UtakknemligDiva Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 Hele tiden stemmer det negative. Noen av oss virker som vi får ekstra motgang. Både jeg og mamma har karmisk gjeldtall, enda en ting jeg er irritert på meg selv for. Jeg måtte såklart bli født på en slik dato, som hun. Vi har forskjellig tall, men å få karmisk gjeld betyr at man er kommet til dette livet for å lære noe. Jeg er ikke særlig alternativ, men noen ganger lurer jeg likevel. Det er vel bare å redusere forventningene til livet da siden vi begge har samme, for likheten med oss er at fremgangen vår går ekstremt treigt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458674-hvorfor-stemmer-alltid-det-negative/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekstra Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 18 minutter siden, 90tallsbarn skrev: Hele tiden stemmer det negative. Noen av oss virker som vi får ekstra motgang. Både jeg og mamma har karmisk gjeldtall, enda en ting jeg er irritert på meg selv for. Jeg måtte såklart bli født på en slik dato, som hun. Vi har forskjellig tall, men å få karmisk gjeld betyr at man er kommet til dette livet for å lære noe. Jeg er ikke særlig alternativ, men noen ganger lurer jeg likevel. Det er vel bare å redusere forventningene til livet da siden vi begge har samme, for likheten med oss er at fremgangen vår går ekstremt treigt. Man velger selv om man vil fokusere på det negative eller ikke. Vi har faktisk alle vårt. Burde vel kanskje ignorere dine endeløse klageinnlegg, men kunne ikke la være. Livet ER ikke så enkelt for alle andre enn deg. Det spørs ikke hvordan man har det, men men hvordan man tar det. Du har nok urealistiske forventninger til livet, vet ikke hvor de kommer fra eller om det kan hjelpe deg å snakke med noen. Tror nok dessverre du er vanskelig å snu. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458674-hvorfor-stemmer-alltid-det-negative/#findComment-4017619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 23 minutter siden, 90tallsbarn skrev: Både jeg og mamma har karmisk gjeldtall, enda en ting jeg er irritert på meg selv for. Jeg måtte såklart bli født på en slik dato, som hun. Nå måtte jeg søke opp karmisk gjeld. På meg virker det som noe sprøyt, hvis jeg forsto det riktig - man legger sammen tallene i fødselsdatoen, og så er liksom noen av summene verre enn de andre? Et slags numerisk horoskop? Hva med den delen av verden som bruker en annen kalender - er det et annet system for dem? Av alle mulige ting du kan være bekymret og negativ for, synes jeg du skal legge bort denne. 25 minutter siden, 90tallsbarn skrev: Vi har forskjellig tall, men å få karmisk gjeld betyr at man er kommet til dette livet for å lære noe. Det virker som en grei innstilling. De færreste kommer hit ferdig utlært. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458674-hvorfor-stemmer-alltid-det-negative/#findComment-4017622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UtakknemligDiva Skrevet 6. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2021 31 minutter siden, Ekstra skrev: Man velger selv om man vil fokusere på det negative eller ikke. Vi har faktisk alle vårt. Burde vel kanskje ignorere dine endeløse klageinnlegg, men kunne ikke la være. Livet ER ikke så enkelt for alle andre enn deg. Det spørs ikke hvordan man har det, men men hvordan man tar det. Du har nok urealistiske forventninger til livet, vet ikke hvor de kommer fra eller om det kan hjelpe deg å snakke med noen. Tror nok dessverre du er vanskelig å snu. De er nok urealistiske pga aspergeren. Jeg har alltid følt meg annerledes, men trodde jeg skulle vokse det av meg. Men nei, det er en forklaring på det, at jeg er født med det. Jeg ser at det er ikke urealistisk for andre. Jeg var jo innom det, men jeg havnet alltid tilbake på den gamle plassen. Jeg blir sittende igjen mens andre lever videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458674-hvorfor-stemmer-alltid-det-negative/#findComment-4017625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UtakknemligDiva Skrevet 6. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2021 Hvordan kan det ha seg at jeg kom meg nesten inn i livet jeg drømte om og det kjentes som tiden var inne. Etter hvrrt har energiene mine bare snudd seg. Jeg hørte ikke til likevel, jeg er den kjedelige med asperger. Jeg klarer ikke sove godt igjen en gang. Jeg føler jeg har misslykkes, men bare ikke vil godta det. Aspergern vant. Jeg åpnet dører som var for gode for meg. Og jeg er sint på meg srlv for at jeg ikke klarer å komme dit jeg vil igjen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458674-hvorfor-stemmer-alltid-det-negative/#findComment-4017628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UtakknemligDiva Skrevet 6. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2021 47 minutter siden, Ekstra skrev: Man velger selv om man vil fokusere på det negative eller ikke. Vi har faktisk alle vårt. Burde vel kanskje ignorere dine endeløse klageinnlegg, men kunne ikke la være. Livet ER ikke så enkelt for alle andre enn deg. Det spørs ikke hvordan man har det, men men hvordan man tar det. Du har nok urealistiske forventninger til livet, vet ikke hvor de kommer fra eller om det kan hjelpe deg å snakke med noen. Tror nok dessverre du er vanskelig å snu. Men noen liker livet sitt. Er alle like tunge som meg? Hvordan man tar det, det er bare oppbrukt ordtak. Ordtak blir alltid snudd. "Det enkle er ofte det beste". Så kom "det enkle er ikke alltid det beste". Altså stemmer ikke dette teite ordtaket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458674-hvorfor-stemmer-alltid-det-negative/#findComment-4017629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 1 time siden, 90tallsbarn skrev: De er nok urealistiske pga aspergeren. Jeg har alltid følt meg annerledes, men trodde jeg skulle vokse det av meg. Men nei, det er en forklaring på det, at jeg er født med det. Jeg ser at det er ikke urealistisk for andre. Jeg var jo innom det, men jeg havnet alltid tilbake på den gamle plassen. Jeg blir sittende igjen mens andre lever videre. Nå legger du skylden på asperger engang til. For noe tull. Jeg kjenner flere lykkelige mennesker med autisme og asperger. Hvis du sitter fast et sted så får du reise deg og gå videre. Det er ingen andre som gjør det. Jeg kan godt leie en hest til vannet, men jeg kan ikke drikke det for den. Det må den gjøre selv. Nå har jeg svart på to av dine sutreinnlegg. Vanligvis hopper jeg rett over innleggene dine. Det er egentlig det vi bør gjøre alle sammen for når vi svarer får du forsterkning på din sutring. Det kommer det ikke noe godt ut av. Anonymkode: 153ab...bfa 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458674-hvorfor-stemmer-alltid-det-negative/#findComment-4017640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UtakknemligDiva Skrevet 6. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2021 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå legger du skylden på asperger engang til. For noe tull. Jeg kjenner flere lykkelige mennesker med autisme og asperger. Hvis du sitter fast et sted så får du reise deg og gå videre. Det er ingen andre som gjør det. Jeg kan godt leie en hest til vannet, men jeg kan ikke drikke det for den. Det må den gjøre selv. Nå har jeg svart på to av dine sutreinnlegg. Vanligvis hopper jeg rett over innleggene dine. Det er egentlig det vi bør gjøre alle sammen for når vi svarer får du forsterkning på din sutring. Det kommer det ikke noe godt ut av. Anonymkode: 153ab...bfa Men det virker som at jeg skal legge min mening i å gå tur i skogen. Reise, date og treffe nye virker det som man ikke skal. Jeg er urealistisk fordi jeg vil reise, date og treffe nye. Så jeg må vel ha det slik til jeg innser at turer på fjellet er meningen med livet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458674-hvorfor-stemmer-alltid-det-negative/#findComment-4017648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 9 timer siden, 90tallsbarn skrev: Hvordan kan det ha seg at jeg kom meg nesten inn i livet jeg drømte om og det kjentes som tiden var inne. Etter hvrrt har energiene mine bare snudd seg. Jeg hørte ikke til likevel, jeg er den kjedelige med asperger. Jeg klarer ikke sove godt igjen en gang. Jeg føler jeg har misslykkes, men bare ikke vil godta det. Aspergern vant. Jeg åpnet dører som var for gode for meg. Og jeg er sint på meg srlv for at jeg ikke klarer å komme dit jeg vil igjen Jaha, og hvorfor tror du at du ikke kommer deg fremover tror du? Kan du tenke litt på det istedenfor å se deg bakover hele tiden. Du er svært flink til å fokusere på årsakene, men mindre flink til å fokusere på å gjøre noe med det du kan. Og hva med alle de konstruktive tilbakemeldingene ulike folk har gitt deg her på forumet de siste månedene. Det kan synes som om de går inn øret og suser ut det andre. Kanskje du kunne brukt en del tid mer konstruktivt enn å bare opprette nye tråder om samme tema nå, og heller gjennomgå tidligere svar og notere ned eller kopiere ut tidligere tips og råd du har blitt gitt for å få en oversikt? Det tror jeg så avgjort at jeg hadde gjort for å sikre å få mest utbytte av alle svar jeg hadde fått etter å ha lagt ned så mye energi i å ha stilt spørsmål som det du har gjort, men så scorer også jeg høyt på planmessighet... En av de mest verdifulle tilbakemeldingene du først og fremst bør ta tak i og gjøre noe med om du i det hele tatt ønsker å ha noen endring i livet ditt, er tilbakemeldingen du fikk fra @Kupton på at han så et mønster i hvordan adferden din også kunne påvirke hvordan dine omgivelser forholdt seg til deg. Stor endring får du ei av å opprette en rekke tråder med en noenlunde likelydende tematikk her på DOL. Og, ang. det, ta et steg tilbake og se f.eks. svarene bare i denne tråden: Observerer du nå at brukere på DOL gir deg tilbakemeldinger om at "nå holder det" og "vi burde egentlig ikke svare deg" og en skriver t.o.m. at h*n har for vane å hoppe over innleggene dine. Altså er Kuptons antakelse om mønster i ferd med å oppfylles (igjen), men nå også i det virtuelle livet. Ikke tolk dette nå negativt som at du nå ikke er ønsket på forumet og "alle hater meg" (svart-hvit-tenking), for gjerne delta i forumdiskusjoner, men du har vel andre interesser og diskutere enn deg selv og hvor håpløst livet ditt føles? Men så avgjort handler dette også om hvordan man tar det, og om hvordan man har det. Begge deler spiller inn. Dette innlegget ser jeg kan virke litt krasst i måten det er formulert på. Det er et problem som ligger hos meg og det beklager jeg, men det er egentlig ment som en konstruktiv tilbakemelding gitt med omtanke og jeg håper at den blir oppfattet litt annerledes når du leser den og vet dét. Jeg håper du en gang skal komme på å ta til deg tilbakemeldinger mange velvillige forsøker å gi - du må selv finne ut hva som er best for deg. Mulig du trenger hjelp fra profesjonell til å skulle være åpen for endringer ved deg selv? Og nei, en kan ikke alltid skylde på asperger syndrom - en del må en faktisk ta ansvaret for selv. Å leve livet handler også om å ta ansvar for sine valg og handlinger selv om det kan være vanskelig og ubehagelig... Og helt til sist, husk at alle mennesker har positive kvaliteter ved seg. Du også. Du har her på forumet fortalt om spennende interesser du har. Og du har stort initiativ og viser stort engasjement for å forsøke å få deg en jobb. Svært positivt. Et råd til av de mange: Kanskje sette opp en liste med alt som er positivt ved deg selv? Den negative listen kan du fint hoppe over, for den kan du utenat allerede Alt ifra at du ev. er flink til å snakke med mennesker eller håndtere dyr, til å rydde i huset, trene, være strukturert, smile til folk du møter på gaten m.m. Lykke til med alt, uansett! Jeg heier på deg 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458674-hvorfor-stemmer-alltid-det-negative/#findComment-4017680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 9 timer siden, 90tallsbarn skrev: Men det virker som at jeg skal legge min mening i å gå tur i skogen. Reise, date og treffe nye virker det som man ikke skal. Jeg er urealistisk fordi jeg vil reise, date og treffe nye. Så jeg må vel ha det slik til jeg innser at turer på fjellet er meningen med livet. Vel, det er feil. Det finnes ikke noen regler på hva akkurat du skal, det står du fritt til å bestemme selv. Turer i fjellet kan være hyggelig det sikkert, jeg finner derimot "mening med livet" på helt andre plasser og det er ok. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458674-hvorfor-stemmer-alltid-det-negative/#findComment-4017685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 14 timer siden, 90tallsbarn skrev: Hele tiden stemmer det negative. Noen av oss virker som vi får ekstra motgang. Både jeg og mamma har karmisk gjeldtall, enda en ting jeg er irritert på meg selv for. Jeg måtte såklart bli født på en slik dato, som hun. Vi har forskjellig tall, men å få karmisk gjeld betyr at man er kommet til dette livet for å lære noe. Jeg er ikke særlig alternativ, men noen ganger lurer jeg likevel. Det er vel bare å redusere forventningene til livet da siden vi begge har samme, for likheten med oss er at fremgangen vår går ekstremt treigt. Nettopp. Du er ikke særlig alternativ og dette vrøvlet tror du ikke på. Ikke egentlig. Her tror jeg du ser etter flest mulig ting å skylde på. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458674-hvorfor-stemmer-alltid-det-negative/#findComment-4017720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekstra Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 16 timer siden, 90tallsbarn skrev: Hele tiden stemmer det negative. Noen av oss virker som vi får ekstra motgang. Både jeg og mamma har karmisk gjeldtall, enda en ting jeg er irritert på meg selv for. Jeg måtte såklart bli født på en slik dato, som hun. Vi har forskjellig tall, men å få karmisk gjeld betyr at man er kommet til dette livet for å lære noe. Jeg er ikke særlig alternativ, men noen ganger lurer jeg likevel. Det er vel bare å redusere forventningene til livet da siden vi begge har samme, for likheten med oss er at fremgangen vår går ekstremt treigt. 1 time siden, Grendel skrev: Nettopp. Du er ikke særlig alternativ og dette vrøvlet tror du ikke på. Ikke egentlig. Her tror jeg du ser etter flest mulig ting å skylde på. Hadde ikke hørt om karmisk gjeld før, og måtte lese litt om det nå. Naturlig nok ikke så lett å finne seriøse artikler om emnet, det lille jeg fant tilsa at dette er noe alternativt tøv. Ikke noe man kan tro på. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458674-hvorfor-stemmer-alltid-det-negative/#findComment-4017731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 20 minutter siden, Ekstra skrev: Hadde ikke hørt om karmisk gjeld før, og måtte lese litt om det nå. Naturlig nok ikke så lett å finne seriøse artikler om emnet, det lille jeg fant tilsa at dette er noe alternativt tøv. Ikke noe man kan tro på. Jeg tror på karma, tror jeg har betalt mye karma gjeld dette livet. Det er sånn jeg ser det, og uten karma gir jo ingenting mening. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458674-hvorfor-stemmer-alltid-det-negative/#findComment-4017735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekstra Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 2 minutter siden, stjernestøv skrev: Jeg tror på karma, tror jeg har betalt mye karma gjeld dette livet. Det er sånn jeg ser det, og uten karma gir jo ingenting mening. Ok, det er din mening, jeg er glad jeg ikke tror på sånt 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458674-hvorfor-stemmer-alltid-det-negative/#findComment-4017737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Akkurat nå, Ekstra skrev: Ok, det er din mening, jeg er glad jeg ikke tror på sånt Jeg er glad jeg tror på sånt Det gir mening for meg og forklarer hvorfor livet ble som det ble, men hver og en må tro det de vil. Det jeg tror på er esoterisk, den nærmeste religionen min tro kommer er bhuddhisme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458674-hvorfor-stemmer-alltid-det-negative/#findComment-4017738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 Del Skrevet 12. januar 2021 På 7.1.2021 den 14.43, stjernestøv skrev: Jeg tror på karma, tror jeg har betalt mye karma gjeld dette livet. Det er sånn jeg ser det, og uten karma gir jo ingenting mening. Karma er bare tull og roten til større depresjoner. På 6.1.2021 den 22.12, 90tallsbarn skrev: Hele tiden stemmer det negative. Noen av oss virker som vi får ekstra motgang. Både jeg og mamma har karmisk gjeldtall, enda en ting jeg er irritert på meg selv for. Jeg måtte såklart bli født på en slik dato, som hun. Vi har forskjellig tall, men å få karmisk gjeld betyr at man er kommet til dette livet for å lære noe. Jeg er ikke særlig alternativ, men noen ganger lurer jeg likevel. Det er vel bare å redusere forventningene til livet da siden vi begge har samme, for likheten med oss er at fremgangen vår går ekstremt treigt. Karma er bare tull. Og livet er bare flaks/uflaks etter egen erfaring. Hvorfor noen seiler lett gjennom livet mens andre har stortsett vansker er ikke lett å svare på. Selv er jeg en person med en del positive ting og egenskaper, men sliter skikkelig. Jeg har virkelig prøvd å ordne opp i livet mitt, få meg leilighet, jobb, kjæreste, venner, men alt bare rakner gang på gang uten å skjønne hvorfor. Dette er det som tynger meg og gjør meg deprimert av bare avslag og at aldri noe ordner seg for meg. Anonymkode: 882e3...8b8 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458674-hvorfor-stemmer-alltid-det-negative/#findComment-4018774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.