Gå til innhold

Hvorfor ble autisme kalt barnepsykose før i tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fordi autister egentlig er i en slags psykoseverden hele tiden? 

Anonymkode: fef46...32f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det fordi autister egentlig er i en slags psykoseverden hele tiden? 

Kanskje fordi mange autister er psykosenær? Det var min sønn, de sa han kunne utvikle schizofreni når han ble voksen. Han har ikke det men er svært paranoid til tider og så redd at det grenser mot psykose, tror hun hadde hatt godt av litt ap. Har foreslått det og men hun vil ikke. 

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kanskje fordi mange autister er psykosenær? Det var min sønn, de sa han kunne utvikle schizofreni når han ble voksen. Han har ikke det men er svært paranoid til tider og så redd at det grenser mot psykose, tror hun hadde hatt godt av litt ap. Har foreslått det og men hun vil ikke. 

Er sønnen din autist? Jeg har det på samme måte. Autist men ganske psykosenær med paranoia. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er sønnen din autist? Jeg har det på samme måte. Autist men ganske psykosenær med paranoia. 

Ja er autist og var bokstavelig talt helt forvirret og gal i oppveksten, ikke noe stygt ment...han var den han var. Men det var mange utfordringer pga paranoia utagering og psykosesymptomer, det har hun fremdeles. Så kanskje det er vanlig ved autisme? 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja er autist og var bokstavelig talt helt forvirret og gal i oppveksten, ikke noe stygt ment...han var den han var. Men det var mange utfordringer pga paranoia utagering og psykosesymptomer, det har hun fremdeles. Så kanskje det er vanlig ved autisme? 

Samme her. Jeg var virkelig ikke normal i oppveksten heller. 

Men hvorfor kaller du sønnen din for "hun" egentlig ? 

Skrevet

Han skiftet sikkert kjønn

Skrevet

Det er nok ikke greit å ha det sånn i oppveksten, men det er ikke greit for de rundt heller. Han hadde en bror jeg var sikker på han kom til å drepe en dag, måtte passe på hele tiden. 

Han var gutt når han vokste opp, som voksen har hun blitt til en tansjente. Født i feil kropp sier hun, hun sier hun har alltid vært jente. Det var rart for hun snakket med meg om absolutt ALT i oppveksten, men ikke det. Jeg fungerte som en mini psykolog og det vedvarer nå også i voksen alder. 

Skrevet
38 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er nok ikke greit å ha det sånn i oppveksten, men det er ikke greit for de rundt heller. Han hadde en bror jeg var sikker på han kom til å drepe en dag, måtte passe på hele tiden. 

Han var gutt når han vokste opp, som voksen har hun blitt til en tansjente. Født i feil kropp sier hun, hun sier hun har alltid vært jente. Det var rart for hun snakket med meg om absolutt ALT i oppveksten, men ikke det. Jeg fungerte som en mini psykolog og det vedvarer nå også i voksen alder. 

Åja da skjønner jeg 🙂

Jeg Var selv veldig voldelig og aggressiv i oppveksten. Fant på mye syke ting og. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åja da skjønner jeg 🙂

Jeg Var selv veldig voldelig og aggressiv i oppveksten. Fant på mye syke ting og. 

Ja det var mye sykt kan man trygt si, min datter er ikke utagerende nå som voksen. Er du? Kanskje det er en sånn barndomsting? 

Skrevet
37 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det var mye sykt kan man trygt si, min datter er ikke utagerende nå som voksen. Er du? Kanskje det er en sånn barndomsting? 

Jo jeg har vært utagerende i voksen alder dessverre. 

Worrisome Plenty
Skrevet

Før trodde man feilaktig att autisme var schizofreni hos små barn. Derfor.

Skrevet
5 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Før trodde man feilaktig att autisme var schizofreni hos små barn. Derfor.

Ja det ligner jo egentlig ganske mye. 

Altså et alvorlig autistisk barn og en med psykose. 

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Det er ganske forvirrende når du kaller sønnen din både han og hun. I den ene setningen skriver du han og i neste skriver du hun.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Kjedelig det da, lykke til videre ❤️ 

Skrevet
51 minutter siden, Fionys skrev:

Det er ganske forvirrende når du kaller sønnen din både han og hun. I den ene setningen skriver du han og i neste skriver du hun.

Omtaler det som han når han var barn og hun når hun er voksen, det er jo sånn det er. 

Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Omtaler det som han når han var barn og hun når hun er voksen, det er jo sånn det er. 

Har han vært utredet i psykiatrien? Det kan jo virke noe rart å plutselig som voksen finne ut at han liksom er født i feil kropp når han ALDRI nevnte det for deg når han vokste opp. Og du heller ikke så noe feminint ved han da han var liten. Synes det lukter psykiatri av dette mer enn transseksualisme. Håper han får hjelp. 

Anonymkode: 56fcb...3c1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har han vært utredet i psykiatrien? Det kan jo virke noe rart å plutselig som voksen finne ut at han liksom er født i feil kropp når han ALDRI nevnte det for deg når han vokste opp. Og du heller ikke så noe feminint ved han da han var liten. Synes det lukter psykiatri av dette mer enn transseksualisme. Håper han får hjelp. 

Anonymkode: 56fcb...3c1

Hun har psykolog på dps som henviste til rikshospitalet, har hatt videosamtaler med riksen noen ganger. Det er nok de som avgjør om hun får diagnosen som trengs. Fant jenteklær i skapet hennes da hun var 16 år, da tenkte jeg at hun likte å gå i jenteklær men ikke at hun var en transjente. 

Blomsterfluen
Skrevet (endret)
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg var utagerende i barn og tenårene, og såg øer og kinderegg som danset i vinduet på soverommet som 5 åring om natta. når jeg ble sinna så satte personalet meg på stol eller la meg på gulvet i skolen og på barneboligen, og  vrei armene mine smertefullt bak ryggen om jeg strittet imot. 

Endret av Blomsterfluen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...