Gå til innhold

Innlagt på sykehus uten å få besøk

Anbefalte innlegg

Jeg er bare i 30-årene og opplevde å ikke få et eneste besøk i løpet av de 4 dagene jeg var innlagt på sykehuset med kraftig infeksjon. Dette er ett par år siden, før covid-19.  Foreldrene mine ville ikke besøke pga frykt for sykehussmitte på avdelingen jeg var på. Og alle mine nærmeste hadde grunner til at de helst ville unngå sykehusbesøk. Mannen min måtte jobbe mye og være hjemme med barna. Svigerforeldre hjalp ham også en del.  Han syns det ble for stress å arrangere besøk på sykehuset i tillegg. Og jeg forstod ham jo og sa det var greit. Ville jo ikke presse noen til å besøke meg.

Men er det ikke liekevel vanlig å få besøk når man kommer på sykehus? At folk gjør en innsats for å få til dette når det gjelder sine nærmeste? Jeg besøker feks alltid familie om de blir innlagt. Enten det har vært er infeksjon eller mer alvorlige ting. Det har vært en selvfølge for meg. 

Hva tenker dere er vanlig? Hadde jeg grunn til å føle meg ensom og litt ‘forlatt’ av mine nærmeste? Tar jeg kanskje helt feil av normene rundt dette slik det er i dag (om man ser vekk ifra covid_19 situasjonen her og nå).

Det er ihvertfall noe jeg tenker på fortsatt, så personlig har det visst gått litt inn på meg. 

Anonymkode: fe4c9...2eb

Fortsetter under...

Jeg får sjeldent besøk på sykehuset. Vi snakker i tlf og det holder for min del. Men siden du ønsket besøk er det jo synd du ikke fikk det. Likevel, er dette noe du ennå plages av så lenge? Jeg tror ikke noen mente å forlate deg. De er kanskje som meg, at de selv ikke har behov for besøk, og dermed ser de ikke at det kunne være viktig for andre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...