Gå til innhold

Hvilke politikk står Trump for ala Biden.

Anbefalte innlegg

Vet at Trump er imot abort. Jeg er veldig enig med Trump i det. Ellers så forstår jeg det slik at Trump er for dødsstraff, og Biden er imot. Der er jeg enig med Biden om det er sånn. 

Noen som vet litt om hva de to presidentene står for, og hva som skiller de? 

Anonymkode: 7f94a...e4f

Fortsetter under...

Gjest Naana47
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet at Trump er imot abort. Jeg er veldig enig med Trump i det. Ellers så forstår jeg det slik at Trump er for dødsstraff, og Biden er imot. Der er jeg enig med Biden om det er sånn. 

Det er vel bare til å ta et par kjappe google-søk så finner du ut av hva som skiller dem politisk. 

Akkurat når det gjelder synet på abort mener jeg Donald er like falsk der som i så mye annet. Det skurrer mye når han liksom kjemper så hardt for det ufødte liv mens han samtidig gir en lang drit i om allerede fødte mennesker dør. Disse er det til og med legitimt å drepe. Jeg vil ikke ha noen mening her om verken abort eller dødsstraff, men jeg vil bare påpeke hvor hyklersk Trump virker. 

Abortsaken (og flyttingen av ambassaden til Jerusalem) var ikke annet enn en hype for å sanke millioner av stemmer hos de evangeliske kristne (The Evangelicals). Det tror jeg er fakta.  

Vet at Trump er imot abort. Jeg er veldig enig med Trump i det.

Du støtter altså kutt i støtte til organisasjoner som Planned Parenthood og heller bruke pengene på religiøse organisasjoner som jobber for seksuell avholdenhet fremfor prevensjon.

https://www.dagbladet.no/kultur/to-ar-med-kamp-mot-seksuell-helse-ma-stoppes/70700144

Ellers så forstår jeg det slik at Trump er for dødsstraff, og Biden er imot. Der er jeg enig med Biden om det er sånn. 

https://www.aftenposten.no/verden/i/zgGaLr/det-er-store-politiske-forskjeller-mellom-trump-og-biden-her-er-saken

Anonymkode: 610d1...e2a

Biden har vel større tro på fellesskapet, mens Trump mener hver og en (familie) i stor grad er sin egen lykkes smed. For å forenkle det veldig.

Her er ellers en grei oversikt over diverse saker: https://www.bbc.com/news/election-us-2020-54507550

Akkurat nå, Ekstra skrev:

Biden har vel større tro på fellesskapet, mens Trump mener hver og en (familie) i stor grad er sin egen lykkes smed. For å forenkle det veldig.

Her er ellers en grei oversikt over diverse saker: https://www.bbc.com/news/election-us-2020-54507550

Det tror jeg stemmer, og ikke bare på individnivå, men også globalt. Han mener USA bør tenke på seg selv, og ikke har som jobb å redde resten av verden.

Det gjør at han er negativ til WHO og Parisavtalen. Det gjør også at han er negativ til at USA skal involvere seg i kriger langt borte.

Worrisome Plenty

Biden er vel så langt til høyre som partiet Høyre i Norge. Det er der politikken ligger. Minus/pluss noen særamerikanske saker.

Trump var så langt til høyre att ingen norske politiske partier tilsvarer. Du har noen deler av FRP som sympatiserer litt, men ikke med alt. I USA er de veldig opptatt av liten stat på høyresiden, dvs, etthvert menneske har ansvar for seg selv, og ikke skal kunne ty til staten for goder som helsevesen og høye trygder. Dette mener de bør ordnes med forsikringer. En del av det men i mildere grad kan du finne hos Biden også.

Annonse

18 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Biden er vel så langt til høyre som partiet Høyre i Norge. Det er der politikken ligger. Minus/pluss noen særamerikanske saker.

Trump var så langt til høyre att ingen norske politiske partier tilsvarer. Du har noen deler av FRP som sympatiserer litt, men ikke med alt. I USA er de veldig opptatt av liten stat på høyresiden, dvs, etthvert menneske har ansvar for seg selv, og ikke skal kunne ty til staten for goder som helsevesen og høye trygder. Dette mener de bør ordnes med forsikringer. En del av det men i mildere grad kan du finne hos Biden også.

Det jeg synes er mest forunderlig med USA er at folk kan være så redde for å ha offentlig finansiert helsevesen. Hva er de så livredde for?

Kanskje enda verre at høyere utdanning er så dyrt. Det sementerer forskjellen mellom de som eier og de som ikke eier.

Worrisome Plenty
11 minutter siden, Grendel skrev:

Det jeg synes er mest forunderlig med USA er at folk kan være så redde for å ha offentlig finansiert helsevesen. Hva er de så livredde for?

Kanskje enda verre at høyere utdanning er så dyrt. Det sementerer forskjellen mellom de som eier og de som ikke eier.

De er livredde for att noen som ikke gidder jobbe, skal få gratis det de jobber for å få. Jeg var med i en amerikansk gruppe på yahoo engang i tiden, og sa jeg var uføretrygdet. Fy søren så mange surmaga kommentarer jeg fikk da. Det var ordentlig nasty. Å klare seg selv er tydeligvis viktigere enn å ha ett helsevesen som ikke koster skjorta. Det amerikanske er veldig dyrt, medisiner er også veldig dyrt. Faktisk mye dyrere enn det vi måtte betalt hvis vi skulle  betalt selv for det samme. USA er turbokapitalisme som ikke tøyles på noen som helst måte. Egentlig hadde de hatt veldig godt av litt sosialdemokrati.

Dette stammer også en del fra grunnloven, der personlig frihet og ansvar stod høyt. Liten stat er det de vil ha. Samtidig har de ett lobby-system som ligner korrupsjon, der næringslivsinteresser pøser penger på kandidater som vil gjøre det enda lettere å profitere på det de driver med.

Endret av Worrisome Plenty
På 14.1.2021 den 17.41, Grendel skrev:

Kort fortalt, de stoler ikke på hverandre. Samfunnet er ikke tuftet på tillit og samhold slik vi er vant med i norge.

Ellers helt enig i hykleriet, å være imot abort og for dødstraff er hyklersk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...