Gå til innhold

Litt merkelig valg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Psykologen min holder på med videre utdannelse og skal bort et år , jeg skal tilbake til han når han kommer tilbake.  Så imens han er borte kan jeg gå til en behandler jeg hadde før vis hun har ledig, eller få en ny behandler. . Eller jeg kan ta et år fri. Det med å ta et år fri synes jeg var et litt merkelig valg ,sånn ta et fri år du og kom tilbake når jeg er tilbake.  Tenker litt at de sier at jeg trenger behandling og at jeg ikke trenger det på samme tid. 

Blir ganske i tvil om hva jeg skal velge, noen her som har vært borti noe lignende og har noen tanker å dele?

Anonymkode: 75c4b...0ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Psykologen min holder på med videre utdannelse og skal bort et år , jeg skal tilbake til han når han kommer tilbake.  Så imens han er borte kan jeg gå til en behandler jeg hadde før vis hun har ledig, eller få en ny behandler. . Eller jeg kan ta et år fri. Det med å ta et år fri synes jeg var et litt merkelig valg ,sånn ta et fri år du og kom tilbake når jeg er tilbake.  Tenker litt at de sier at jeg trenger behandling og at jeg ikke trenger det på samme tid. 

Blir ganske i tvil om hva jeg skal velge, noen her som har vært borti noe lignende og har noen tanker å dele?

Det spørs jo hva du bruker timene til. Selv hadde jeg trolig valgt ett år fri samtidig med min egen terapeut, for jeg trenger ikke her- og nå-samtaler hvor vi snakker om hvordan jeg har hatt det siden forrige gang. Det har jeg forsøkt og var lite givende. Men om du trenger stabiliseringsterapi med tanke på senere terapi (f.eks. traumeterapi) kan denne fint gjøres av en annen terapeut. Men, som mange her på forumet uttrykker, synes de det er vanskelig å knytte et forhold til en ny terapeut. Om du bruker lang tid på det, vil du kanskje oppleve at dere har fått god kontakt først når den tidligere terapeuten er tilbake. Og hva gjør du om du foretrekker den nye terapeuten bedre enn den du frem til nå har gått til etter ett års pause? Vi mennesker har en tendens til å synes at det vi gjør her og nå er det beste, om det fungerer...

Skrevet (endret)
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som det kan være en god løsning at du kan kontakte tidligere behandler ved behov.  Men jeg har stor tro at et års pause kan også være veldig bra dersom det er snakk om langvarig behandling - og du ikke er i behov av jevnlig kontakt nå. I en slik pause, kan du finne mer ut av hvordan du fungerer og har det uten behandling. 

Endret av frosken
Skrevet

Takk for fine og gjennom tenkte svar begge to.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...