Gå til innhold

Noen flere som opplever ekstraslag og urolig hjerte eller hjertebank? Del deres erfaringer...

Anbefalte innlegg

Har i noen mnd.vært plaget med ekstraslag som har gått opp og ned alt fra et par ekstraslag i uka til flere ila en times tid. Dette skaper angst og uro....i tillegg til det får jeg en del hjertebank ut av det blå...Har blitt utredet hos spesialist og funnet en del ekstraslag, men uten en klar årsak.

Er det noen flere som lever med det ? Hvordan takle dette bedre slik at det ikke går utover hverdagen?

Anonymkode: dfae4...098

Fortsetter under...

På 11.1.2021 den 2.20, AnonymBruker skrev:

Har i noen mnd.vært plaget med ekstraslag som har gått opp og ned alt fra et par ekstraslag i uka til flere ila en times tid. Dette skaper angst og uro....i tillegg til det får jeg en del hjertebank ut av det blå...Har blitt utredet hos spesialist og funnet en del ekstraslag, men uten en klar årsak.

Er det noen flere som lever med det ? Hvordan takle dette bedre slik at det ikke går utover hverdagen?

Ja, det kan jeg fortelle degat jeg har. Etter sommeren ifjor ble det plutselig helt ille. Jeg fikk hjertebank på natta og med det dobbelslag. Fikk panikk fordi det kjentes ut som hjertet var i urytme. Ringte 113, siden jeg var heeelt sikker på at min siste time var kommet.

De undersøkte meg og hjertet var helt friskt! Ikke hadde jeg hjerteflimmer. Det kom av stress og angst. Fikk betablokker som hjalp meg litt mot angst. I stressende perioder får jeg det, men har lært meg å si til meg selv at dette ikke er farlig. Det gjelder nok samme for deg også. Hvor gammel er du? 

Kvinne33

Anonymkode: 88d6b...874

Nå sier du ingenting om kjønn og alder, men det er ganske typisk at dette forekommer når man er i overgangsalderen.

Jeg har ikke vært til lege med det, men jeg er i perioder plaget av ekstraslag.  Spesielt mye ved psykiske påkjenninger så jeg tror det er derfor jeg får det. 

Anonymkode: 6ab38...c8c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...