste kjøtt som "vanlige mennesker" selv om hun laget kjøtt til sin kjæreste og spiste selv plantebasert. Hun har flere ganger fortalt at hun har blitt buden i bryllup og andre formelle høytideligheter - der private ikke står for maten - og hun får vite at "beklager, det visste vi ikke..." og hun blir da sittende å spise tilbehøret. Hun kan også fortelle om flere private invitasjoner der hun ikke har blitt tatt hensyn til. Noen ganger har hun også fått høre at det bare er en tilvending, men hun har valgt å unngå kjøtt og fisk i hele sitt voksne liv fordi hun ikke makter konsistensen på fisk og kjøtt samt tanken på hva vi egentlig spiser (muskler til et annet dyr) og av hensyn til dyrevelferden. Jeg tenker jo at - hvilken følelse sitter en igjen med som vegetarianer når en gir beskjed og det ikke blir tatt hensyn til? Jeg har selv enkelte spesielle behov for tilpasninger og om disse ikke gjøres, kan jeg bli sengeliggende i to timer direkte etter måltidet og ha det svært ubehagelig. En kan jo få tanker om at en er oversett eller glemt blant gjestene på tross av at en ga beskjed - og det er ikke noen god følelse når det gjentar seg... Er det egentlig forskjell på medisinske, religiøse og kostholdsvalg eller er det hvordan vi tenker på det? Dette har faktisk endret seg bare de siste 30 årene... Hvorfor skal religion tas mer hensyn til enn kostholdsvalg om en selv ikke er troende? Jeg understreker at jeg selv tar hensyn til andres preferanser, men jeg synes det er interessante spørsmål... Når det gjelder vegetarisme, tror jeg en del innerst inne kan tenke at "Det du driver med er tull", men skal de ikke bli respektert for det om? Det er jo så mange dietter rundt om kring nå, alt fra middelhavsdietten til lavkarbo samt kortvarige shaker med også kortvarig effekt - og nyere forskning ser jo ut til å gå i retning av at behandlet kjøtt (som pølse, bacon, kjøttdeig m.m.) ikke er bra for helsen. Og det er også enighet om at en del av verdens befolkning konsumerer mer kjøtt i dag enn hva jorden klarer å produsere uten at det går utover noe annet... Men nå er jeg på vei over i en helt annen debatt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekstra Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 3 timer siden, Eva Sofie skrev: Hun har flere ganger fortalt at hun har blitt buden i bryllup og andre formelle høytideligheter - der private ikke står for maten - og hun får vite at "beklager, det visste vi ikke..." og hun blir da sittende å spise tilbehøret. Hun kan også fortelle om flere private invitasjoner der hun ikke har blitt tatt hensyn til. Noen ganger har hun også fått høre at det bare er en tilvending, men hun har valgt å unngå kjøtt og fisk i hele sitt voksne liv fordi hun ikke makter konsistensen på fisk og kjøtt samt tanken på hva vi egentlig spiser (muskler til et annet dyr) og av hensyn til dyrevelferden. Jeg tenker at man som veganer, vegetarianer, allergiker eller annet har en plikt til å si fra til vertskapet om man forventer tilpasset mat. Jeg synes ikke det er rart om f.eks. et brudepar med mange dusin gjester ikke tar høyde for alt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 1 time siden, Ekstra skrev: Jeg tenker at man som veganer, vegetarianer, allergiker eller annet har en plikt til å si fra til vertskapet om man forventer tilpasset mat. Jeg synes ikke det er rart om f.eks. et brudepar med mange dusin gjester ikke tar høyde for alt. Jeg er enig med deg - det er krevende å tilrettelegge for alles behov, og jo flere gjester, jo mer krevende å organisere. Jeg har arrangert arrangement med opp mot 30 deltakere som varer i en helg som inkluderer til sammen da 6 måltider og pausemat der vi selv sto for matlagingen (ikke hotell, men innleid kjøkkenpersonell for oss) - og vet at man må ha mange tanker i hodet og det er en fordel å være opptatt av mat og matlaging under slike forberedelser. En gang var det også en deltaker som hadde melkeproteinintoleranse, dvs. at vedkommende ikke tålte noen form for spor av melk i absolutt noen produkter eller blandingsprodukter, men det gikk - det også. Henne jeg refererte til, sier ifra om sitt vegantilnærmet kosthold, men klager ikke til vertskapet - annet enn da når tidligere svigerfamilie nektet å ha noe med henne å gjøre fordi hun var vegetarianer. Hun har dessuten alltid en banan e.l. i bakhånd å ty til om kosten skulle bli for mager når hun blir servert mat hos noen som i tilfelle ikke er tilpasset Men det jeg ønsket å få frem, var at det er kanskje en forskjell i folks holdning i tanken og hva som faktisk vises i praksis - fremdeles. Men vi er som sagt kommet langt i forhold til hvor vi var på 1980- og 1990-tallet. Jeg er glad jeg ikke hadde spesielle behov hverken på den ene eller andre måten på den tiden... uansett grunn det ev. måtte ha 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 5 timer siden, Eva Sofie skrev: Jeg registrerer at flertallet her, selv om det er noen unntak, gir støtte til vegetarianerne og ønsker (heldigvis) å legge til rette for sine gjester. Det synes jeg er positivt, men det hadde vært interessant å høre fra en vegetarianer selv hvordan det egentlig er og i hvor stor grad hans eller hennes kosthold blir tatt hensyn til. Hva sier vi kjøttetende folk når vi får servert vegetarkost? Jo, en del av oss rynker på nesen og en del velger t.o.m. å ikke komme i selskapet. Jeg kjenner godt en vegetarianer som så langt det går forsøker å spise vegant (uten å være konsekvent) og det jeg ser at hun kan fortelle om, er at hennes tidligere svigerfamilie (dvs. svigermor og svigerinne) virkelig la henne for hat fordi hun ikke spiste kjøtt som "vanlige mennesker" selv om hun laget kjøtt til sin kjæreste og spiste selv plantebasert. Hun har flere ganger fortalt at hun har blitt buden i bryllup og andre formelle høytideligheter - der private ikke står for maten - og hun får vite at "beklager, det visste vi ikke..." og hun blir da sittende å spise tilbehøret. Hun kan også fortelle om flere private invitasjoner der hun ikke har blitt tatt hensyn til. Noen ganger har hun også fått høre at det bare er en tilvending, men hun har valgt å unngå kjøtt og fisk i hele sitt voksne liv fordi hun ikke makter konsistensen på fisk og kjøtt samt tanken på hva vi egentlig spiser (muskler til et annet dyr) og av hensyn til dyrevelferden. Jeg tenker jo at - hvilken følelse sitter en igjen med som vegetarianer når en gir beskjed og det ikke blir tatt hensyn til? Jeg har selv enkelte spesielle behov for tilpasninger og om disse ikke gjøres, kan jeg bli sengeliggende i to timer direkte etter måltidet og ha det svært ubehagelig. En kan jo få tanker om at en er oversett eller glemt blant gjestene på tross av at en ga beskjed - og det er ikke noen god følelse når det gjentar seg... Er det egentlig forskjell på medisinske, religiøse og kostholdsvalg eller er det hvordan vi tenker på det? Dette har faktisk endret seg bare de siste 30 årene... Hvorfor skal religion tas mer hensyn til enn kostholdsvalg om en selv ikke er troende? Jeg understreker at jeg selv tar hensyn til andres preferanser, men jeg synes det er interessante spørsmål... Når det gjelder vegetarisme, tror jeg en del innerst inne kan tenke at "Det du driver med er tull", men skal de ikke bli respektert for det om? Det er jo så mange dietter rundt om kring nå, alt fra middelhavsdietten til lavkarbo samt kortvarige shaker med også kortvarig effekt - og nyere forskning ser jo ut til å gå i retning av at behandlet kjøtt (som pølse, bacon, kjøttdeig m.m.) ikke er bra for helsen. Og det er også enighet om at en del av verdens befolkning konsumerer mer kjøtt i dag enn hva jorden klarer å produsere uten at det går utover noe annet... Men nå er jeg på vei over i en helt annen debatt Om en vegetarianer alltid ender opp med å spise tilbehøret ser jeg ikke på som noe stort problem, sikkert ikke for vegetarianeren heller. Mye verre for en veganer som kanskje ikke kan spise noe av det som blir servert. Der bør man som vertskap legge inn en liten innsats. Jeg syns ikke at vegetarianer og kjøttetende kan sammenlignes når det kommer til hensyn til middag. Alle kan klare seg uten kjøtt og det ville være uetisk å forvente at en vegetarianer skulle servere dette av høflighets hensyn. De har tross alt tatt et standpunkt som bør støttes. Alle har godt av en kjøttfri middag og ti. Anonymkode: 6e233...9e3 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekstra Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 15 minutter siden, Eva Sofie skrev: Jeg er enig med deg - det er krevende å tilrettelegge for alles behov, og jo flere gjester, jo mer krevende å organisere. Jeg har arrangert arrangement med opp mot 30 deltakere som varer i en helg som inkluderer til sammen da 6 måltider og pausemat der vi selv sto for matlagingen (ikke hotell, men innleid kjøkkenpersonell for oss) - og vet at man må ha mange tanker i hodet og det er en fordel å være opptatt av mat og matlaging under slike forberedelser. En gang var det også en deltaker som hadde melkeproteinintoleranse, dvs. at vedkommende ikke tålte noen form for spor av melk i absolutt noen produkter eller blandingsprodukter, men det gikk - det også. Henne jeg refererte til, sier ifra om sitt vegantilnærmet kosthold, men klager ikke til vertskapet - annet enn da når tidligere svigerfamilie nektet å ha noe med henne å gjøre fordi hun var vegetarianer. Hun har dessuten alltid en banan e.l. i bakhånd å ty til om kosten skulle bli for mager når hun blir servert mat hos noen som i tilfelle ikke er tilpasset Men det jeg ønsket å få frem, var at det er kanskje en forskjell i folks holdning i tanken og hva som faktisk vises i praksis - fremdeles. Men vi er som sagt kommet langt i forhold til hvor vi var på 1980- og 1990-tallet. Jeg er glad jeg ikke hadde spesielle behov hverken på den ene eller andre måten på den tiden... uansett grunn det ev. måtte ha Ja, ikke tvil om at dette har endret seg! Om jeg inviterer noen jeg ikke kjenner godt på middag i dag, vil jeg nok utvilsomt spørre om det er noe gjestene ikke spiser. Usikker på om jeg ville tenkt på det for 20 år siden. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 Hva hvis du hadde bedt Hitler på middag? Han var vegetarianer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 12 minutter siden, kupton skrev: Hva hvis du hadde bedt Hitler på middag? Han var vegetarianer. Hva var poenget her? #pointless Anonymkode: 6e233...9e3 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva var poenget her? #pointless Anonymkode: 6e233...9e3 Poenget var at det kun er en test. Ville teste hvem som ser poenget og ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 På 3.1.2021 den 23.37, AnonymBruker skrev: Hvis folk sier ja til smalahovud middag forventer jeg at de liker det. Gidder ikke later grøntfor-hipstersalat da lizzom. Og vegiterianere og muslimer er det ingen vits å be, de er alt for vriene i matveien. Anonymkode: ce706...b99 Hvis dere skal ha smalahovud-lag, så er jeg enig. Da er det det som skal serveres. Det opplyses i invitasjonen og gjestene kan svare ja eller nei. Jeg og x- en hadde lutefisk- lag i 20 år. Enten takket folk ja eller nei. Det ble ikke servert annen mat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 46 minutter siden, kupton skrev: Poenget var at det kun er en test. Ville teste hvem som ser poenget og ikke. Nettopp! Da går man for det hyper hypotetiske samtidig som man føler seg veldig smart. Var vel egentlig det som var hele poenget. # gjennomskua Anonymkode: 6e233...9e3 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 1 time siden, kupton skrev: Hva hvis du hadde bedt Hitler på middag? Han var vegetarianer. Hadde seff aldri invitert han på middag. Om han hadde påtvunget seg besøk hos meg og forlangt middag, hadde han fått svineribbe eller sau. Hvis han tvang meg til å lage vegetarmiddag hadde jeg pisset på salaten og kalt det dressing. Helst hadde jeg forgiftet maten sånn at han døde. Anonymkode: 98fb1...3ba 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Om en vegetarianer alltid ender opp med å spise tilbehøret ser jeg ikke på som noe stort problem, sikkert ikke for vegetarianeren heller. Mye verre for en veganer som kanskje ikke kan spise noe av det som blir servert. Der bør man som vertskap legge inn en liten innsats. Anonymkode: 6e233...9e3 Veganere er helt håpløse. De får ta med egen mat, eller ha være å komme. Det blir noe annet med folk som er allergiske. Men veganere/vegiterianere kan ta seg sammen, og slutte å være så vriene og vrange. Anonymkode: ce706...b99 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458559-hvis-man-ber-folk-p%C3%A5-middag-er-man-pliktig-til-%C3%A5-lage-spesielmat-til-vegetarianere/page/3/#findComment-4017415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.