Gå til innhold

Er det så at "autisme" betyr "trekke seg inn i seg selv"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det så at "autisme" betyr "trekke seg inn i seg selv"?

Anonymkode: bc01b...cba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja man er jo mye inni seg selv når man har autisme

Og jo hardere rammet du er jo mer vekk fra verden er du. 

Er derfor alvorlig autistiske barn sitter i sin egen verden. 

Anonymkode: 073f8...d48

Skrevet

https://www.google.com/amp/s/www.medicaldaily.com/people-autism-withdraw-others-because-autistic-brain-generates-42-more-information-while-rest-268405%3famp=1

Det står at autister trekker seg inn i seg selv fordi autister tar inn 42% mer informasjon fra omgivelsene enn normale folk. 

A new discovery in neuroscience may explain why autistic people so readily withdraw into their own worlds — a brain generating much more information while at rest.

Worrisome Plenty
Skrevet

The word "autism" comes from the Greek word "autos," which means "self." It describes conditions in which a person is removed from social interaction. ... In the 1940s, researchers in the United States began to use “autism” to describe children with emotional or social problems.

Skrevet

Hater autismen. Sitter jo helt i sin egen verden jo. Jeg har en litt mer alvorlig grad av asperger og jeg er i en annen verden. 

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hater autismen. Sitter jo helt i sin egen verden jo. Jeg har en litt mer alvorlig grad av asperger og jeg er i en annen verden. 

Ja, hater å ha det sånn. Og er konstant stressa, klarer ikke slappe av eller konsentrere meg om noe. Dritt liv.

Anonymkode: bc01b...cba

Skrevet

Autisme betyr det å trekke seg inn i seg selv, være mest opptatt av den indre verden. Kontakten med den ytre verden/andre mennesker er redusert. Det er et symptom som ikke kun er knyttet til den lidelsen vi i dag kaller autisme spektrumlidelse.

Bleuler var en av de tidlige teoretikerne som beskrev schizofreni. Han skrev om de fire A-er i schizofreni hvorav autisme var en av dem.

Skrevet
12 minutter siden, kupton skrev:

Autisme betyr det å trekke seg inn i seg selv, være mest opptatt av den indre verden. Kontakten med den ytre verden/andre mennesker er redusert. Det er et symptom som ikke kun er knyttet til den lidelsen vi i dag kaller autisme spektrumlidelse.

Bleuler var en av de tidlige teoretikerne som beskrev schizofreni. Han skrev om de fire A-er i schizofreni hvorav autisme var en av dem.

Så det er derfor autister ofte sitter i sin egen verden altså. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Å omtale seg selv og sin situasjon er greit, men så fort man bruker vi blir det tolket som angrep på andre brukere.

Admin

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...