Gå til innhold

Tannlegeinnkallelse: Alle oppsparte midler ryker :(

Anbefalte innlegg

Dette er typisk. Jeg har gjort alt jeg kan for å klare å spare opp litt penger i bakhånd. Og der kommer innkallelse fra tannlege pga en tann som jeg må sette krone på. Tannlegen kommer til å innkalle meg på to timer annående det. Så nå ryker alle penger som jeg har spart opp. Spurte tannlegen om hvor lenge jeg kunne utsette det. Han sa maks til februar. Og at han kom til å sende innkallelse for det da. Og den kom nå. 

Spørsmålet er om jeg skal avlyse timen til skattepengene kommer. Har regnet ut at jeg får minst 7000 kr igjen på skatten. Alltid greit å ha litt penger i bakhånd.  Dersom jeg går nå så har jeg ingen penger i bakhånd før skattepengene kommer. 

Hva ville du ha gjort? Tatt sjansen på å utsette det eller gått tross at jeg vil stå uten backup fram til mulig ut i april? 

Anonymkode: 06539...2a0

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er typisk. Jeg har gjort alt jeg kan for å klare å spare opp litt penger i bakhånd. Og der kommer innkallelse fra tannlege pga en tann som jeg må sette krone på. Tannlegen kommer til å innkalle meg på to timer annående det. Så nå ryker alle penger som jeg har spart opp. Spurte tannlegen om hvor lenge jeg kunne utsette det. Han sa maks til februar. Og at han kom til å sende innkallelse for det da. Og den kom nå. 

Spørsmålet er om jeg skal avlyse timen til skattepengene kommer. Har regnet ut at jeg får minst 7000 kr igjen på skatten. Alltid greit å ha litt penger i bakhånd.  Dersom jeg går nå så har jeg ingen penger i bakhånd før skattepengene kommer. 

Hva ville du ha gjort? Tatt sjansen på å utsette det eller gått tross at jeg vil stå uten backup fram til mulig ut i april? 

Dette har du jo spurt om 2-3 ganger før. Ikke utsett. Om du må rotfylle i tillegg til krone blir det tusen ganger verre.

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Dette har du jo spurt om 2-3 ganger før. Ikke utsett. Om du må rotfylle i tillegg til krone blir det tusen ganger verre.

Ok. Skal gå på timen. Bare litt bittert å bli tom for backup fram til skattepengene kommer. Men jeg velger allikevel å gå. Uansett bedre å ha oppsparte midler enn å måtte låne.  :)

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spurte tannlegen om hvor lenge jeg kunne utsette det. Han sa maks til februar.

Det ville jeg tatt alvorlig. Det er vel sånt man har reservepenger til? Som jeg har skrevet før: Utgifter til tannlege blir aldri lavere av å vente.

Det er ikke så lenge mellom februar og april. I aller verste fall (hvis vaskemaskinen ryker eller noe sånt) får du bruke kredittkort de ukene og betale når du får skattepengene. 

Annonse

1 time siden, laban skrev:

Det ville jeg tatt alvorlig. Det er vel sånt man har reservepenger til? Som jeg har skrevet før: Utgifter til tannlege blir aldri lavere av å vente.

Det er ikke så lenge mellom februar og april. I aller verste fall (hvis vaskemaskinen ryker eller noe sånt) får du bruke kredittkort de ukene og betale når du får skattepengene. 

Det er sant.  Det er jo bra at jeg har oppsparte midler til dette :) . Får tenke sånn selv om det er kjipt å legge ut penger til det. Tannhelse er viktig. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant.  Det er jo bra at jeg har oppsparte midler til dette :) . Får tenke sånn selv om det er kjipt å legge ut penger til det. Tannhelse er viktig. 

Hvorfor spør du om dette igjen og igjen? Selvsagt bør tannlege prioriteres og det blir ikke billigere av å vente.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...