Gå til innhold

Ukas trening uke 2


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Det var denne uka som skulle bli bedre da, men så ble det bare 3 ok dager.

Mandag- Ingen trening.  Jeg ryddet vekk jula og bar den ned i boden. Ble litt støvtørring, støvsuging og vasking etterpå.

Tirsdag og onsdag: Ingen trening: Jeg var jeg bortreist og satt i bil mesteparten av de 2 dagene.

Torsdag: Begynte å sjaue noe skikkelig. Omorganisering av klær, kastet klær og en helvetes jobb med å pare sokker. Det siste tok tid. Ante ikke at jeg hadde så mange sokker. Slik går det når en kjøper nytt i steden for å pare dem 😄 Men nå har jeg altså så ordren i skuffer og skap at det er en fryd 🙂 Håper det varer en stund.

Fredag: 6 km gåtur.

Lørdag: 2 mil på ski

Søndag : 8,5 km gåtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ble det ca 4,5 km gåtur i går (-12) og 8,3 km skitur i dag (-15). Det er så kaldt her for tiden at noen tur i mørket etter jobb er uaktuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middels fornøyd med uka, burde nok ha økt pulsen litt mer på turene:

Mandag: 30 min styrketrening

Tirsdag: Rask trimtur med mannen i lysløypa etter jobb, ca 7 km.

Onsdag: Kveldstur med mannen, 3 km

Lørdag: skitur, ca 1 time

Søndag: tur i skogen, 8 km rolig tempo + 40 min styrketrening nå i kveld.

I tillegg prøver jeg å huske 10 skrå armhevinger hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
15 minutter siden, Lillemus skrev:

Her ble det ca 4,5 km gåtur i går (-12) og 8,3 km skitur i dag (-15). Det er så kaldt her for tiden at noen tur i mørket etter jobb er uaktuelt. 

Ja, det har det vært her også, men nå begynner det å bli mildere. Det snør ite nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
12 minutter siden, påskelilje skrev:

Middels fornøyd med uka, burde nok ha økt pulsen litt mer på turene:

Mandag: 30 min styrketrening

Tirsdag: Rask trimtur med mannen i lysløypa etter jobb, ca 7 km.

Onsdag: Kveldstur med mannen, 3 km

Lørdag: skitur, ca 1 time

Søndag: tur i skogen, 8 km rolig tempo + 40 min styrketrening nå i kveld.

I tillegg prøver jeg å huske 10 skrå armhevinger hver dag.

Jeg synes dette ser ut som en bra uke jeg da :)

Jeg må vente litt med styrketrening av armer pga operasjonen jeg hadde. Gikk fint på skitur i går, men var nok litt på grensa til hva jeg kunne tillate meg. Litt spreng rundt operasjonssåret etterpå. 

Kom på at jeg skal jobbe til 18.00 hele neste uke. Blir sen middag da og ingen lange turer neste uke, men skal prøve å få til litt hver kveld likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg synes dette ser ut som en bra uke jeg da :)

Jeg må vente litt med styrketrening av armer pga operasjonen jeg hadde. Gikk fint på skitur i går, men var nok litt på grensa til hva jeg kunne tillate meg. Litt spreng rundt operasjonssåret etterpå. 

Kom på at jeg skal jobbe til 18.00 hele neste uke. Blir sen middag da og ingen lange turer neste uke, men skal prøve å få til litt hver kveld likevel.

Jeg er helt død etter den styrketreningen i kveld 😮 Dattera var pt, og drev gamle mor hardt 😁😮😁 Prøver å få to sånne økter i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i alle fall gjort litt . Det ble to skiturer på 15 km hver. 

Nå har vi fått oss tredemølle og da er det i alle fall mulig å få trent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
9 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg har i alle fall gjort litt . Det ble to skiturer på 15 km hver. 

Nå har vi fått oss tredemølle og da er det i alle fall mulig å få trent. 

2 skiturer x 1,5 mil er da ikke så verst 🙂 Skiturer er beste treninga som finnes. Får trent hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2021 den 0.17, Nicklusheletida skrev:

2 skiturer x 1,5 mil er da ikke så verst 🙂 Skiturer er beste treninga som finnes. Får trent hele kroppen.

Ja, det må være omtrent den bese treningen som finnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera på snart 17 vil ha meg med på treningssenteret 😮 Oioioi, tør jeg dette da? Hun har sagt at hun kan være med meg de første gangene og hjelpe meg, men hun har ikke tid til å være med hver gang 😄 Veldig lenge siden jeg har trent på treningssenter. Kikket på siden deres, og det er jo billigst per måned dersom en forplikter seg til 12 mnd, men det var kanskje litt voldsomt. Tenker jeg tar måned for måned, så får jeg se litt hvordan det er. De har gruppetimer med bl.a. yoga også der, det kunne jeg tenke meg, og så basseng. Tror jammen jeg skal smi mens jernet er varmt, og dattera har sagt at hun vil vedkjenne seg meg dersom vi treffes der 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
11 timer siden, Grendel skrev:

Ja, det må være omtrent den bese treningen som finnes. 

Omtrent ? Hva tenkte du på nå tro ? Hva er den beste ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 timer siden, påskelilje skrev:

Dattera på snart 17 vil ha meg med på treningssenteret 😮 Oioioi, tør jeg dette da? Hun har sagt at hun kan være med meg de første gangene og hjelpe meg, men hun har ikke tid til å være med hver gang 😄 Veldig lenge siden jeg har trent på treningssenter. Kikket på siden deres, og det er jo billigst per måned dersom en forplikter seg til 12 mnd, men det var kanskje litt voldsomt. Tenker jeg tar måned for måned, så får jeg se litt hvordan det er. De har gruppetimer med bl.a. yoga også der, det kunne jeg tenke meg, og så basseng. Tror jammen jeg skal smi mens jernet er varmt, og dattera har sagt at hun vil vedkjenne seg meg dersom vi treffes der 😄 

Klart du tør det :) Men du må nok vente til de åpner igjen. De har vært stengt lenge nå :(

Nå begynner smitten å gå ned igjen og håper vi snart blir premiert med åpne treningssentre.

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Omtrent ? Hva tenkte du på nå tro ? Hva er den beste ?

Jeg tenkte ikke på noe spesielt. Holdt på å skrive at det er den beste treningen for oss gamlinger (mer skånsomt enn håndball og bryting)), men så skjønte jeg at det ville vært veldig uhøflig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
3 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg tenkte ikke på noe spesielt. Holdt på å skrive at det er den beste treningen for oss gamlinger (mer skånsomt enn håndball og bryting)), men så skjønte jeg at det ville vært veldig uhøflig.

😁👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Klart du tør det :) Men du må nok vente til de åpner igjen. De har vært stengt lenge nå :(

Nå begynner smitten å gå ned igjen og håper vi snart blir premiert med åpne treningssentre.

Her har treningssentrene vært åpne hele tiden 😮 Dattera mi er der 5 ganger i uka... De er visst veldig nøye med rengjøring og selvsagt registrering av de som trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Grendel skrev:

Jeg tenkte ikke på noe spesielt. Holdt på å skrive at det er den beste treningen for oss gamlinger (mer skånsomt enn håndball og bryting)), men så skjønte jeg at det ville vært veldig uhøflig.

Hahaha 😄 😄 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
9 timer siden, påskelilje skrev:

Her har treningssentrene vært åpne hele tiden 😮 Dattera mi er der 5 ganger i uka... De er visst veldig nøye med rengjøring og selvsagt registrering av de som trener.

Oj, trodde det var Nasjonale regler jeg. Må innrømme at jeg har sluttet å følge med på coronareglene for lenge siden. Jeg lever det livet jeg lever uansett, men kommer til å få det med meg når de åpner treningssentrene i Oslo igjen. 

Har fått med meg at enkelte av de på bøgda er mest  opptatt av alkoholen og opprørt over sjenkestoppen  🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2021 den 18.52, Nicklusheletida skrev:

Oj, trodde det var Nasjonale regler jeg. Må innrømme at jeg har sluttet å følge med på coronareglene for lenge siden. Jeg lever det livet jeg lever uansett, men kommer til å få det med meg når de åpner treningssentrene i Oslo igjen. 

Har fått med meg at enkelte av de på bøgda er mest  opptatt av alkoholen og opprørt over sjenkestoppen  🙄 

I dag begynte jeg på treningssenter! Ca 10 år siden sist 😁 Var gøy! Dattera og venninna hjalp meg med apparatene. Ble litt stressa på tredemølla - jeg så for meg at den gikk i spinn og at jeg bare ble kastet av 😅😅😅 men det gikk bra.

Alle vasket apparater og manualer med sprit etter bruk, men jeg må innrømme at det var merkelig og litt ubehagelig å være i samme rom med såpass mange (selv om det visstnok ikke var mange der i dag).

Tenkte jeg kunne veksle mellom styrke, svømming og yoga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
45 minutter siden, påskelilje skrev:

I dag begynte jeg på treningssenter! Ca 10 år siden sist 😁 Var gøy! Dattera og venninna hjalp meg med apparatene. Ble litt stressa på tredemølla - jeg så for meg at den gikk i spinn og at jeg bare ble kastet av 😅😅😅 men det gikk bra.

Alle vasket apparater og manualer med sprit etter bruk, men jeg må innrømme at det var merkelig og litt ubehagelig å være i samme rom med såpass mange (selv om det visstnok ikke var mange der i dag).

Tenkte jeg kunne veksle mellom styrke, svømming og yoga.

He he, ser deg for meg på tredemølla. Jeg fryste medlemskapet mitt litt før de stengte treningssentrene her, selv om de også var flinke med vasking her. Dette fordi jeg bor midt i et studentmiljø.

I dag hadde jeg lørdagsvakt, så jeg satt hjemme og jobbet. Sambo var ute og gikk en lang tur i mens. Har også hatt senvakter hele uka. Synes det er utfordrende å få til trening når jeg jobber sent, men noen korte turer har det blitt i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...