Gå til innhold

Føler meg så dum.

Anbefalte innlegg

Føler meg så dum. At jeg ikke greier å bli frisk eller iallefall fungerer bedre enn det jeg gjør. Prøver og prøver, men nå gir jeg snart opp. Tydelig at jeg iķke har jobbet godt nok. Og ikke hardt nok.

Psykologen har fortalt meg mye om sin oppvekst og når hen har greid seg bra, så føler jeg at jeg også burde ha greid meg bedre. Føler meg bare så teit. Et håpløst tilfelle som bare ødelegger for andre.  

Anonymkode: c3f16...c1b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/459020-f%C3%B8ler-meg-s%C3%A5-dum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan også ofte og lett føle meg dum for ting. Nå vet jeg ikke hvordan syk du er når du sier at du ikke greier å bli frisk, men det er jo bra at du prøver så godt du kan! Noe fikk meg til å tenke at dette var ganske likt meg selv. 

Er det en biologisk/kjemisk sykdom så er det nok mest medisiner som kan hjelpe deg med å bli frisk, man kan ikke ordne slikt selv med viljen. Og er det personlige "issues" så er nok terapi den beste måten. Ser at du allerede går hos psykolog, og jeg håper at det etterhvert vil hjelpe deg på god vei. Så sant du gjør ditt beste (noe du sier at du gjør), så er du jo allerede på god vei. Jeg skal selv starte hos psykolog snart og forhåpentligvis få hjelp til å blant annet forstå hvorfor jeg så ofte og lett føler meg dum, og ikke minst få noen verktøy jeg kan bruke mot den dårlige selvtilliten og tvilen jeg så ofte har på meg selv. Ønsker deg lykke til! 🙂

Anonymkode: f0325...e65

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg så dum. At jeg ikke greier å bli frisk eller iallefall fungerer bedre enn det jeg gjør. Prøver og prøver, men nå gir jeg snart opp. Tydelig at jeg iķke har jobbet godt nok. Og ikke hardt nok.

Psykologen har fortalt meg mye om sin oppvekst og når hen har greid seg bra, så føler jeg at jeg også burde ha greid meg bedre. Føler meg bare så teit. Et håpløst tilfelle som bare ødelegger for andre.  

Kanskje du kan spørre om å få bytte terapeut?  Synest det er helt ok om de sier NOE om seg selv, men ikke type MYE om sin oppvekst.

1 time siden, Villanda skrev:

Kanskje du kan spørre om å få bytte terapeut?  Synest det er helt ok om de sier NOE om seg selv, men ikke type MYE om sin oppvekst.

Jeg synes også det er greit at de sier noe, men hen har fortalt ganske mye om sin vanskelige oppvekst. Jeg synes det er vanskelig og føler at det er meg det er noe virkelig galt med som fortsatt sliter. 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også det er greit at de sier noe, men hen har fortalt ganske mye om sin vanskelige oppvekst. Jeg synes det er vanskelig og føler at det er meg det er noe virkelig galt med som fortsatt sliter. 

Dette er et fint tema å ta opp i neste terapitime. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...