Gå til innhold

Trening uke 3


påskelilje

Anbefalte innlegg

Denne gangen starter jeg! Nå er jeg virkelig i siget 😊

Mandag: styrketrening hjemme, ca 30 min

Tirsdag: kveldstur med mannen, 4 km

Onsdag: styrketrening hjemme, 25 min

Fredag: kveldstur, bare 2 km

Lørdag: Tur med min mor i smågater der hun bor, ca 2,5 km i rolig tempo + styrketrening på treningssenter 😮😮😮 sammen med dattera 😊

Søndag: Tur med min far i ulendt terreng en liten time + styrketrening på treningssenter med dattera 😊

Og jammen meg blir jeg nå dradd ut på kveldstur av ei venninne, så jeg får plusse på 30 min gåtur også!

Wow - for en uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Denne gangen starter jeg! Nå er jeg virkelig i siget 😊

Mandag: styrketrening hjemme, ca 30 min

Tirsdag: kveldstur med mannen, 4 km

Onsdag: styrketrening hjemme, 25 min

Fredag: kveldstur, bare 2 km

Lørdag: Tur med min mor i smågater der hun bor, ca 2,5 km i rolig tempo + styrketrening på treningssenter 😮😮😮 sammen med dattera 😊

Søndag: Tur med min far i ulendt terreng en liten time + styrketrening på treningssenter med dattera 😊

Og jammen meg blir jeg nå dradd ut på kveldstur av ei venninne, så jeg får plusse på 30 min gåtur også!

Wow - for en uke!!!

Du har vært kjempeflink👏

Selv har jeg ikke fått til mye, men nå har jeg tatt bort støvet av steppen. Har hatt to meget korte økter på den i dag. Nå står den på det høyeste (25 cm), men innser jo at jeg er i meget dårlig form. Bare en ting å gjøre nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Wow - for en uke!!!

Du er kjempeflink!

Her har det som vanlig vært en rolig uke, men det ble en tur i går, til og fra butikken for å handle og i dag ble det en skitur. Turen ble på 6,8 km og de første 3,3 km var motbakke... Det gikk temmelig mye kjappere på vei hjem kan man si! 🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en skikkelig aktiv uke nå. Tredemølla er i hus, og jeg tok to økter på 5km hver. Det er i utgangspunktet brutalt kjedelig, men jeg løser det med podkast og Netflix.

I helgen ble det to skiturer på en og to mil.

Det har vært null styrketrening i ganske lang tid nå. Jeg klarer ikke komme opp med noen plan for å starte opp heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Grendel skrev:

Det ble en skikkelig aktiv uke nå. Tredemølla er i hus, og jeg tok to økter på 5km hver. Det er i utgangspunktet brutalt kjedelig, men jeg løser det med podkast og Netflix.

I helgen ble det to skiturer på en og to mil.

Det har vært null styrketrening i ganske lang tid nå. Jeg klarer ikke komme opp med noen plan for å starte opp heller.

Har du tredemølle i hus? Bråker den mye eller er det ikke så mye lyd av den? Har lyst på en slik selv. Mye lettere å trene da. 

Jeg har løpt 5 km. Gått en tur hver dag på 3 km. 

Anonymkode: b017c...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tredemølle i hus? Bråker den mye eller er det ikke så mye lyd av den? Har lyst på en slik selv. Mye lettere å trene da. 

Jeg har løpt 5 km. Gått en tur hver dag på 3 km. 

Anonymkode: b017c...185

Det er ikke så mye lyd av selve tredemølla. Mindre enn en vaskemaskin som sentrifugerer, til sammenligning.

Vi har den i kjelleretasjen, men ellers ville nok lyden av føttene vært godt hørbart i etasjen under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Jeg fikk til 4 kveldsturer forrige uke. Alle turene på ca 4 km. Helga forsvant med jobbing og bursdagsfeiring. 

Men nå er jeg også i siget. Kom akkurat inn fra kveldsturen nå. Og jeg har gått 34 etasjer med trapper i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 25.1.2021 den 8.54, Grendel skrev:

Det ble en skikkelig aktiv uke nå. Tredemølla er i hus, og jeg tok to økter på 5km hver. Det er i utgangspunktet brutalt kjedelig, men jeg løser det med podkast og Netflix.

I helgen ble det to skiturer på en og to mil.

Det har vært null styrketrening i ganske lang tid nå. Jeg klarer ikke komme opp med noen plan for å starte opp heller.

Ikke jeg heller. 2 trappetrinn om gangen fungerer som styrketrening for beina, men det er verre med armene og ryggen. 

Er så lei av tiltakene i Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Ikke jeg heller. 2 trappetrinn om gangen fungerer som styrketrening for beina, men det er verre med armene og ryggen. 

Er så lei av tiltakene i Oslo. 

Mener at høyden på ett trappetrinn vanligvis ligger mellom 12-19 cm, maks 21cm. Så hvis du tar 2 trinn av gangen, så må jo det være bra. Steppen min står på 25cm og det svir godt i låra når jeg går på den. 

Hva med å ta noen enkle styrkeøvelser hjemme? Egentlig så burde jeg begynne med det, men så var det det å komme igang da.

Er også møkk lei hele koronaen, samtidig så har dette året virkelig lært meg at de små tingene teller mer enn jeg ante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...