AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 Del Skrevet 16. januar 2021 Jeg hadde ikke vinterlue. En kollega hadde altfor mange sa hun. Og så sa hun at jeg skulle få en lue som hun fikk til jul, så dermed trenger du ikke å kjøpe deg en. Jeg sa at hun måtte ha den selv, men hun insisterte på at jeg skulle få den. Jeg kom på jobb, og da ga hun meg en ny lue i en forseglet pose. Jeg takket for den og sa at dette var snillt gjort. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre. Om det var dumt å tilby å betale noe for den eller ikke, så jeg bare takket og sa det var snillt gjort. I ettertid så har jeg funnet ut at luen kostet ca 100 kr. Ville du ha tatt med deg 100 kr på jobb og gitt henne for luen? Eller virker det dumt å regne på sånne ting?.. Jeg tenker også tanken på at jeg kan ta det igjen senere ved en bursdag eller jul med å gi henne noe ekstra fint (pleier å kjøpe gaver til hverandre til slike anledninger) eller gjøre henne en tjeneste med å skaffe noe hun trenger en annen gang. Hva ville du gjort? Synes det var en hyggelig og snill omtenksom handling av henne. Anonymkode: 082b6...6cf 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458832-en-kollega-ga-meg-noe-b%C3%B8r-jeg-gi-penger-igjen-for-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 Del Skrevet 16. januar 2021 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke vinterlue. En kollega hadde altfor mange sa hun. Og så sa hun at jeg skulle få en lue som hun fikk til jul, så dermed trenger du ikke å kjøpe deg en. Jeg sa at hun måtte ha den selv, men hun insisterte på at jeg skulle få den. Jeg kom på jobb, og da ga hun meg en ny lue i en forseglet pose. Jeg takket for den og sa at dette var snillt gjort. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre. Om det var dumt å tilby å betale noe for den eller ikke, så jeg bare takket og sa det var snillt gjort. I ettertid så har jeg funnet ut at luen kostet ca 100 kr. Ville du ha tatt med deg 100 kr på jobb og gitt henne for luen? Eller virker det dumt å regne på sånne ting?.. Jeg tenker også tanken på at jeg kan ta det igjen senere ved en bursdag eller jul med å gi henne noe ekstra fint (pleier å kjøpe gaver til hverandre til slike anledninger) eller gjøre henne en tjeneste med å skaffe noe hun trenger en annen gang. Hva ville du gjort? Synes det var en hyggelig og snill omtenksom handling av henne. Anonymkode: 082b6...6cf En gave er en gave. Jeg ville ikke tilbudt penger. Hun mente det helt sikkert at hun hadde fått en lue som hun ikke hadde bruk for. Hun har sikkert vært glad for å gi deg lua og vite at den ville bli brukt. Tenk videre at det var en snill og omtenksom handling, og ikke begynne å by betaling for en gave. Anonymkode: dac83...717 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458832-en-kollega-ga-meg-noe-b%C3%B8r-jeg-gi-penger-igjen-for-det/#findComment-4019243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villanda Skrevet 16. januar 2021 Del Skrevet 16. januar 2021 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke vinterlue. En kollega hadde altfor mange sa hun. Og så sa hun at jeg skulle få en lue som hun fikk til jul, så dermed trenger du ikke å kjøpe deg en. Jeg sa at hun måtte ha den selv, men hun insisterte på at jeg skulle få den. Jeg kom på jobb, og da ga hun meg en ny lue i en forseglet pose. Jeg takket for den og sa at dette var snillt gjort. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre. Om det var dumt å tilby å betale noe for den eller ikke, så jeg bare takket og sa det var snillt gjort. I ettertid så har jeg funnet ut at luen kostet ca 100 kr. Ville du ha tatt med deg 100 kr på jobb og gitt henne for luen? Eller virker det dumt å regne på sånne ting?.. Jeg tenker også tanken på at jeg kan ta det igjen senere ved en bursdag eller jul med å gi henne noe ekstra fint (pleier å kjøpe gaver til hverandre til slike anledninger) eller gjøre henne en tjeneste med å skaffe noe hun trenger en annen gang. Hva ville du gjort? Synes det var en hyggelig og snill omtenksom handling av henne. Anonymkode: 082b6...6cf Det du skriver i 3. avsnitt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458832-en-kollega-ga-meg-noe-b%C3%B8r-jeg-gi-penger-igjen-for-det/#findComment-4019244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 Del Skrevet 16. januar 2021 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: En gave er en gave. Jeg ville ikke tilbudt penger. Hun mente det helt sikkert at hun hadde fått en lue som hun ikke hadde bruk for. Hun har sikkert vært glad for å gi deg lua og vite at den ville bli brukt. Tenk videre at det var en snill og omtenksom handling, og ikke begynne å by betaling for en gave. Anonymkode: dac83...717 Det var ihvertfall en utrolig omtenksom og snill handling av henne. Enig med deg. 9 minutter siden, Villanda skrev: Det du skriver i 3. avsnitt Jeg kommer garantert til å gi henne en litt flottere gave enn vanlig neste gang vi gir enten bursdag eller julegave til hverandre. Hun er alltid så snill mot meg, og omtenksom så jeg får så lyst å vise henne at jeg setter pris på henne tilbake. Anonymkode: 082b6...6cf 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458832-en-kollega-ga-meg-noe-b%C3%B8r-jeg-gi-penger-igjen-for-det/#findComment-4019248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 Del Skrevet 16. januar 2021 Kan du ikke bare kjøpe en sjokolade til henne feks ved en senere anledning? Eller noe du vet hun liker. Trenger ikke gjøre gjengjeld med en gang. Hvis jeg gir noe til noen, så forventer jeg ikke noe tilbake for det. Hvis personen absolutt vil gi noe tilbake så mister jeg litt gleden av å gi. Føler jeg har lagt press på den andre, helt uten grunn. Tenker at sånn tenker de fleste som like å gi. Men det er jo koselig å få en liten oppmerksomhet uansett, så jeg ville bare gitt noe en annen gang. Og det er utrolig lite som skal til for å vise at man setter pris på hverandre.🥰 Anonymkode: 37e38...7e9 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458832-en-kollega-ga-meg-noe-b%C3%B8r-jeg-gi-penger-igjen-for-det/#findComment-4019254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.