Gå til innhold

Konspirasjonsteorier

Anbefalte innlegg

Quanon? Seriøst, hva får voksne folk til å tro på det. 

Er dette vår tids Sions vise protokoller?

Burde ikke folk være bedre rustet til å stå imot tankesøppel nå? Enn rundt 1900?

Eurabia? Nei, det er ikke noen sammensvergelse, det er politisk korrekte mennesker som slipper inn innvandrere gjennom ett utdatert FN system, da har ikke en avtale med å utbytte befolkningen, selv om det er det som skjer, grunnet prinsipper etter WW2.

Bøh, ikke skriv noe her, da kommer Iluminati og tar deg!!!

Anonymkode: 51cd0...bf6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458732-konspirasjonsteorier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle leter etter mening og tilhørighet. Være seg guder eller Qanon eller aliens som bortfører folk. Flat jord har også gjort et comeback etter en periode med nedtur :P 

Trump er Jesus for disse folkene.

men dere som tror dere får de faktiske nyhetene i NRK og VG, er ikke mye bedre altså. Du finner ofte konspirasjonsteorier der også. I beste fall veldig venstreekstreme vinklinger helt i grenseland med tanke på sannhetsinnhold.

Personlig får jeg info fra både venstre og høyre, vurderer argumenter og bevis, og landet på hva som virker mest sannsynlig basert på dokumentasjon begge sider presenterer. Er ikke alltid jeg lander rett selvsagt, men tror sannsynligheten er betraktelig større enn å bare stole på NRK i alt.

F.eks, er det 0 hold i påstanden om at dersom "de som "stormet" kongressen var svarte ville de blitt meid ned av politiet", statistikken viser faktisk at svarte individer i USA er MINDRE sannsynlige at blir drept av politiet for samme handlinger, nettopp fordi politiet vet at de vil bli kalt rasister uansett om de kan forsvare skytingen eller ikke, så de er ekstra forsiktige med å fyre av mot svarte. 0 vitenskapelig hold i påstanden til Joe Biden og NRK, null faglig uenighet blant eksperter, men fordi Joe Biden (en på venstresiden) hevder det, så er det sant, mener NRK og VG og DB, som tilfeldigvis også er vesntreekstreme. Veldig farlig å spre slik fake news. Fører til sosial uro uten grunn.

Anonymkode: 820ea...0ec

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458732-konspirasjonsteorier/#findComment-4018412
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men dere som tror dere får de faktiske nyhetene i NRK og VG, er ikke mye bedre altså. Du finner ofte konspirasjonsteorier der også. I beste fall veldig venstreekstreme vinklinger helt i grenseland med tanke på sannhetsinnhold.

Seriøst, du mener NRK og VG etc. ligger på samme nivå som Newsmax, OAN, Resett og Nyhetsspeilet?

Anonymkode: 09dfe...392

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458732-konspirasjonsteorier/#findComment-4018420
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle leter etter mening og tilhørighet. Være seg guder eller Qanon eller aliens som bortfører folk. Flat jord har også gjort et comeback etter en periode med nedtur :P 

Trump er Jesus for disse folkene.

Personlig får jeg info fra både venstre og høyre, vurderer argumenter og bevis, og landet på hva som virker mest sannsynlig basert på dokumentasjon begge sider presenterer. Er ikke alltid jeg lander rett selvsagt, men tror sannsynligheten er betraktelig større enn å bare stole på NRK i alt.

F.eks, er det 0 hold i påstanden om at dersom "de som "stormet" kongressen var svarte ville de blitt meid ned av politiet", statistikken viser faktisk at svarte individer i USA er MINDRE sannsynlige at blir drept av politiet for samme handlinger, nettopp fordi politiet vet at de vil bli kalt rasister uansett om de kan forsvare skytingen eller ikke, så de er ekstra forsiktige med å fyre av mot svarte. 0 vitenskapelig hold i påstanden til Joe Biden og NRK, null faglig uenighet blant eksperter, men fordi Joe Biden (en på venstresiden) hevder det, så er det sant, mener NRK og VG og DB, som tilfeldigvis også er vesntreekstreme. Veldig farlig å spre slik fake news. Fører til sosial uro uten grunn.

Biden er nok ikke så venstrevridd. Han hadde nok vært i Høyre i vårt politiske landskap. 

Politisk korrekt media er ett problem ja. De har skjev vinkling, men de er på langt nær så far out som "alternativ media".

Jeg syntes faktisk Trump var ett friskt pust, frem til jeg fikk øynene opp for alle radikale randgruppene som støtter han, Jeg kan ikke ta på alvor folk som faktisk tror at vaksiner inneholder microchip og den slags galematias. Da er det ikke nødvendigvis høyre venstre, da er det noe annet. Det er dumskap og ubegripelig naivitet å svelge slik propaganda, som er så gjennomskuelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458732-konspirasjonsteorier/#findComment-4018424
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Biden er nok ikke så venstrevridd. Han hadde nok vært i Høyre i vårt politiske landskap. 

Politisk korrekt media er ett problem ja. De har skjev vinkling, men de er på langt nær så far out som "alternativ media".

Jeg syntes faktisk Trump var ett friskt pust, frem til jeg fikk øynene opp for alle radikale randgruppene som støtter han, Jeg kan ikke ta på alvor folk som faktisk tror at vaksiner inneholder microchip og den slags galematias. Da er det ikke nødvendigvis høyre venstre, da er det noe annet. Det er dumskap og ubegripelig naivitet å svelge slik propaganda, som er så gjennomskuelig.

Like mye som høyre/venstre, skiller det nå mellom de som lever i den virkelige verden, og de som lever i koko-land. Trump-perioden har gjort det helt klart.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458732-konspirasjonsteorier/#findComment-4018429
Del på andre sider

Annonse

Jeg er redd for at politikere og andre stadig blir flinkere til å overtale og overbevise. Jeg tror ikke alltid det er nødvendig å fortelle store løgner for å få folk din man vil. Det har like mye å si hva man lar være å fortelle og hvordan man forteller. Hvilke bilder man viser og hvilke anekdoter man forteller. Hvis politikere og media blir dyktige nok blir demokratiet bare en formalitet.

Irak-krigen var en sånn forestilling. Politikere og media i USA fikk folk til å tro at Saddam var en stor og umiddelbar trussel og at de var tvunget til å angripe i før det var for sent! Bush og Colin Powel trengte ikke å lyve engang.  Det holder lenge med spekulasjoner, halvsannheter og frykt:

"Satellittbilder viser noe som kan være mobile anlegg for å produsere nervegass...…."

"Kilder hevder at Saddam har...…"

"Saddam kan ha utviklet enn...….."

"Ekspert sier at et gassangrep på en amerikansk storby kunne....."

Jeg var ikke på DOL den gangen, men i en amerikansk diskusjonsgruppe som egentlig var for vitenskap. Det var ganske oppegående folk som synes det ville vært veldig naivt å ikke angripe.

Putin er en mester på dette. Han kan til og med holde relativt frie valg uten stor risiko. Alle som er uenige blir fremstilt som idioter eller landssvikere i media. Gammeldags sensur spiller ikke så stor rolle. Folk må gjerne si hva de mener på en såpekasse i parken så trollfabrikkene kontrollerer sosiale media.

Kina har tatt det enda lenger. Der er folk i praksis tvunget til å være på statens sosiale media. Det deles ut poeng for oppførsel som har reell betydning for jobber etc. Akkurat som "nosedive" i  Black Mirror.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458732-konspirasjonsteorier/#findComment-4018472
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...