Gå til innhold

Hva heter den bivirkningen der man ikke klarer å røre seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At man ligger f. Eks i sengen å ikke klarer å røre seg eller snakke hva heter det? 

Anonymkode: e2b80...0ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

At man ligger f. Eks i sengen å ikke klarer å røre seg eller snakke hva heter det? 

Søvnparalyse? Hvis du mener det skjer når du sover eller holder på å våkne fra søvn, da er det søvnparalyse.

Anonymkode: 99c35...b2f

Skrevet

Narkolepsi?

Anonymkode: 70b0b...e8b

Skrevet

Høres ut som søvnparalyse. Det kommer ved oppvåkning, og skyldes at hjernen på en måte våkner før kroppen. Under REM-søvn er vi lammet, fordi vi ikke skal kunne handle på sprø ting vi drømmer. Jeg har hatt det siden jeg var i tenårene, så hos meg er det neppe medisiner som gjør det. Hjernen er ikke så lett å forstå seg på, men jeg synes det er interessant at dette dukket opp samtidig med at min bipolare lidelse begynte å røre på seg. 

Det er utrolig ubehagelig, men heldigvis ikke farlig. Her er en fin og informativ antikkel på forskning.no. 

Skrevet

Jeg har også hatt søvnparalyse siden før jeg begynte på medisiner. Det har blitt verre siste årene pga belastninger i livet. Jo mer jeg er plaget i livet jo mer plages jeg om natten. 

Skrevet

Nei ikke søvnparalyse. Jeg er våken når det skjer.. 

Jeg tenkte på en bivirkning man kan få av AP der man ikke klarer å røre seg. Ikke katatoni heller

Ts

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ikke søvnparalyse. Jeg er våken når det skjer.. 

Jeg tenkte på en bivirkning man kan få av AP der man ikke klarer å røre seg. Ikke katatoni heller

Ts

Jeg har ofte hatt dette og har mindre av det når jeg tar ap, så tror ikke det er medisinen som gjør det for min del. 

Skrevet

En kamerat har samme problem og psykiateren sier det er narkolepsi.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kamerat har samme problem og psykiateren sier det er narkolepsi.

Er ikke narkolepsi når man bare sovner da til alle døgnets tider? 

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Er ikke narkolepsi når man bare sovner da til alle døgnets tider? 

Det forekommer at en bare brått kan sovne ved narkolepsi, men det har skjedd kun en gang hos kompisen min. Det du beskriver har han opplevd mange ganger på grunn av narkolepsi.

Skrevet

Jeg tror ikke dette er en vanlig bivirkning til AP, har aldri hørt om dette her før. Og jeg leser felleskatalogen. Så her er nok TS, ikke inne på noe som kommer av AP.

Anonymkode: ff5df...039

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...