Gå til innhold

Kvinne (23år) ville drepe barn for å få så lang fengselsstraff som mulig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Denne skilte seg jo ut ved at hun ikke drepte noen, vi kan ikke ha dødsstraff med mindre mord foreligger synes nå jeg. Dessuten er hun jo PU. Men livsvarig forvaring det tror jeg er løsningen.

 

Det hadde vært interessant og vite om folk som gjør slike ting, og får behandling i stedet for straff, tyr til slikt om igjen fordi de ønsker å bli tatt vare på. Litt sånn som selvmordsforsøk fungerer for noen få i psykiatrien. "nå må jeg gjøre noe jævlig slik att jeg blir innlagt, slik att jeg får hjelp", type tenkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, ISW skrev:

Jeg synes på en måte det er synd at vi ikke har dødsstraff for slike tilfeller (Altså mennesker som ABB, denne saken, osv. - som uansett bare må forvares på livstid). Det ville vært det beste for alle involverte. Men jeg er jo egentlig imot dødsstraff. 

Jeg er også imot dødsstraff, men skjønner faktisk at de har det i USA.  Så på en serie som omhandlet seriemordere og hjerneforskning rundt dette temaet. Der tok de bl.a opp en sak om Gary M Heidnik. Den brutaliteten han viste at et menneske greier å inneha, var bare helt grusom. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sol1973 skrev:

Men hvordan verne samfunnet mot hennes handlinger og samtidig ivareta henne? 

Det er feil å legge henne på seng og binde henne fast.

Det er helt unødvendig å binde henne fast. Hun rømmer ikke fra Ila. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Offer for hva? Sin manglende intelligens? Ja, det er sikkert ikke greit å bli født med psykisk utviklingshemning, men de fleste klarer jo å ikke være kriminelle. Jeg tenker det er farlig om hun blir dullet med, og sagt stakkars deg som har det så vont att du prøver å drepe en familie. Noen sperrer må godheten ha. Lærer hun att utagering på så grov måte = omsorg, så ville ikke jeg likt å bo i nærheten av henne. Jeg mener for øvrig att alle som begår kriminalitet bør i fengsel. Er det psykotiske når de gjør det så bør de behandles først og så i fengsel og ikke slippe dette grunnet "alvorlig sinnslidelse". De fleste med sinnslidelser er ikke mer voldelige enn andre. Så hvorfor skal en sykdom la de slippe gratis? Dette er jeg sterkt i mot. 

Selvsagt er hun et offer, hvem ber om å bli født med PU og i tillegg en adferd som ikke passer inn  noe som helst sted i hjelpeapparatet. 

Anonymkode: 61c74...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er hun et offer, hvem ber om å bli født med PU og i tillegg en adferd som ikke passer inn  noe som helst sted i hjelpeapparatet. 

Anonymkode: 61c74...769

Jeg vil nok heller fremheve offerstatusen til barna og foreldrene som ble vekt av en øksedesperado, som tente på huset deres. Så får ditt blødende hjerte mene hva det vil.

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg vil nok heller fremheve offerstatusen til barna og foreldrene som ble vekt av en øksedesperado, som tente på huset deres. Så får ditt blødende hjerte mene hva det vil.

Jøss, blir du så opprørt over det jeg skriver at du må bruke slike begreper? Er det helt umulig å ha to tanker i hodet samtidig for deg? 

Anonymkode: 61c74...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, ISW skrev:

Jeg synes på en måte det er synd at vi ikke har dødsstraff for slike tilfeller (Altså mennesker som ABB, denne saken, osv. - som uansett bare må forvares på livstid). Det ville vært det beste for alle involverte. Men jeg er jo egentlig imot dødsstraff. 

Ja ta livet av et menneske fordi hun er syk , din mangel på empati er skremmende.  

Anonymkode: ec281...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ta livet av et menneske fordi hun er syk , din mangel på empati er skremmende.  

Anonymkode: ec281...ee9

Enig. Har sett flere ganger at han har tatt til orde for både nakkeskudd og selvmord. At de som er samfunnets utskudd som psykopater burde fått et nakkeskudd eller ta selvmord. Så han er ikke mye imot dødsstraff akkurat

Anonymkode: c321d...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen klar mening om noe her, annet enn at det er en tragisk sak. For alle parter. Men klart, noe slikt kan ikke skje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Har sett flere ganger at han har tatt til orde for både nakkeskudd og selvmord. At de som er samfunnets utskudd som psykopater burde fått et nakkeskudd eller ta selvmord. Så han er ikke mye imot dødsstraff akkurat

Anonymkode: c321d...331

Jeg sier (og står for) at noen heller bør ta sitt eget liv enn å drepe et uskyldig menneske. Psykopater som har som eneste mål og mening med livet sitt å gjøre livet jævlig for andre, gråter jeg heller ikke hvis tar livet sitt. 

Jeg har sett sånne mennesker nok ganger til å mene at samfunnet klarer seg fint uten regelrett onde mennesker. Et ondt menneske er en som gjør en sadistisk handling kun for at andre skal få det verre. Men jeg kan ikke huske å ha argumentert for å gi alle psykopater et nakkeskudd. Livstid i fengsel er vel greit.

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke så mye om "systemet", men jeg synes det i slike tilfeller er åpenbart at kommunene ikke takler dem. Det er ikke så rart at en ikke alle distriktskommuner i landet har kompetanse og mulighet for å gi de vanskeligste tilfellene et tilbud som ivaretar både "brukeren" og samfunnet,

Det står i artikkelen at hun er "for frisk for psykiatrien". Jeg synes ikke hun virker for frisk til noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, ISW skrev:

Jeg synes på en måte det er synd at vi ikke har dødsstraff for slike tilfeller (Altså mennesker som ABB, denne saken, osv. - som uansett bare må forvares på livstid). Det ville vært det beste for alle involverte. Men jeg er jo egentlig imot dødsstraff. 

Du vil at et menneske på 23 år med psykisk utviklingshemming skal få dødsstraff fordi vi som samfunn ikke har et velegnet sted for slike som henne? 

Anonymkode: 61c74...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sol1973 skrev:

Men hvordan verne samfunnet mot hennes handlinger og samtidig ivareta henne? 

Det er feil å legge henne på seng og binde henne fast.

Trenger ikke binde henne fast, men hun må være i enmannsboliger med personale som er vandt med slike tilfeller. Der både samfunnet får beskyttelse, og hun selv blir ivaretatt

Anonymkode: 61c74...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke binde henne fast, men hun må være i enmannsboliger med personale som er vandt med slike tilfeller. Der både samfunnet får beskyttelse, og hun selv blir ivaretatt

Anonymkode: 61c74...769

Da rømmer hun bare. Hun bør settes i et høyrisiko fengsel.

Anonymkode: 1debd...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil at et menneske på 23 år med psykisk utviklingshemming skal få dødsstraff fordi vi som samfunn ikke har et velegnet sted for slike som henne? 

Anonymkode: 61c74...769

Jeg er ambivalent til det. 

Jeg forholder meg til grusomhetene hun har gjort. Diagnose er mindre viktig for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da rømmer hun bare. Hun bør settes i et høyrisiko fengsel.

Anonymkode: 1debd...152

Nei, ikke i denne type boliger. De fungerer som et fengsel men med et omsorgsfokus. Ikke tro hun er den eneste i landet med dette behovet. 

Anonymkode: 61c74...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ISW skrev:

Jeg er ambivalent til det. 

Jeg forholder meg til grusomhetene hun har gjort. Diagnose er mindre viktig for meg. 

Du skriver jo rett ut at du synes det er synd det ikke er dødsstraff for slike som blant annet henne. Diagnose er ikke spesielt viktig i en slik sak, annet enn at det forklarer noe av hennes situasjon. Jeg er på sett og vis glad du ikke jobber i helse.

Anonymkode: 61c74...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også i fengsel! Urettferdig at bare de som begår forbrytelser får være der. 😭

Anonymkode: 857f1...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det jeg ikke skjønner er sympatien med henne, at hun blir hovedpersonen i dette. Ofrene burde vært de man synes synd på. En som ville drepe barn, blir stakkarsliggjort og empatisert med. Det er er spessielt. Greit hun har PU, men hun er også en forferdelig egoistisk dritt. 

 

Jeg er sjokkert over de som tar henne i forsvar. Hun burde låses inne, til hun har lært. Kan hun ikke lære så får hun være i fengsel resten av livet om så trengs. Å spille russisk rulett med å slippe henne ut, eller forstå henne i hjel, med oppmerksomhet og omsorg, nei, det er det ikke noe vits i. Vil du drepe barn, og prøver på det, så er det bare fengsel som er passende. Ikke noe gruppehjem, eller noe annet der hun kan stikke en kniv i noen, neste gang hun vil ha oppmerksomhet.

 

At folk kan være så kalde og kyniske at de ikke ser dette da må man lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver jo rett ut at du synes det er synd det ikke er dødsstraff for slike som blant annet henne. Diagnose er ikke spesielt viktig i en slik sak, annet enn at det forklarer noe av hennes situasjon. Jeg er på sett og vis glad du ikke jobber i helse.

Anonymkode: 61c74...769

Det skremmer meg at dere anonyme faktisk har medfølelse med dette monsteret. 

Et annet monster har vært bruker her på dol. Hun drepte tilfeldige mennesker på et kjøpesenter i Kristiansand. Jeg husker jeg hadde sympati med henne og oppfordret henne til å ikke ta livet sitt. Det er den største feilen jeg noen gang har gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...