Gå til innhold

Hvor ofte er du hos fastlegen ifb psyken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte og hvor lenge pr gang? 

Jeg er kanskje hver 2-3. Uke og ca 20min hver gang. Jeg har ikke noe annen psykisk hjelp da. 

Anonymkode: 6687c...2cf

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er ca 1 gang i måneden, alt i fra 30-60 min om gangen. Har alltid time helt til sist og jeg har ukentlig behandling og oppfølging fra annet helsepersonell ifm psyken i tillegg.

Anonymkode: 97380...b31

Skrevet

Hos fastlegen er det stort sett kun når jeg trenger innleggelse eller når det er samarbeidsmøte. Ut over det har jeg annen fast hjelp i forhold til det psykiske. Men fastlegen min er fantastisk og holder seg godt oppdatert på meg. 

Skrevet

Jeg er der ca en gang i måneden. Ca 45 minutter tenker jeg.

Jeg har en mengde med oppfølging utenom også.

Skrevet

Er aldri hos fastlegen ang psyken, men det har hendt at fact og legen har kommunisert ang medisiner. 

Skrevet

Sjelden spesielt pga psyken men andre ting rundt som påvirker psyken. 

Annonse

Skrevet

Nå er det vel omtrent halvannet år siden. Og så et år før det.

Anonymkode: d3e89...f73

Skrevet

Hva er det dere snakker om med fastlegen? Jeg har blitt anbefalt å snakke med fastlegen siden jeg ikke lenger har ett behandlingsapparat men jeg aner ikke hva jeg skal si.   😜

Anonymkode: 5e9d8...108

Gjest Naana47
Skrevet

Har ikke helt hatt det behovet for å snakke med fastlegen om det som gjelder psyken når jeg har så god oppfølging ellers. Fastlegen bruker jeg stort sett til somatiske ting, og det er kanskje 1-2 ganger i året. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det dere snakker om med fastlegen? Jeg har blitt anbefalt å snakke med fastlegen siden jeg ikke lenger har ett behandlingsapparat men jeg aner ikke hva jeg skal si.   😜

Eh? Du trenger jo ikke dra til fastlegen om du ikke har noen problemer. 

Selv så har jeg masse problemer, så mangler ikke på snakkeemner her. 

Anonymkode: 6687c...2cf

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ca 1 gang i måneden, alt i fra 30-60 min om gangen. Har alltid time helt til sist og jeg har ukentlig behandling og oppfølging fra annet helsepersonell ifm psyken i tillegg.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fastlegen bidrar med generelle råd som jeg ikke nødvendigvis spør mine andre kontakter innenfor psykisk helse om, evt prater vi om mildere tematikk enn traumer. 
I tillegg har jeg endel somatiske plager som trenger oppfølging. 

Skrevet (endret)

Sjeldent egentlig, men har litt med det at jeg må ta buss og gå et stykke for å komme meg dit og slik situasjonen er nå liker jeg ikke bruke offentlig transport og pga ødem og stressreaksjon i en fot må jeg avlaste endel. Men står på venteliste hos en nærmere fastlege så blir vel lettere da. I det siste har det vært mest somatiske problemer. 

Endret av aa-k-j
Skrevet

Er hos fastlegen ukentlig. Setter alltid opp time sist på dagen sånn at vi har god tid. Det siste året har jeg faktisk vært oftere hos fastlegen enn hos psykologen, og føler jeg har bedre utbytte av det. 

Anonymkode: e24b6...1db

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...