Gå til innhold

Sterk helseangst

Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg sliter i perioder med helseangst, og nå er det verre enn noen gang. Det siste halve året har jeg hatt sterk angst for ALS, på bakgrunn av at jeg dessverre kom over en artikkel om sykdommen, samtidig som jeg kjente på mye stivhet i fingrene på den ene hånden. Deretter ble jeg svært bevisst på hvordan denne hånden ser ut, og jeg synes at den har blitt tynnere enn den andre de siste månedene. Har nå totalt angst for muskelsvinn og begynnende ALS. Jeg har også fått dumper/søkk over knokene på hendene. Riktignok på begge hender, men mest på den venstre hvor jeg kjenner på denne stivheten i fingrene. 

Har vært til sjekk hos fastlege som har sjekket muskelkraft og reflekser, alt bra. Likevel veldig redd for begynnende ALS. Fastlege vil ikke henvise videre til MR/nevrolog for videre undersøkelser, da hun mener det ikke er nødvendig. Men jeg får ikke fred for denne angsten. 

Er det flere her med lignende erfaringer eller helseangst, og hvordan jobber dere evt for å komme ut av angsten? 

TS 

Anonymkode: a0e71...949

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458899-sterk-helseangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...