Gå til innhold

Blir vekket hver natt klokken 3 av støyende bil utenfor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i det. For meg er det ikke et problem selv om jeg også bråvåkner av det. Men jeg må respektere at for han er dette et stort problem når han sliter med søvnvansker og få til å sove videre pga det. Jeg merker at det er umulig å overtale han til å ikke se på dette som en bagatell.  For han er det så forstyrrende at han vil flytte pga det tiltross for at han ellers stortrives her. 

Anonymkode: 71d95...32c

Det er ven strengt tatt ikke lov å la bilen stå unødvendig på tomgang. Klag til budsentralen.

https://motor.no/koronavirus-trafikkregler-utslipp/skru-av-motoren-nar-du-venter/121460

Anonymkode: 3828c...7d3

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi hører det vel bedre enn de fleste av naboene siden budet parkerer bilen med motor på rett ved siden av husveggen vår. 

Hvis han skal klage, er det nok lurt å klage på tomgangskjøringen, for det skal de egentlig la være. Han kan ikke klage på at budet gjør jobben sin.

AnonymBruker
14 minutter siden, laban skrev:

Hvis han skal klage, er det nok lurt å klage på tomgangskjøringen, for det skal de egentlig la være. Han kan ikke klage på at budet gjør jobben sin.

Enig. Jeg bruker selv minst en time før jeg får sove igjen etter at avisbud har vært på plassen så jeg forstår jo samboeren.  Jeg skal be han klage på tomgangskjøring. Det er der det største problemet ligger. Det skaper unødvendig støy mens han leverer avisene til en del hus rundt oss. 

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ven strengt tatt ikke lov å la bilen stå unødvendig på tomgang. Klag til budsentralen.

https://motor.no/koronavirus-trafikkregler-utslipp/skru-av-motoren-nar-du-venter/121460

Anonymkode: 3828c...7d3

Skal si ifra om det til budsentralen. Takk for informasjon og link. Det er så unødvendig at bilen skal stå å murre mens han går rundt med aviser til flere naboer. Og det er jo også ulovlig å la den gå på tomgang. 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen orker ikke å bo her om dette fortsetter.

Han har min dypeste medfølelse for at han sover så dårlig, for det er ikke så lett å unngå lyd fra avisbud. De fleste merker ikke slike lyder om natten - eller sovner med en gang igjen - men for oss som sover dårlig, er det krise. Jeg klarer heller ikke sove med propper, og jeg har prøvd alle slag, tror jeg. 

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mann og jeg våkner klokken 3 hver eneste natt av en bil som kommer kjørende på et lite gatetun i borettslaget som vi leier leilighet i. Bilen stopper rett på siden av vår leilighet og motoren durer en stund før den kjører. Vi har funnet ut at det er et avisbud. 

I kontrakten står det at man kun skal kjøre i gatetunet minst mulig og kun når det er noe viktig. 

Mannen min forsøkte å forflytte seg i leiligheten med å sove i annet rom. Men det gikk ikke. Han vekkes hver natt allikevel. Han har et spesiellt yrke hvor han er avhengig av å ha god søvn på den tiden pga ansvar som han har for andre liv i jobben sin. Jeg har ikke samme type ansvar i jobben min så jeg er ikke den som bryr meg så mye om det selv om jeg vekkes midt på natten og sliter med å få sove igjen. 

Mannen orker ikke å bo her om dette fortsetter. Kan jeg klage til avisen sitt selskap om dette? Eller blir det for dumt? 

Har hatt eksakt samme problem. Hver dag unntatt søndag, det var avisbudet her og. Sendte en vennlig epost til avisen og problemet ble løst ved at avisbudet slo av motoren fremfor å la den stå på tomgang. 

Anonymkode: 06834...3f6

Annonse

AnonymBruker

Dere får gi beskjed på en høflig og ordentlig måte, så skal du nok se han slår av motoren når han står der han vekker dere. Avisbud er da ikke mannevonde. Dette er han nok ikke klar over. Hilsen x-avisbud.

Anonymkode: d9f74...64b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...