Gå til innhold

Oppringt fra samme ukjente nummer 8 ganger på en dag

Anbefalte innlegg

Litt creepy å se at jeg har blitt oppringt fra samme nummer 8 ganger i løpet av dagen. Alle oppringningene skjedde mens jeg var på jobb fra 8 til 15. Samme nummeret har forsøkt å kontakte meg i flere dager, men jeg tar ikke telefoner fra ukjente nummer. 

Svarte nummeret med sms tidligere, og spurte hvem det var. Fikk ingen svar. Søker nummeret opp å ser at det står at nummeret tilhører tannlegen kun på en av katalogene.  Men tannlegen har et annet nummer som de kontakter meg på. Jeg forsøkte å ringe nummeret opp men det var kun pipelyder å høre når jeg ringte tilbake.  Kontaktet tannlegekontoret men de visste ikke om noe telefonoppringing. 

Merkelige greier.. og det har bare fortsatt med oppringinger fra nummeret... Det ringes alltid i arbeidstiden min så jeg har måtte blokkere nummeret men nummeret sendes rett til telefonsvareren min   men de gir ingen beskjed. 

Kan noen missbruke tannlegens mobilnummer? Eller kan det være at det rett og slett ikke er mobilnummeret til tannlegen/ kontoret selv om jeg finner det til svar på et av søkemonitorene? 

Creepy.... 

Anonymkode: ce3a4...001

Fortsetter under...

2 minutter siden, kupton skrev:

Ikke ring tilbake. Det kan bli dyrt. Svindel fra Nord-Korea. 

Og de hacker seg inn på at de er nummeret til tannlegen min på en av Internett-telefonkatalogene? Men tannlegen min kontakter meg kun med vanlige nummeret sitt på sms eller oppringing så dette må være noe annet ja. Skal ikke forsøke å ringe opp igjen. Kom ikke igjennom med oppringing. Hørte kun piping. Men du verden så mye de ringer. 8 ganger på en arbeidsdag er mye. Skal ignorere nummeret. Vil noen kontakte meg så får de sende sms eller legge igjen beskjed på telefonsvarer.   :)

23 minutter siden, kupton skrev:

Ikke ring tilbake. Det kan bli dyrt. Svindel fra Nord-Korea. 

https://www.abcnyheter.no/penger/forbruker/2018/02/23/195374742/telefonsvindlere-stjal-mobilnummeret-skikkelig-ubehagelig

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og de hacker seg inn på at de er nummeret til tannlegen min på en av Internett-telefonkatalogene? Men tannlegen min kontakter meg kun med vanlige nummeret sitt på sms eller oppringing så dette må være noe annet ja. Skal ikke forsøke å ringe opp igjen. Kom ikke igjennom med oppringing. Hørte kun piping. Men du verden så mye de ringer. 8 ganger på en arbeidsdag er mye. Skal ignorere nummeret. Vil noen kontakte meg så får de sende sms eller legge igjen beskjed på telefonsvarer.   :)

Det er nok maskiner som driver og ringer og ringer til massevis av numre. Bare blokker/legg på svarteliste så hører du ikke mer til dem selv om de prøver å ringe deg.

Gjest Naana47

Det er sikkert noe svindel du forsøkes å utsettes for. Det samme gjelder nok meg bare at i mitt tilfelle ringes det fra mange numre og ikke bare ett. Tok en opptelling nå før jeg valgte å svare deg, og jeg er blitt oppringt 27 ganger siden onsdag i forrige uke av ulike norske numre. Enten det foregår kun fra ett nummer eller fra flere så er nok hensikten bak den samme, nemlig å loppe en for penger. I begge tilfeller vil de ha oss til å ringe tilbake for så å ta betalt for tellerskritt. "Taksameteret" deres går nok veldig fort i så måte..

Annonse

2 timer siden, Lillemus skrev:

Det er nok maskiner som driver og ringer og ringer til massevis av numre. Bare blokker/legg på svarteliste så hører du ikke mer til dem selv om de prøver å ringe deg.

Jeg har blokkert. Det merkelige er at når jeg søker nummeret kommer  hele navnet på tannlegekontoret mitt opp. Men er nok ikke tannlegen som "terroriserer" . Er nok svindlere.  ;) . Skikkelig ekkel og ubehagelig måte å gjøre det på. 

1 time siden, Naana47 skrev:

Det er sikkert noe svindel du forsøkes å utsettes for. Det samme gjelder nok meg bare at i mitt tilfelle ringes det fra mange numre og ikke bare ett. Tok en opptelling nå før jeg valgte å svare deg, og jeg er blitt oppringt 27 ganger siden onsdag i forrige uke av ulike norske numre. Enten det foregår kun fra ett nummer eller fra flere så er nok hensikten bak den samme, nemlig å loppe en for penger. I begge tilfeller vil de ha oss til å ringe tilbake for så å ta betalt for tellerskritt. "Taksameteret" deres går nok veldig fort i så måte..

De nærmest terroriserer. Ringer flere ganger om dagen.  

Gjest Naana47
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De nærmest terroriserer. Ringer flere ganger om dagen.  

Ja, det er jo telefonterror du blir utsatt for. Jeg også, men nå de siste tre dagene har det avtatt i styrke. I går fikk jeg f.eks bare to oppringninger, og så langt i dag ingen. De har nok gått videre til neste offer. De som kødder med deg blir nok også lei snart når du ikke gjør som de håper. 

23 minutter siden, Naana47 skrev:

Ja, det er jo telefonterror du blir utsatt for. Jeg også, men nå de siste tre dagene har det avtatt i styrke. I går fikk jeg f.eks bare to oppringninger, og så langt i dag ingen. De har nok gått videre til neste offer. De som kødder med deg blir nok også lei snart når du ikke gjør som de håper. 

Ja, de går nok bare videre til neste offer. 

Nå ringte de to ganger til. Nummeret er blokkert. Men dette skjer hver gang når det nærmer seg tannlegetime. Merkelige greier. Rart at det er liksom nummeret til tannlegen som terroriserer meg. Og at de vet at jeg er pasient med det senteret. 

Gjest Naana47
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ringte de to ganger til. Nummeret er blokkert. Men dette skjer hver gang når det nærmer seg tannlegetime. Merkelige greier. Rart at det er liksom nummeret til tannlegen som terroriserer meg. Og at de vet at jeg er pasient med det senteret. 

Det skal da ikke gå an å få oppringninger fra et nummer du har blokkert? Dette begynner å ligne på trolling. Tror du tuller. 

Annonse

8 minutter siden, Naana47 skrev:

Det skal da ikke gå an å få oppringninger fra et nummer du har blokkert? Dette begynner å ligne på trolling. Tror du tuller. 

Nei, jeg kan se forsøkene på å kontakte meg. Det er ikke trolling. Det ringer ikke. Men hvis jeg går inn på telefonlogg så kan jeg se hvor mange forsøk nummeret forsøker å kontakte meg. I dag er det 2 nye forsøk. 

9 minutter siden, Naana47 skrev:

Altså telefonen ringer ikke. Men på min logg så ser jeg nye forsøk på kontakt. Det blir uansett loggført. Og det er skremmende å se hvor ofte nummeret forsøker å få kontakt. 

Gjest Naana47
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg kan se forsøkene på å kontakte meg. Det er ikke trolling. Det ringer ikke. Men hvis jeg går inn på telefonlogg så kan jeg se hvor mange forsøk nummeret forsøker å kontakte meg. I dag er det 2 nye forsøk. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså telefonen ringer ikke. Men på min logg så ser jeg nye forsøk på kontakt. Det blir uansett loggført. Og det er skremmende å se hvor ofte nummeret forsøker å få kontakt. 

Ok, da skjønner jeg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...