Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja det er å stryke putevar. Jeg tok alt av sengetøy ut av noen hyller hvor det var helt kaos og lempet det på spisebordet og stoler. Noe går til filler, men det aller meste er sorter i forskjellige hauger og skal puttes pent på plass igjen. Putevarene er så krøllete at de må strykes fant jeg ut. Når det er gjort skal jeg kaste meg over et skap hvor det er en salig blanding av kjøkkenutstyr, verktøy og rengjøringsutstyr. 

Jeg var ute å gikk i - 15 i dag og det gikk fint bortsett fra at jeg ble iskald på lårene. Men himmel så godt det var å bruke kroppen og få opp pulsen!

Gleder meg til hobbytingene mine kommer! Har plutselig fått lyst til å skrive igjen, så jeg skal ta opp et dokument litt senere. Må uttrykke meg på et eller annet vis. Til dere som er hjemme: hva gjør dere for å få dagene til å gå? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/459104-dagens-store-h%C3%B8ydepunkt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lager nye matretter jeg ikke har prøvd før, binge-watcher på tv serier ( Har spesielt dilla på koreanske for tiden), drikker ei øl eller to, gjør husarbeid, gamer på pc eller playstation/nintendo, prøver å gå turer ( lite fristende i -11 ! ) begynner så smått å skal pusse opp ett rom i huset som skal bli mitt avlastningsrom. :) Holder også på å rydde i og vaske alt i det gamle lintøyskapet vårt.

Prøver å komme meg ut i frisk luft hver dag, men varierer om jeg klarer det. Så er det egentlig bare husarbeid, matlaging og TV...En sjelden gang sosial og ungene en dag i uken bortsett fra når jeg er så dårlig at jeg ikke kan ha de. Dagens høydepunkt for meg er som oftest å ta en iskaffe når jeg står opp. Men prøver å ikke gjøre det hver dag da det jo tross alt er 200 kcal i den. 

Jeg har en iskaffe stående i kjøleskapet som jeg går og sikler etter, men som deg tenker jeg kalorier. Nå fikk jeg veldig lyst på den! Skal, skal ikke.😊 Husarbeid er en undervurdert form for trening. Man strekker seg, inntar merkelige kroppsstillinger, bøyer seg og bruker muskler. Støvsuging for eksempel. Sabla kjedelig, men jeg blir alltid andpusten. Er ikke særlig sosial jeg heller og nå er det jo ikke mulig, men jeg ringer ofte til de få venninnene jeg har og min mor. 

Jeg skjønner at du strever mye og det er synd. Du har en fin personlighet og virker som en gjennomtenkt person. Hvor lenge har du vært plaget?

Nicklusheletida

Så flink du har vært i dag. Det er så deilig etter en slik runde :)

Nå er vi jo hjemme vi som har hjemmekontor, så da kan jeg vel svare :)

Jeg jobber jo på dagen, men det positive med hjemmekontor er at det blir mer fritid til overs. Lunsjen ble brukt til å henge opp klær som sambo satte på før han dro på jobb. Fikk også skrellet poteter og gulerøtter og kappet brokkoli. Og så fikk jeg tatt litt trappetrening. Jobbet en time ekstra i dag og nettopp ferdig å spise middag nå. 

Først skal maten synke litt og så skal jeg gå en tur. Etterpå skal jeg oppdatere meg på nyheter og så skal jeg drive med kveldssysselen min. Jeg koser meg med å redigere bilder, sortere bilder i mapper og deretter lage fotobøker. Har laget mange allerede og flere kommer det til å bli dette året. 

Sånn, det var min dag, ganske detaljert :)

Endret av Nicklusheletida
.

Annonse

Jeg har også hatt hjemmekontor i dag. Har hatt to høydepunkter: gikk tur i lunsjen med ei venninne. Nydelig vintervær, snø og skravling i en halvtime.

Rett etter jobb fikk vi en snekker på besøk, som skal hjelpe oss med diverse oppussing 😊 Gleder meg til han setter i gang!

Middag har vi ikke spist ennå. Tenåringen lovet å lage det i dag, men jeg måtte draaaa henne ut av senga litt før seks og dytte henne ut på kjøkkenet. Så nå ligger mannen og jeg på sofaen og venter på middag 😁

Vi skal ut og gå kveldstur etterpå, så det blir vel et tredje høydepunkt!

3 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg har også hatt hjemmekontor i dag. Har hatt to høydepunkter: gikk tur i lunsjen med ei venninne. Nydelig vintervær, snø og skravling i en halvtime.

Rett etter jobb fikk vi en snekker på besøk, som skal hjelpe oss med diverse oppussing 😊 Gleder meg til han setter i gang!

Middag har vi ikke spist ennå. Tenåringen lovet å lage det i dag, men jeg måtte draaaa henne ut av senga litt før seks og dytte henne ut på kjøkkenet. Så nå ligger mannen og jeg på sofaen og venter på middag 😁

Vi skal ut og gå kveldstur etterpå, så det blir vel et tredje høydepunkt!

Nå fikk jeg også lyst til å gå en liten kveldstur jeg også, selv om jeg har gått i dag. Men den turen jeg tar på dagtid er en treningstur. Det er noe annet med en rolig kveldstur. Skulle ønske jeg hadde noen å gå sammen med....

1 time siden, Gondor skrev:

Nå fikk jeg også lyst til å gå en liten kveldstur jeg også, selv om jeg har gått i dag. Men den turen jeg tar på dagtid er en treningstur. Det er noe annet med en rolig kveldstur. Skulle ønske jeg hadde noen å gå sammen med....

Fint å gå sammen med noen, men deilig å gå alene også. Det ble over 10.000 skritt i dag, på de to turene mine 😊

48 minutter siden, påskelilje skrev:

Fint å gå sammen med noen, men deilig å gå alene også. Det ble over 10.000 skritt i dag, på de to turene mine 😊

Det ble ikke noen kveldstur på meg. Joda, det er fint å gå alene også, men siden jeg ikke har en partner lengter jeg naturlig nok etter å være to.

16 timer siden, Gondor skrev:

Jeg har en iskaffe stående i kjøleskapet som jeg går og sikler etter, men som deg tenker jeg kalorier. Nå fikk jeg veldig lyst på den! Skal, skal ikke.😊 Husarbeid er en undervurdert form for trening. Man strekker seg, inntar merkelige kroppsstillinger, bøyer seg og bruker muskler. Støvsuging for eksempel. Sabla kjedelig, men jeg blir alltid andpusten. Er ikke særlig sosial jeg heller og nå er det jo ikke mulig, men jeg ringer ofte til de få venninnene jeg har og min mor. 

Jeg skjønner at du strever mye og det er synd. Du har en fin personlighet og virker som en gjennomtenkt person. Hvor lenge har du vært plaget?

Jeg drakk en iskaffe både i går og i dag! 😁 Skal prøve å vente til helga nå. 

Ja det er sant. Husarbeid er jo en form for fysisk aktivitet det også. 

Takk for det. :) Jeg har lært veldig mye om meg selv gjennom behandling de siste årene. Og også ved å delta på forum. Jeg har slitt hele livet, både sosial, psykisk osv. Noen perioder verre enn andre. Men jeg knakk helt sammen for nesten fem år siden. Da klarte jeg ikke lenger å "overleve" og skyve ting unna. 

Du virker som en fin person du også. :)

9 timer siden, Gondor skrev:

Det ble ikke noen kveldstur på meg. Joda, det er fint å gå alene også, men siden jeg ikke har en partner lengter jeg naturlig nok etter å være to.

Det forstår jeg godt. Går for det meste alene jeg også. En svært sjelden gang sammen med vennen min. Dvs kanskje én tur mens jeg er innlagt. Da han bor rett ved sykehuset. Å gå sammen med noen er jo koselig. Blir litt kjipt å gå alene hele tiden etter hvert. 

På 1.2.2021 den 22.14, Gondor skrev:

Koreanske? Det var spesielt. Hva handler de om?

Handler om alt mulig, akkurat som vestlige serier, jeg bare er veldig stor fan av koreansk humor og syns også de er veldig flinke til å lage spennende thrillerserier. Nå ser jeg på en serie på Netflix som heter Hotel Del Luna, en type dark fantasy  romantisk komedie som handler om et hotell for spøkelser som bor der fordi de har noe uoppgjort på jorden. Veldig interessant  ☺️

Annonse

2 timer siden, Glitter skrev:

Jeg drakk en iskaffe både i går og i dag! 😁 Skal prøve å vente til helga nå. 

Ja det er sant. Husarbeid er jo en form for fysisk aktivitet det også. 

Takk for det. :) Jeg har lært veldig mye om meg selv gjennom behandling de siste årene. Og også ved å delta på forum. Jeg har slitt hele livet, både sosial, psykisk osv. Noen perioder verre enn andre. Men jeg knakk helt sammen for nesten fem år siden. Da klarte jeg ikke lenger å "overleve" og skyve ting unna. 

Du virker som en fin person du også. :)

Jeg begynte å slite i ti-årsalderen. Fikk ikke behandling før jeg var 40 år. Da var jeg så deprimert at jeg ble suicidal. Nå har jeg det stort sett bra, men blir nok aldri helt symptomfri. Var det en spesiell grunn for at du knakk sammen for fem år siden?

1 time siden, Gondor skrev:

Jeg begynte å slite i ti-årsalderen. Fikk ikke behandling før jeg var 40 år. Da var jeg så deprimert at jeg ble suicidal. Nå har jeg det stort sett bra, men blir nok aldri helt symptomfri. Var det en spesiell grunn for at du knakk sammen for fem år siden?

Du høres ut som meg mtp å slite mye, men klart å holde seg gående og ute av psykiatrien lenge, bare at jeg knakk sammen 15 år tidligere. 

Jeg knakk sammen da jeg kom meg ut av et langt forhold med psykisk vold. Da kom reaksjoner fra det og hele livet for fullt. Gikk inn i min tyngste depresjon inntil da og gled gradvis inn i selvskading, selvmordsforsøk osv. Tålte/tåler dårlig å bo alene også. Forsvaret mitt mot alt røk bare. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...