Gå til innhold

Er mennesker som jobber med autistiske pasienter, eller forsker på autisme, ofte autistiske selv?

Anbefalte innlegg

Seriøst spørsmål, selv om jeg aner ikke hvordan man skal finne det ut 😛 Kanskje du har noen teorier eller erfaringer? Vil psykologer som selv befinner seg på autismespekteret, eller har autistiske trekk, bli trukket mot å jobbe med autistiske pasienter?  

Anonymkode: 0fd2f...eb3

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv autisme og jeg vil helst ikke ha noe med andre autister å gjøre i jobben så langt det lar seg gjøre 

Anonymkode: 48a7d...588

Hvorfor ikke?

Anonymkode: fa02f...e80

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke?

Fordi det for meg blir for nært og intimt på en måte, hvis det gir mening. Jeg har null problemer med å jobbe med folk som har psykiske og fysiske lidelser jeg selv ikke har, men når det kommer inn andre med autisme som har ganske så lik funksjonsevne  så blir det fryktelig ubehagelig for meg.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi det for meg blir for nært og intimt på en måte, hvis det gir mening. Jeg har null problemer med å jobbe med folk som har psykiske og fysiske lidelser jeg selv ikke har, men når det kommer inn andre med autisme som har ganske så lik funksjonsevne  så blir det fryktelig ubehagelig for meg.

Alle med autisme er da ikke like?

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men alle jeg har hatt innom min jobb har hatt veldig mange fellestrekk med min egen autisme.

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle med autisme har symptomer innenfor de 3 hovedsymptomene. 

Anonymkode: ff872...c44

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle med autisme har symptomer innenfor de 3 hovedsymptomene. 

Anonymkode: ff872...c44

Men personlighet er da helt forskjullig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...