Gå til innhold

Trening uke 4


påskelilje

Anbefalte innlegg

Er veldig godt fornøyd med uka. Fra å være totalt ny og fremmed på treningssenteret, kjenner jeg meg nå ørlite som en av "de som trener" 😁

Ukas rapport blir som følger:

Mandag: tur i høyt tempo med venninne. Hun går raskere enn meg opp bakkene, så jeg fikk kjørt meg! Tipper vi gikk 4-5 km.

Tirsdag: Svømte 2000 meter bryst på rett under 58 min. Nesten ett år siden sist jeg svømte, så er fornøyd. Skal nok klare å knipe ned tida med et par minutter etterhvert.

Onsdag: Tur med venninne, i middels tempo i ca 5 km.

Torsdag: Styrketrening 1 time

Fredag: Svømte 1250 meter på 40 minutter.

Lørdag: 1 time myk yoga og 1 time styrketrening.

Søndag: Tur i skogen med mannen, 11.000 skritt, tipper det var ca 8 km.

Veldig gøy å kunne både trene styrke, svømme og gjøre yoga på samme sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow! Her ble det en rolig uke med en gåtur i går og skitur i dag. 

Skituren ble 9 km, de første 2,5 km i motbakke... Pes! Knallvær! Ploget de 2,5 km i strekk ned igjen og fant muskler jeg ikke visste fantes... Etter dusj, rusletur ut (Pokemon!) mens mannen brøytet og så middag besvimte jeg i godstolen. Ble en liten middagsdupp der ja! 😄

Nykjørt skispor, masse nysnø, vindstille og sol fra skyfri himmel. Møtte 10 skigåere på 9 km, går ikke akkurat i kø... Deilig! ❤️😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Gleder meg til treningssenteret åpner igjen her også. Uka ble ikke så verst.

Mandag : 4 km gåtur

Tirsdag : 3,5 km gåtur + 36(  9× 4 ) etasjer med trapper. 

Onsdag : 8,5 km gåtur i raskt tempo opp bakkene. Svetten rant til tross for kulda ute. Pluss 27 etasjer med trapper.

Torsdag : 4 km gåtur pluss 18 etasjer med trapper.

Fredag: Det ble ingen gåtur, men 27 etasjer med trapper.

Lørdag: Jeg var  bortteist, så ble ingen ting.

Søndag : I dag ble det 9 km gåtur.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Gleder meg til treningssenteret åpner igjen her også. Uka ble ikke så verst.

Mandag : 4 km gåtur

Tirsdag : 3,5 km gåtur + 36(  9× 4 ) etasjer med trapper. 

Onsdag : 8,5 km gåtur i raskt tempo opp bakkene. Svetten rant til tross for kulda ute. Pluss 27 etasjer med trapper.

Torsdag : 4 km gåtur pluss 18 etasjer med trapper.

Fredag: Det ble ingen gåtur, men 27 etasjer med trapper.

Lørdag: Jeg var  bortteist, så ble ingen ting.

Søndag : I dag ble det 9 km gåtur.

 

 

 

Må få med at jeg driver med yoga hver dag jeg også. Hjemmelaget yoga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Gleder meg til treningssenteret åpner igjen her også. Uka ble ikke så verst.

Mandag : 4 km gåtur

Tirsdag : 3,5 km gåtur + 36(  9× 4 ) etasjer med trapper. 

Onsdag : 8,5 km gåtur i raskt tempo opp bakkene. Svetten rant til tross for kulda ute. Pluss 27 etasjer med trapper.

Torsdag : 4 km gåtur pluss 18 etasjer med trapper.

Fredag: Det ble ingen gåtur, men 27 etasjer med trapper.

Lørdag: Jeg var  bortteist, så ble ingen ting.

Søndag : I dag ble det 9 km gåtur.

Det var da voldsomt til trappegåing! 😲 Har du gått dem for å trene eller har du hatt møter i 12. etg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
30 minutter siden, Lillemus skrev:

Det var da voldsomt til trappegåing! 😲 Har du gått dem for å trene eller har du hatt møter i 12. etg?

Jeg bor i 9 etasje og bruker av og til lunsjpausen til trappetrening 🙂 Jeg har hjemmekontor.  Går opp så raskt jeg klarer, går rolig ned og gjør det samme på nytt:-) Vekselvis 1 eller 2 trinn om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Lillemus skrev:

Wow! Her ble det en rolig uke med en gåtur i går og skitur i dag. 

Skituren ble 9 km, de første 2,5 km i motbakke... Pes! Knallvær! Ploget de 2,5 km i strekk ned igjen og fant muskler jeg ikke visste fantes... Etter dusj, rusletur ut (Pokemon!) mens mannen brøytet og så middag besvimte jeg i godstolen. Ble en liten middagsdupp der ja! 😄

Nykjørt skispor, masse nysnø, vindstille og sol fra skyfri himmel. Møtte 10 skigåere på 9 km, går ikke akkurat i kø... Deilig! ❤️😁

Høres deilig ut! Tenker at vi får prøve oss på skitur neste helg. Det skal komme litt mer snø her sør nå, så da blir det ypperlige forhold et par -tre mil inn i landet. Da vi gikk tur i skogen i gå, så vi kun én person den første timen. Da vi var nesten tilbake til bilen, "strømmet det på" med folk - plutselig møtte vi 1 mann, og så 3 personer og så 4 personer 😮 😮 😮  Haha - vi følte at vi plutselig ble overfalt av mennesker....! Neida, men det var deilig å gå et nytt sted, og være så fullstendig i stillhet. Vi satte oss ned i en liten bakke der sola stod rett på, satt midt i løypa i kanskje en halvtime, kjente sola varmet, var litt rart å sitte midt i løypa, men det kom ingen 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Må få med at jeg driver med yoga hver dag jeg også. Hjemmelaget yoga :)

Er skikkelig imponert over trappegåingen din! Jeg gjorde det noen få ganger i vår eller sommer på jobb, der er det vel bare 5 etasjer. Yoga går sikkert fint å gjøre hjemme, dersom en er vant til det og har prøvd litt sammen med instruktør før, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo så flinke👏 En inspirasjon, selv om jeg nok ikke kommer til å nå aktivitetsnivået deres. Får være fornøyd med det jeg faktisk får til.

Her har det vært kaldt og jeg har rotet bort Jonas maska mi. Prøvde å gå en tur, men ble etterhvert dårlig så jeg måtte bare gå hjem. Har gått litt på steppen da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Høres deilig ut! Tenker at vi får prøve oss på skitur neste helg. Det skal komme litt mer snø her sør nå, så da blir det ypperlige forhold et par -tre mil inn i landet. Da vi gikk tur i skogen i gå, så vi kun én person den første timen. Da vi var nesten tilbake til bilen, "strømmet det på" med folk - plutselig møtte vi 1 mann, og så 3 personer og så 4 personer 😮 😮 😮  Haha - vi følte at vi plutselig ble overfalt av mennesker....! Neida, men det var deilig å gå et nytt sted, og være så fullstendig i stillhet. Vi satte oss ned i en liten bakke der sola stod rett på, satt midt i løypa i kanskje en halvtime, kjente sola varmet, var litt rart å sitte midt i løypa, men det kom ingen 😄 

Litt mer snø!? Her tror jeg det må ha kommet bortimot en halvmeter siden fredag... Det holder nå! Men det var gull skiføre da! Selv om hoftene knaker litt etter 2,5 km ploging i strekk... 🤣😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Litt mer snø!? Her tror jeg det må ha kommet bortimot en halvmeter siden fredag... Det holder nå! Men det var gull skiføre da! Selv om hoftene knaker litt etter 2,5 km ploging i strekk... 🤣😝

Her har vi bare 1-2 cm.... Har vært barfrost lenge, så det var SÅ nydelig da det kom litt hvitt dalende ned. Kom noen få fnugg i natt og, men ikke skiføre her langs kysten. Ploging i 2,5 km høres heeeeeelt grusomt ut! Hvordan er du i beina i dag????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, påskelilje skrev:

Er skikkelig imponert over trappegåingen din! Jeg gjorde det noen få ganger i vår eller sommer på jobb, der er det vel bare 5 etasjer. Yoga går sikkert fint å gjøre hjemme, dersom en er vant til det og har prøvd litt sammen med instruktør før, ja!

Den yogaen jeg driver med går inn i kategorien « trim for eldre » 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Den yogaen jeg driver med går inn i kategorien « trim for eldre » 😁

Hahaha 🙂 Det var egentlig den jeg var på her om dagen også. Men jeg trenger nok det, nå som jeg snart runder nytt tiår 😄 I kveld derimot, mens jeg fremdeles er i 40-årene, skal jeg prøve meg på Power Yoga! Det høres jo litt hardere ut enn myk yoga da, i alle fall! Klamrer meg fast i 40 årene noen uker til....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener med SATS Online hjemme, og tar gjerne en liten økt nesten hver dag - enten styrke eller fleksibilitet eller begge deler.

 

I helgene går jeg ofte på ski når fører tillater det. Denne helgen var jeg på fjellet og gikk over seks mil til sammen :-).

 

Savner treningssenteret, både for mer effektiv styrketrening og for kondistrening, som for meg mest betyr spinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg bor i 9 etasje og bruker av og til lunsjpausen til trappetrening 🙂 Jeg har hjemmekontor.  Går opp så raskt jeg klarer, går rolig ned og gjør det samme på nytt:-) Vekselvis 1 eller 2 trinn om gangen.

Ja, trappegåing er effektiv trening, og vurderer å forsøke det utendørs selv, men venter til det blir ørlite mildere i været....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Her har vi bare 1-2 cm.... Har vært barfrost lenge, så det var SÅ nydelig da det kom litt hvitt dalende ned. Kom noen få fnugg i natt og, men ikke skiføre her langs kysten. Ploging i 2,5 km høres heeeeeelt grusomt ut! Hvordan er du i beina i dag????

Beina er merkelig nok helt ok, men hoftene... 😬 Jeg vet jo jeg ikke har hofter til slike stunt... Merkes godt når jeg har sittet stille en liten stund og skal reise meg ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, Ekstra skrev:

Jeg trener med SATS Online hjemme, og tar gjerne en liten økt nesten hver dag - enten styrke eller fleksibilitet eller begge deler.

 

I helgene går jeg ofte på ski når fører tillater det. Denne helgen var jeg på fjellet og gikk over seks mil til sammen :-).

 

Savner treningssenteret, både for mer effektiv styrketrening og for kondistrening, som for meg mest betyr spinning.

Det blir lettelser fra onsdag. Jeg skjønte ikke helt om treningssenterne kunne åpne ? Vet du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Det blir lettelser fra onsdag. Jeg skjønte ikke helt om treningssenterne kunne åpne ? Vet du ?

Har ikke forstått det sånn at de åpner, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...