Gå til innhold

Kupton

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en YMRS-test på nettet og ifølge den så har jeg en score på 25 noe som tilsvarer moderat mani. Mine symptomer varer toppen 2-3 dager og det er etter hva jeg har forstått ikke mani. Hva kan gi like symptomer, men allikevel ikke være tilknyttet bipolar lidelse?

Anonymkode: 01dbd...b03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du en teori om hva det kan være Kupton?

Skrevet

Nei. Men YMRS er ingen selvskåringstest. Den skal skåres av erfarne fagfolk som er opplært i testen.  
Med 25 skåret av en prof, er en på kanten til å bli flyttet fra vanlig akuttavdeling til skjermet avsnitt. 

Skrevet
2 timer siden, kupton skrev:

Nei. Men YMRS er ingen selvskåringstest. Den skal skåres av erfarne fagfolk som er opplært i testen.  
Med 25 skåret av en prof, er en på kanten til å bli flyttet fra vanlig akuttavdeling til skjermet avsnitt. 

Da må det være at en fagperson hadde scoret meg helt annerledes siden jeg ikke er innlagt for øyeblikket. Symptomtrykket er derimot voldsomt til tider og jeg sliter med å være hjemme det meste av tiden. Burde jeg nevne det for behandleren min og evt få en innleggelse eller bør jeg bite tennene sammen og prøve å holde ut litt til så det kan gå over av seg selv? Sistnevnte går så vidt, men bare hvis jeg bruker benzo...

Skrevet

Min viste lignende og jeg har det i flere uker om gangen. Har ikke diagnosen bipolar, men er visst mistanke til det såvidt jeg forstår. 

Skrevet
1 minutt siden, aa-k-j skrev:

Min viste lignende og jeg har det i flere uker om gangen. Har ikke diagnosen bipolar, men er visst mistanke til det såvidt jeg forstår. 

Da har du nok bipolar da. Trenger ikke å være spesialist i psykiatri for å skjønne det. 

Anonymkode: 20bc0...6bb

Skrevet
2 timer siden, aa-k-j skrev:

Trådstarter her. Det er nok mye større sannsynlighet for at det er bipolar lidelse du har når du har det i fkere uker enn meg  men det må din behandler avgjøre så klart. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...