Gå til innhold

Kvinne (23år) ville drepe barn for å få så lang fengselsstraff som mulig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fatter ikke hva jeg gjør på dette forumet lenger. Ubehagelig å lese.  Som gufs fra middelalderen med hevn og gapestokk. Kaller folk for djevler og onde. Som heksejakt. Vi vet da bedre i dag?. 

Anonymkode: dee7c...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Naana47
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke hva jeg gjør på dette forumet lenger. Ubehagelig å lese.  Som gufs fra middelalderen med hevn og gapestokk. Kaller folk for djevler og onde. Som heksejakt. Vi vet da bedre i dag?. 

Anonymkode: dee7c...e0d

Hva mener du at en person som i sin rene form kun er ute etter å plage andre og gjøre livet til et helvete for andre, skal kalles? Jeg synes "djevel" og "ond" er greie begreper for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor du skriver så svart hvitt. Enten er det Ila eller så er det dulling. Tror du virkelig at det er slik fagpersoner jobber? 

På hvilket grunnlag uttaler du deg om at det finnes mange psykopater i denne gruppen? Du er klar over at dette er en uhyre sjelden diagnose?

Anonymkode: 61c74...769

Jeg snakker om de mest hardbarkede, de ondeste. Jeg er ingen fagperson, er du? Hvis du er det er det nok flauere for deg å ta feil enn det er for meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Naana47 skrev:

Jeg snakker om de mest hardbarkede, de ondeste. Jeg er ingen fagperson, er du? Hvis du er det er det nok flauere for deg å ta feil enn det er for meg. 

 

Ja, jeg er det. Det er derfor jeg spør deg siden du skriver som du gjør, du hevder uten dekning.

Anonymkode: 61c74...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er det. Det er derfor jeg spør deg siden du skriver som du gjør, du hevder uten dekning.

Anonymkode: 61c74...769

Selv om jeg hadde byttet ut ordet "mange" (som du hang deg opp i) med "noen" så endrer det ikke så mye. Poenget mitt er at det finnes reinspikkede psykopater blant disse barna/ungdommene, og at man derfor ikke må være for naiv.

Jeg tror at fagpersoner på et tidligere tidspunkt må lære å skjelne hvem som er uhelbredelige og hvem som ikke er det. En vanlig sykehuslege som arbeider innenfor somatikk greier som regel å sette riktig diagnose og prognose. Er han erfaren nok kan han f.eks greie å skjelne mellom uhelbredelig kreft og kreft som kan behandles.

Greit at man først prøver den mildeste veien, men ser man etter en tid at det ikke nytter så er tiden inne for å eskalere til noe tøffere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke hva jeg gjør på dette forumet lenger. Ubehagelig å lese.  Som gufs fra middelalderen med hevn og gapestokk. Kaller folk for djevler og onde. Som heksejakt. Vi vet da bedre i dag?. 

Anonymkode: dee7c...e0d

Da har du jo en viktig jobb her 🙂

Klart folk blir provosert over at noen oppsøker et hus med barneleker for å tenne på. 

For min del blir det så drøyt at jeg ikke klarer å bli provosert lenger. Det blir mer som en naturkatastrofe. Det er tredje gang hun tenner på et hus om natta. Da må hun rett og slett bare låses inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke hva jeg gjør på dette forumet lenger. Ubehagelig å lese.  Som gufs fra middelalderen med hevn og gapestokk. Kaller folk for djevler og onde. Som heksejakt. Vi vet da bedre i dag?. 

Anonymkode: dee7c...e0d

Skal hun bare få fortsette til hun dreper noen? Nei, hun må låses inne til beskyttelse for resten av samfunnet.

Anonymkode: 1debd...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke hva jeg gjør på dette forumet lenger. Ubehagelig å lese.  Som gufs fra middelalderen med hevn og gapestokk. Kaller folk for djevler og onde. Som heksejakt. Vi vet da bedre i dag?. 

Anonymkode: dee7c...e0d

Hahaha gufs fra middelalderen ja. Det var den rette sammenligningen syns du? Det er jo et ondt menneske, elle hva er hun ellers? Psyk? Psyk er jo alle onde mennesker og det er alt for mange som syr puter under armene på folk med en gang de er psyke. Psykopatisk er hun i tillegg til å være letter PU. Dårlig kombo.  Hvis man bevisst prøver å drepe barn, hva vil du kalle en slik person egentlig? I middelalderen hadde hun vært halshugd for lenge siden, her går hun fri. Eneste man ber om er at hun låses inne for godt, så folk kan få leve i fred og fri for frykt.

Så, bare kom deg ut av forumet du. Rart du syns det er mer ubehagelig å lese hva folk mener om henne enn handlingene til denne jenta.

 

Anonymkode: 03cbd...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så sykt er jo hvor mange det er der ute som virkelig burde vært i forvaring. For eksempel min eks. Han er psykopat inn til beinet. At jeg ikke ble drept da han gikk løs på meg er bare flaks, og han har gjort dette mot mange både før og etter meg. Tipper han ikke blir satt i forvaring før et liv faktisk er tapt. Han er en konstant tikkende bombe. Noen ganger skjønner jeg ikke at rettssystemet bare lar det fare, med korte dommer. Inn og ut av fengsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det sier seg selv at mennesker med slik atferd ikke under noen omstendighet kan være noe annet enn bak låst dør. Det spillet ingen rolle hva forhistorien, diagnose eller behandlingsapparat tilgjengelig. Her må vernet for andre komme absolutt først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitter skrev:

Det som er så sykt er jo hvor mange det er der ute som virkelig burde vært i forvaring. For eksempel min eks. Han er psykopat inn til beinet. At jeg ikke ble drept da han gikk løs på meg er bare flaks, og han har gjort dette mot mange både før og etter meg. Tipper han ikke blir satt i forvaring før et liv faktisk er tapt. Han er en konstant tikkende bombe. Noen ganger skjønner jeg ikke at rettssystemet bare lar det fare, med korte dommer. Inn og ut av fengsel. 

Jeg har forståelse for at en tiltalt ikke skal dømmes på feil grunnlag, men jeg har en følelse i blant at tiltaltes vern og beskyttelse er større enn offeret i en rettsak her i Norge. Det viser jo bare antall saker av overgrep som henlegges.

I USA har man, etter hva jeg har forstått, begynt å føre saker for retten for å gi offeret erkjennelse for at det har blitt begått et overgrep mot det i de tilfeller der overgriper er død og ikke kan straffes. Man har sett at det har en så stor psykisk betydning for den videre prosessen for å reise seg igjen for den utsatte. Selv får jeg ikke bestemt meg hva jeg tenker om en slik praksis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, ISW skrev:

Jeg sier (og står for) at noen heller bør ta sitt eget liv enn å drepe et uskyldig menneske. Psykopater som har som eneste mål og mening med livet sitt å gjøre livet jævlig for andre, gråter jeg heller ikke hvis tar livet sitt. 

Jeg har sett sånne mennesker nok ganger til å mene at samfunnet klarer seg fint uten regelrett onde mennesker. Et ondt menneske er en som gjør en sadistisk handling kun for at andre skal få det verre. Men jeg kan ikke huske å ha argumentert for å gi alle psykopater et nakkeskudd. Livstid i fengsel er vel greit.

Du har sett sånne mennesker, jeg har levd med dem. Men jeg forstår , og det er også bevisst vitenskapelig, at mennesker med psykopati har en fysisk mangel i hjernen. De kan ikke føle empati.  Dette blir for meg et dilemma, de kan ikke for at de er skrudd slik sammen, skal vi da holde det i mot dem? Samtidig fører mange av deres handlinger til problemer og lidelser for oss andre. 

Så ,selvfølgelig må samfunnet vernes mot kriminelle psykopater og vi som kjenner dem må forholde oss til dem på best mulig måte. Eventuelt fjerne dem fra livet vårt. 

Men å ta livet av mennesker som har en skade eller sykdom, ja gjør vi det så er ikke vi noe bedre enn dem.

 

Anonymkode: ec281...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, ISW skrev:

Det skremmer meg at dere anonyme faktisk har medfølelse med dette monsteret. 

Et annet monster har vært bruker her på dol. Hun drepte tilfeldige mennesker på et kjøpesenter i Kristiansand. Jeg husker jeg hadde sympati med henne og oppfordret henne til å ikke ta livet sitt. Det er den største feilen jeg noen gang har gjort. 

Jeg har synes ikke det hun har gjort er greit ,på ingen måte. Men vi må tenke på hvilken type samfunn vi vil ha. Skal psykisk utviklingshemmede og psykisk syke regnes som og behandles i helsevesenet når de gjør noe galt? 

Eller vil vi ha det som i USA ?der mennesker som har drept som barn ,lettere psykisk utviklingshemmede og personer med Føktalt alkoholsyndrom for å nevne noen ,blir dømt til døden.  

Hvordan vi velger å behandle eller straffe sier noe om oss som samfunn. 

Jeg personlig, synes vi skal være veldig forsiktig med hva vi importerer fra USA ,både når det gjelder helsevesenet og fengselsvesenet, alt er ikke bedre "over there" .

Anonymkode: ec281...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg personlig, synes vi skal være veldig forsiktig med hva vi importerer fra USA ,både når det gjelder helsevesenet og fengselsvesenet, alt er ikke bedre "over there" .

Anonymkode: ec281...ee9

Nei, det gjøres mye god forskning i USA, men samtidig er samfunnet "over there" veldig annerledes enn vårt. Jeg er enig med deg i at vi bør være restriktive i hva vi velger å ta inn fra USA. Jeg er f.eks. svært glad for at man i Norge følger nederlandsk behandlingsform for min form for dissosiativ lidelse, for den amerikanske varianten virker rett og slett spinnvill og mer som enn lek i terapirommet enn behandling og integrering av traumer. At i USA dyrker man mer dissosiative symptomer mer enn å tone de ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har sett sånne mennesker, jeg har levd med dem. Men jeg forstår , og det er også bevisst vitenskapelig, at mennesker med psykopati har en fysisk mangel i hjernen. De kan ikke føle empati.  Dette blir for meg et dilemma, de kan ikke for at de er skrudd slik sammen, skal vi da holde det i mot dem? Samtidig fører mange av deres handlinger til problemer og lidelser for oss andre. 

Så ,selvfølgelig må samfunnet vernes mot kriminelle psykopater og vi som kjenner dem må forholde oss til dem på best mulig måte. Eventuelt fjerne dem fra livet vårt. 

Men å ta livet av mennesker som har en skade eller sykdom, ja gjør vi det så er ikke vi noe bedre enn dem.

 

Anonymkode: ec281...ee9

Selv om en psykopat mangler empati, så vet hn forskjell på rett og galt. Hn vet at det er galt å drepe. I hvert fall hvis det ikke i tillegg er mikset med sterk psykose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Hun kan vel få det bra i fengselet om hun oppfører seg. I hvert fall vil det virke avskrekkende hvis det ikke er hyggelig der. Jeg blir bare målløs når noen tegner forgriperen som offeret. Det er slikt som fyrer oppunder den slags oppførsel.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor hun får sympati av enkelte i denne tråden, mens offerne blir nesten ikke nevnt. Ville de som er anonyme og forsvarer henne og mener hun ikke må i fengsel, ha henne som nabo? Dersom ett omsorgshjem med den type klientell (PU og psykisk syke med kriminelle tilbøyeligheter), etablerer seg ved siden av deres hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke hva jeg gjør på dette forumet lenger. Ubehagelig å lese.  Som gufs fra middelalderen med hevn og gapestokk. Kaller folk for djevler og onde. Som heksejakt. Vi vet da bedre i dag?. 

Anonymkode: dee7c...e0d

 

På 29.1.2021 den 19.05, AnonymBruker skrev:

Økningen i antall voldelige barn er nok et tegn på tiden vi lever i, det kan f. eks skyldes påvirkning og smitteeffekt, men også det at de ser at slike handlinger ikke får noen særlige alvorlige konsekvenser, men heller fører til belønning i form av forståelse og "kjærlighet".

 

Føler dette bekrefter det Naana47 skriver. Ingen er onde, de har det bare vanskelig. Når man tenner på et hus hvor man vet noen er hjemme, med mål om å drepe et barn, da er man ond. Om det er hennes feil eller ikke, spiller ingen rolle. Det finnes ingen unnskyldning for slike handlinger. Hun er mentalt på stadium som en 7-12åring og forstår ikke konsekvensene av sine handlinger, leste jeg. Men en 7åring vet jo konsekvensen av å tenne på et hus. Hun var også oppegående nok til å konkludere med at hun måtte tenne på et hus med barn i, for å få lengst mulig straff. Med andre ord, hun vet hva hun gjør. Hun tar bevisste valg. Valg som 7åringer ikke tar fordi de vet forskjell på rett og galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
AnonymBruker

Jeg tror fengsel er det eneste riktige stedet for henne, både for sin egen del men også samfunnet. Jeg ville ihvertfall ikke turt å hatt henne som nabo i en omsorgsbolig hvor hun kunne ha rømt fra.

Anonymkode: 32ef2...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...