Gå til innhold

Hva gjør jeg kupton

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for veldig nyttig svar kupton. Jeg merker at jeg blir deprimert av både vallergan og truxal, evt også abilify. Har ønsket lenge å få hjelp med medisinering, men har ikke psykiater, og fikk bare avslag på søknad om innleggelser for medisinjustering. 

Holder på med ny utredning nå, men har hatt utallige episoder med depresjoner og har fra "gammelt av" tilbakevendende depresjoner som en av de mange diagnosene. Gentest har vist liten effekt av ssri. Tok en periode wellbutrin og ser i etterkant at jeg hadde mye større motivasjon og pågangsmot da. Men litt økt angst dessverre. Har du noe tips om evt aktuelt ad?

Så spørsmålet er, hvordan kan jeg legge dette frem for fastlegen? 

Anonymkode: b697e...8db

Du kan kanskje få hjelp av spesialist utenom innleggelse. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, Villanda skrev:

Du kan kanskje få hjelp av spesialist utenom innleggelse. 

Lurer på om jeg skal tørre å ta det opp med legen. Kunne vel kanskje trengt en spesialist. 

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk for tipset. Øker den matlyst? 

Nei har ikke opplevd det. Er litt overvektig så medisiner som gir økt matlyst eller vektøkning styrer jeg unna. 

Skrevet
18 minutter siden, aa-k-j skrev:

Nei har ikke opplevd det. Er litt overvektig så medisiner som gir økt matlyst eller vektøkning styrer jeg unna. 

Ok, kanskje jeg skal forhøre meg om den. 

Skrevet
På 1.2.2021 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Lurer på om jeg skal tørre å ta det opp med legen. Kunne vel kanskje trengt en spesialist. 

Skader ikke å spørre 

Skrevet
På 31.1.2021 den 13.36, AnonymBruker skrev:

Holder på å trappe ned på medisin, legen har midlertidig stoppa nedtrappingen fordi jeg har fått det så tøft. I mange år har det vært veldig ille, også pga de medisinene jeg står på, men også mange andre ting.

Er dypt deprimert og ligger i senga hele tiden. For hva er vitsen når jeg blir syk og dør likevel? Har fått omfattende døds og helseangst, hadde aldri det før. Nå føler jeg at jeg dør en sakte død, selv om det ikke er påvist noen fysisk sykdom. 

Jeg klarer ikke uttrykke meg til behandler, jeg klarer ikke uttrykke meg til psykiatrisk sykepleier, har sagt hvor jeg har det, men de skjønner bare ikke hvor ille.

Hva kan jeg gjøre nå. Går på lamictal, abilify, truxal, Vallergan og Neurontin. Men har mareritt om natta og dødsangst om natta. Trapper ned på Neurontin nå. 

Hva ville du forslått at jeg gjør @kupton? For å komme meg litt ovenpå igjen. Er det noe medisinsk som kan endres på?

Du skriver du har en behandler. Er det på et DPS? I såfall vil jeg tru denne kunne formidle kontakt med psykiater for å se på medisinbiten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...