Gå til innhold

Abilify - er det en bra medisin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De som har jobbet mye med dette sier at det er en utmerket medisin for enkelte, men at det for andre igjen er en dårlig medisin. 
Men hvis du er en den passer for, er den en av de med minst bivirkninger. 

Jeg som jobbet mest i akuttavdeling og måtte være sikker på virkning, brukte aldri Abilify som førstevalg. 

15 minutter siden, kupton skrev:

De som har jobbet mye med dette sier at det er en utmerket medisin for enkelte, men at det for andre igjen er en dårlig medisin. 
Men hvis du er en den passer for, er den en av de med minst bivirkninger. 

Jeg som jobbet mest i akuttavdeling og måtte være sikker på virkning, brukte aldri Abilify som førstevalg. 

Sier du her at abilify ikke er like sikker å funke mot psykosesymptomer som f. Eks zyprexa er? 

Anonymkode: e9700...d49

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sier du her at abilify ikke er like sikker å funke mot psykosesymptomer som f. Eks zyprexa er? 

Anonymkode: e9700...d49

Ja, det er det jeg sier. Responsraten er lavere. Det er den hyggelige bivirkningsprofilen som er (eneste?) grunn for å bruke Abilify.

Jeg hadde grei effekt av Abilify, men ble veldig plaget med bivirkninger (kroppslig uro og ufrivillige rykninger) så jeg seponerte den etter et år. 

Zyprexa har jo bedre effekt for flere, men den har mer bivirkninger. Min erfaring er at jeg ble ganske zombie og fikk enorm matlyst. Tror det er ganske vanlig. Men effekt må jo veies opp mot bivirkninger. For noen er det verdt det. 

Med Abilify så slapp jeg unna vektøkning og sånn, men fikk som sagt andre bivirkninger. De fleste tåler Abilify bedre enn meg virker det som. 

Veldig individuelt dette her 

Anonymkode: 92aec...93b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...