Gå til innhold

Nye tiltak ute:

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hvor TUNGNEM er det mulig å bli egentlig ? Som jeg har sagt, så kan jeg avlyse middagen. 

Alle disse personene er mor, far, og barn som drar mellom hverandre hele tiden. Vi er familie. De er IKKE gjester. De BOR her og har ADRESSE her. Det er ikke snakk om å holde et selskap i vanlig forstand.

Det er snakk om mor far og barn som skal spise middag sammen.  Men vi tar middagen her heller og så kan far ha egen middag med de. Spiller liten rolle. Smittesituasjonen blir akkurat den samme og spise middag gjør vi jo uansett.

Vi spiser middag hver dag.

Nå har du fått det med t-ske. Si i fra hvis du trenger å få det inn med sugerør.

Jeg leser ikke en hel tråd, det regner med du skjønner. Når du skrev som du gjorde i førsteinnlegg er det ikke rart folk misforstår deg. Hva er da poenget med å nevne selskapet i det hele tatt?

Anonymkode: d1b31...015

Fortsetter under...

Nicklusheletida
14 minutter siden, cilie skrev:

Så klart kan dere møtes.

De er jo her uansett. Det er jul og ingen har dratt tilbake til sine studiesteder enda. 

Hun yngste skal i førstegangstjeneste og drar 12 januar. Da andre flyttet ut, har vi hatt en tradsjon om at vi tar avskjedsmiddagen sammen med faren. Det var egentlig det vi tenkte nå med hun yngste også. Han kan selvfølgelig ha sin egen middag med de, men det utgjør ingen forkjell når det gjelder smittesituasjonen 🙂

Nicklusheletida
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser ikke en hel tråd, det regner med du skjønner. Når du skrev som du gjorde i førsteinnlegg er det ikke rart folk misforstår deg. Hva er da poenget med å nevne selskapet i det hele tatt?

Anonymkode: d1b31...015

Fordi jeg skjønner at jeg ikke har lov til å dra hjem til far til barna. Det kom det også reaksjoner på. Så prøver jeg å forklare at det ikke så farlig som det kan virke iom at smittesituasjonen er den samme. Da blir jeg litt irritabel når jeg må gjenta meg selv hele tiden 🙂

14 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

De er jo her uansett. Det er jul og ingen har dratt tilbake til sine studiesteder enda. 

Hun yngste skal i førstegangstjeneste og drar 12 januar. Da andre flyttet ut, har vi hatt en tradsjon om at vi tar avskjedsmiddagen sammen med faren. Det var egentlig det vi tenkte nå med hun yngste også. Han kan selvfølgelig ha sin egen middag med de, men det utgjør ingen forkjell når det gjelder smittesituasjonen 🙂

Klart dere må ha avskjedsmiddagen når det kun er dere som er i nærmeste familie, og som har vært sammen i jula, som skal være til stede. 

Annonse

Nicklusheletida
Akkurat nå, påskelilje skrev:

Klart dere må ha avskjedsmiddagen når det kun er dere som er i nærmeste familie, og som har vært sammen i jula, som skal være til stede. 

Det skal vi uansett, så det er bare et spørsmål om ungene skal ta det i 1 eller 2 hjem 🙂 

AnonymBruker
25 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Reelt sett utgjør det jo en forskjell. Alle i familien har truffet andre personer siden dere sist var sammen alle sammen.  Dere oppholder dere jo ikke alle i samme leilighet hele tiden. 

Anonymkode: f4ca7...2d8

AnonymBruker
14 minutter siden, påskelilje skrev:

Mener du at alle som har truffet hverandre i løpet av juleferien kan fortsette å treffe hverandre de kommende 14 dagene?

Nicklusheletida

Reelt sett utgjør det jo en forskjell. Alle i familien har truffet andre personer siden dere sist var sammen alle sammen.  Dere oppholder dere jo ikke alle i samme leilighet hele tiden. 

De var her i forgårs. Mine unger er hos faren i dag og sønnen til sambo er hos sin mor i dag. Et par stykker kommer hjem igjen hit for å hente pikkpakket sitt før de reiser tilbake til studiestedet. Og en kommer hit for pakke sakene sine, da hun skal flytte. 2 av dem har adressen sin registrert her. 

Nicklusheletida
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at alle som har truffet hverandre i løpet av juleferien kan fortsette å treffe hverandre de kommende 14 dagene?

Vi skal kjøre den ene til dit hun skal flytte. Det er et påbud fra millitæret.

AnonymBruker
29 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

De var her i forgårs. Mine unger er hos faren i dag og sønnen til sambo er hos sin mor i dag. Et par stykker kommer hjem igjen hit for å hente pikkpakket sitt før de reiser tilbake til studiestedet. Og en kommer hit for pakke sakene sine, da hun skal flytte. 2 av dem har adressen sin registrert her. 

Dersom noen blir smittet, så kommer dere til å angre på en fellesmiddag. Men det kommer neppe noe politi på døra og bøtelegger dere. 

At de formelt sett har adressen sin hos dere, har ingen reell betydning når det gjelder smitterisiko 

Annonse

Nicklusheletida
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom noen blir smittet, så kommer dere til å angre på en fellesmiddag. Men det kommer neppe noe politi på døra og bøtelegger dere. 

At de formelt sett har adressen sin hos dere, har ingen reell betydning når det gjelder smitterisiko 

Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til ?  Det siste jeg leste nå i kveld er at studenter rådes til ikke å dra tilbake til studiestedet, så da har de ikke lenger et valg. De må være her 🙂

Nicklusheletida
3 timer siden, ISW skrev:

Jeg satt og koste meg under pressekonferansen når Camilla Stoltenberg rødmet og sa at de hadde satt 2.200 vaksinedoser. Det er en femtedel av første forsendelsen. Siden det har det kommet 40.000 nye doser. 

Vaksinasjonen er faen meg noe av det mest ineffektive jeg har sett (og jeg har sett MYE av byråkratiets hemmende effekt på effektiviteten). Her sitter det noen jævla nisser og ikke greier bestemme seg for hvilke sykehjem de skal begynne med. Og doser går faktisk til spille.. 

Ja, de skylder på jula og ferie 😞 I Danmark er det satt over 40.000 doser.

AnonymBruker
34 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til ?  Det siste jeg leste nå i kveld er at studenter rådes til ikke å dra tilbake til studiestedet, så da har de ikke lenger et valg. De må være her 🙂

Så du mener  at fellesmiddag hos eksen din er innenfor det nye regelverket? Er det ikke det diskusjonen dreier seg om?

Nicklusheletida

Så du mener  at fellesmiddag hos eksen din er innenfor det nye regelverket? Er det ikke det diskusjonen dreier seg om?

Det var det den startet med ja, men diskusjoner pleier gjerne å utvikle seg. Du får diskutere videre med deg selv, når du ikke klarer å henge med.

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, de skylder på jula og ferie 😞 I Danmark er det satt over 40.000 doser.

Dette er en vaksine som må lagres i -70 grader. Slike fryserom har man ikke tilgjengelig overalt. I Norge er det ekstremt store avstander sammenlignet med Danmark, så det er ikke rart de kan være mer effektive enn vi får til her. Det er en ganske komplisert logistikk. 

Hva gjelder familie, er det ikke det samme at barna har vært hos både mor og far og at far besøker mor. Far (eller mor) kan være smittebærer uten at barna har blitt smittet. Når da personen kommer hjem til deg, vil du være mer utsatt for smitte. Ikke at jeg mener det er noe problem at far kommer på en avskjedsmiddag med barna som har vært hos begge to hele jula. Jeg tror ikke engang du hadde fått bot om politiet skulle ta seg en tur. Men teoretisk sett, øker risikoen litt. Og hva gjelder enkelte her inne, jeg tror ikke t-skje er nok, de bør nok få det intravenøst 🤣

Nicklusheletida
7 timer siden, Trine skrev:

Dette er en vaksine som må lagres i -70 grader. Slike fryserom har man ikke tilgjengelig overalt. I Norge er det ekstremt store avstander sammenlignet med Danmark, så det er ikke rart de kan være mer effektive enn vi får til her. Det er en ganske komplisert logistikk. 

Hva gjelder familie, er det ikke det samme at barna har vært hos både mor og far og at far besøker mor. Far (eller mor) kan være smittebærer uten at barna har blitt smittet. Når da personen kommer hjem til deg, vil du være mer utsatt for smitte. Ikke at jeg mener det er noe problem at far kommer på en avskjedsmiddag med barna som har vært hos begge to hele jula. Jeg tror ikke engang du hadde fått bot om politiet skulle ta seg en tur. Men teoretisk sett, øker risikoen litt. Og hva gjelder enkelte her inne, jeg tror ikke t-skje er nok, de bør nok få det intravenøst 🤣

Teoretisk sett øker den bittelitt. 

Det som virkelig peovoserer meg med reglene/ eller manglende regler og det har det gjort lenge, er at jeg fortsatt ikke ser at regjeringen har tenkt å stenge grensene. 

Fortsatt er det bare anbefalinger om å unngå reiser og det blir heller ikke foretatt testing på grensa slik de sier at de gjør.

Det skal altså ikke være lov til å besøke egne barn og foreldre, men det er lov til å komme inn i landet med importsmitte. 

Vi kan  lese i media hva som står om det nye muterte viruset. Vedkommende kom fra England. Alle har dratt det med seg fra England. 

Og slik har det vært i hele høst. Lass på lass kommer med smittede polakker og nå fra England med det nye muterte viruset. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...